Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 januari 2013

Mangotårta, ljushållare och lite till....

Av Malin wiper - 25 januari 2013 19:45

  

När jag var in på Ritz Konditori sist så hade dom bakat en ny tårta till deras digra sortiment. Här håller Åsa fram som driver Konditoriet fram tårtan så jag kan fota.  Den såg mycket färgstarkare ut än jag fått fram på bilden.


  

The Chive  detta är faktiskt en tårta också....  


  


  

Jag var även in på Acleja Blomsterhandel för att köpa en blomma och även en ljushållare till vårt nya barbord i köket. Jag sen förut köpt en vit porslinskanna på second hand med lite silvriga detalje. Vi hade en ljushållare sen förut men det blev för mycket vitt eftersom även lampan i taket är vit. Jag hittade denna i glas och plåt. Köpte detta blockljus till lyktan som går ihop med fondväggen.


 

Acleja Blomsterhandel har dom rea på olika tesorter 20 kr/paket och det finns olika sorter. Nu har jag testat tet och det var jättegott. Det kändes för lite sött men när jag tog en smörgås till så blev det perfekt smak.  



Te-drama i ultrarapid med Alan Rickman. Klicka här för att se vad dom skrivit om hans extreme  slow motion. Han är en brittisk skådespelare och är mest känd för sin insats som Hans Bruber i filmen Die Hard, och för sina insatser i Harry Potter-filmerna där han spelar Professor Severus Snape. I filmen Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street spelar han mot Johnny Depp. Själv minns jag honom i Robin Hood i vilken han vann BAFTA award för bästa skådespelare i en biroll 1991. Klicka här för att komma in på hans "Fansite".  




 



 
 
Pisan

Pisan

25 januari 2013 17:49

Vems dröm är teet? :-) Vilken smarrig tårta! Lyktan du köpt var jättefin. Ha en fin helg vännen! Kram på er! ♥♥♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 januari 2013 19:44

Du och Annelie har svarat på ett inlägg som jag ställt på tid tills i morgon 17.00 så det spökar här.

Ha en fin helg själv
kramar

 
Annelie

Annelie

25 januari 2013 18:21


Naaww,, vilken häftig tårta den andra var / är.. :o))

Detta thé du har köpt dig, verkar väldigt gött. Ibland äré riktigt, riktigt gött med rött thé. Å den smaksättningen är helt i min smak.

Sköt om dig.. // Kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

25 januari 2013 19:36

Nu blev jag förvånad och det måste spöka för detta inlägg har jag inte satt in än utan ställt in på 26/1 17.00 ;) Det var konstigt.

Min mage mår bra av Rooibos.

Sköt om dig du också
kramar

 
Viktkamp

Viktkamp

25 januari 2013 22:07

Häftiga ljus =)

http://viktkamp.webblogg.se

Malin wiper

25 januari 2013 22:23

Kul att du tycker det.

Hoppas du haft en fin kväll
MVH

Malin

 
skrivmoster

skrivmoster

26 januari 2013 09:08

Jag har aldrig sett en så hög och smarrig tårta förr tror jag!
Kul att få vara med i Gretas butik och se allt det fina du hittat att fota! Förstår att det är roligt att köpa med sig nåt nytt därifrån. Roibusthe´ sägs vara ett bra kvällsthe´ som gör att man sover gott. ;)

Ha en riktigt fin lördag! Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 januari 2013 10:25

Den var verkligen fin och frestande ;) Det var ett tag sen jag var till Gretas Butik och det är kul att fota lite grejer. Rooibos är lugnande och magen mår bra

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards