Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 januari 2013

Av Malin wiper - 27 januari 2013 20:00

  

I dag är det 8 år sedan min pappa dog. Denna bild skickade min syster över mms när hon och hennes man var på graven i dag och tände ljus från oss alla. Jag fattar inte vart tiden tagit vägen och sorgen går aldrig över än om det dämpas lite med åren men den blossar upp ibland. Jag saknar dig kära pappa.


Jag letade efter en låt som vi hade på hans begravning med Ben Webster som heter Danny Boy men den fanns inte så jag tar denna istället Med Clark Terry & Ben Webster. Min pappa var lite av en allätare och gillade bl.a  jazzmusik.   

  

Av Malin wiper - 27 januari 2013 16:00

  

I morgon kl 10.00 avslutas min gissningstävling. Klicka här för att komma in på mitt tävlingsinlägg. Ute är det bara 2 grader kallt just nu och snön håller sakta på att minska. Min man är iväg och lånar en borr för vår har gått sönder och har för svag slagborrfunktion. Nu får vi ändå upp våra dimrar i dag förhoppningsvis.      


  

Vi orkade inte laga mat i dag så vi köpte hem nudlar med kyckling från "Nha-Trang" Take Away som serverar Thaimat. Dom har funnits några år och har även kiosk bredvid matstället. Dom gör toppenmat och har blivit väldigt populära. Stället ligger bara en bit ifrån där vi hade vårt hus.  En portion av nudlarna räcker till två persioner. 

 

Klicka här för att se vad jag skrivit förut om stället  


Klicka här för att se vart jag hittat bilden på dessa ätpinnar i rostfritt stål.



Min mans brors son med familj skall åka till Thailand snart och även ta med sig sin lilla son Emil som fyller två år i mars.  Jag själv är inte så mycket för sol och bad så det är nog inget land för mig. Fast man hör ju hela tiden hur populärt det är bland Svenskarna att åka dit. Jag har en väninna vars son har varit dit massor av gånger. Jag bara tog ett klipp i högen på Youtube som handlar om Thailand eftersom jag varken kan se eller höra nåt själv igen. Min son sa att många har problem med windows 8.

 

Av Malin wiper - 27 januari 2013 11:00

    

I år har jag missat mycket av konståkningen tyvärr för det är jag verkligen intresserad av. Det är en vacker sport som är njutningsfull och spännande. Åkte mycket konståkningsskridskor själv när jag växte upp och och blev överlycklig när jag fick ett par fina vits skridskor till julklapp som barn. Vi vaknade sent i dag så man kan säga att vi hade en skön sovmorgon. Nu skall min man sätta upp  dimmers i vardagsrummet så det blir lite mysbelysning när jag skall ha "Tjejkväll" på onsdag. Det är första gången jag har nåt sånt och i början blir vi bara tre personer men sen skall jag bjuda in några fler. Vi skall umgås, handarbeta lite, fika och sen skall jag ha nån aktivitet vi gör tillsammans. Dessutom skall vi sitta i "Likörhörnan" och njuta lite också...   


     

Vi var ute och gjorde samhället i går och hittade ett tyg på Gretas Butik till dynor som vi skall ha på barstolarna i köket. När jag sa rött så kom Mimmi direkt med detta röda fina tyg med lite mönster i....  Jag har köpt sånt tyg förut till dukar men i andra färger så jag vet att det är hållbart och blir lika fint efter många tvättar. Nästa månad skall vi fråga "Tapetserargården" om hon kan skära till dynor i skumgummi formade som stolarna. Vi tar en sak i sänder. 

 

 

Sen gick vi över till "City Skor" och här ser ni Myrna som är min Tandhygenist och även driver skobutiken. Min man behövde nya skor för han har svårt att få tag på såna eftersom han har så stora fötter 46-47 men där har dom haft inne såna storlekar emellanåt. Myrna säger att om det inte finns så skickar hon efter större storlek och det är service...  Han sliter ut skor snabbare än mig.  

 

   

Denna gång behövde hon inte skicka efter utan det fanns ett par som synes på bilden. Dom kostade 450 kr men hade kostat 900 kr så det var ett fynd och märket är "Reiker". Dom är både fina och lite rejäla samtidigt. Han blev jätteglad för det tog inte emot nånstans och han satte på sig dom direkt. 

 

   

Dessutom fick jag tag på en väska för 245 kr i riktigt skinn. Den har långa band och är lite rymligare. Myrna har nåt för alla på sin butik och jag handlar både väskor, skor och lite annat där som dom säljer. Föredrar att handla det mesta lokalt så vi får ha kvar våra fina butiker. 

 

Jag passade på att fota lite dam och herrskor när jag ändå var där men det skriver jag om i morgon så jag får delat upp det lite. Klicka här för att komma in på deras facebook. 

 


Tyvärr funkar det inte för mig igen här så jag själv kan inte njuta av klippet så jag tog bara ett i högen. I går fick jag ytterligare ett konstigt fel. Två av mina bloggvänner kunde läsa ett inlägg som jag hade ställt in på dan efter 17.00 Jag trodde jag hade blivit senil så jag lät min man kolla och varken han eller jag hade inlägget i våra datorer så jag är nog inte galen.... . Det är viktigt för mig att ha musik i min blogg så detta är ingen höjdare.  Nu går vi tillbaka till windows 7. 

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards