Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 januari 2013

Gissningstävling!

Av Malin wiper - 24 januari 2013 12:45

  

Nu är det dags för en gissningstävling  igen. Jag har hittat en sak på second hand som ni skall få gissa på. Tävlingen håller på tills på måndag  28 januari 10.00. Jag visar inte era kommentarer i bloggen förrens tävlingen är slut, har sett att andra gör så för annars ser ni vad andra svarat. Ni får gissa hur mycket ni vill så det är ingen begränsning.


  

Detta är ett häst eller åsnehuvud i mässing och ganska tungt. Vad har det för användningsområde?. Om ingen svarar rätt så får ni en ledtråd.


    

Klicka på bilderna så blir dom större



Första Pris



  

Jag har köpt sakerna på Gretas Butik och här håller Helena upp en nyinkommen kökshandduk som är ett av första priserna. Jag tog inte med hela henne på bilden för jag misslyckades lite med fotot.


  

Första pristagaren får även denna ängel 14 cm hög.


    

Andra Pris


  

Här ser ni andra priset som kan hängas på en vägg eller dörr i form av ett hjärta där det står: Gör som havet...Våga. Nedtill och upptill hänger lite sten och drivvedsliknande saker som gör att man får en känsla av hav och strand.  



     

Klicka på bilderna så blir dom större.


Hoppas ni vill vara med och gissa och om ni vill, länka till mitt tävlingsinlägg

Jag testar med ett klipp från Youtube för att fråga om det laddas in på en gång så ni hör musiken?. Det tog 5 minuter innan det laddades in på Youtube. Tack på förhand...

 
 
Ingen bild

Petra

24 januari 2013 13:08

En dörrklapp!! Eller vad det nu heter :)

Malin wiper

28 januari 2013 08:25

Tack för din gissning Petra. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Monica

Monica

24 januari 2013 13:14

Jag gissar på en brevpress!

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:25

Tack för din gissning. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

24 januari 2013 13:19

KAn det vara en dörrstopp kanske...

Får man gissa mer ? Bokstöd.


Önskar dig en skön dag
Kram!

Malin wiper

28 januari 2013 08:24

Tack för din gissning goa du. Ha en fin dag

kramar

 
marianne

marianne

24 januari 2013 13:21

Hej Malin!!!Klurig du men det måste vara en flasköppnare som sitter i botten av hästhuvudet....Ha en solig o bra dag...Kram

http://www.facebook.com/stockaryds.stationscafe

Malin wiper

28 januari 2013 08:24

Du har helt rätt Marianne ;) kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

24 januari 2013 13:21

Det är en kapsylöppnare! :-) Kram! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:23

Det har du helt rätt i Pisan ;)

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Annelie Hermansson

24 januari 2013 13:31

Hej Malin

Jag tror att det kan vara en flaskförslutare
Kram från Annelie/Stationscafét

Malin wiper

28 januari 2013 08:23

Hej Annelie!

Tack för din gissning och att du ville vara med

kramar

 
Stockarydsstation

Stockarydsstation

24 januari 2013 13:36

Kan det vara ett handtag till en dörr t.ex....kram

http://www.stockarydsstationscafe.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:22

Tack stationen för att ni ville vara med och gissa

Ha en fin dag
kramar

 
Lotta från Småland

Lotta från Småland

24 januari 2013 15:23

Det första som jag tänkte på var om det är en flasköppnare men det känns lite onödigt att den är tung då. Men för tillfället har jag ingen annan gissning. :-)

http://lottaochlivet.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:22

Det var rätt svar men tyvärr lite sent inkommet. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

24 januari 2013 15:34

Min första gissning är att det är en papperspress - dålig gissning men nu kom det inte nåt vettigare. Jag återkommer kanske.
Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:21

Tack för din gissning. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Gilla

Gilla

24 januari 2013 16:16

Jag tror att det är en brevpress.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:21

Tack för din gissning, Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Fenixmona

Fenixmona

24 januari 2013 16:43

Japp! Jag tror att det är en flasköppnare! Kramen

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:20

Helt rätt men för sent inkommet svar. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

systern

24 januari 2013 17:29

Jag avstår att gissa även om jag har mina funderingar :-) Ville bara säga att musiken kom omedelbart i klippet så det är inga problem på bloggen i alla fall.
kram fr Maria

Malin wiper

24 januari 2013 18:36

Vad bra att det funkar på bloggen. För mig och min man så fungerar det efter flera minuter och då går det ett tag sen stoppar det. Tack för att du talade om detta syrran.

Ha en fin kväll
kram
Malin

 
sibylla.gusttafsson

sibylla.gusttafsson

24 januari 2013 17:40

Även om det är tungt så tror jag att man sätter det på gubbens preomenadkäpp som prydnad

http://www.saabsidan.dinstudio.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:20

Det var en rolig gissning för då får den två funktioner ;) man kan försvara sig ;) Kul att du ville vara med
Ha en fin dag
kramar

 
sibylla.gusttafsson

sibylla.gusttafsson

24 januari 2013 17:42

Sitter på typ vinflaskan när man korkat upp den och inte vill få vinet avslaget, dvs en vinkrork

http://www.saabsidan.dinstudio.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:19

Tack för din gissning och att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Jutta Svedbom

24 januari 2013 18:21

Jag tror att det är en öl öppnare

Malin wiper

28 januari 2013 08:19

Tack för din gissning som var rätt men kom in för sent

Ha en fin dag
kramar

 
helga

helga

24 januari 2013 19:28

En kapsylöppnare kanske???

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:19

Tack för din gissning som är helt rätt men för sent

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

Bosse Lidén

24 januari 2013 19:30

Hej!
Jag gissar på att det används som ett sigill.

Malin wiper

28 januari 2013 08:18

Tack för din gissning. kul att du ville vara med


Ha en fin dag

 
Annelie

Annelie

24 januari 2013 21:23


NU ska jag vara med och gissa... :-))
Jag TROR det är ett dörrhandtag.

Kramen... // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

28 januari 2013 08:18

Tack för din gissning och kul att du ville vara med

Ha en fin dag

kramar

 
Cattis

Cattis

25 januari 2013 07:01

Jag måste ju gissa på något :)
En burköppnare eller en kapsyl till en flaska.
Det sista känns långsökt eftersom du skriver att den är tung.

Kram

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:17

Tack för din gissning. Härligt att du ville vara med

Ha en fin dag
kramar

 
Ingen bild

-Nena-

26 januari 2013 17:04

Maken min han gissar på ett dörrhandtag =)

Malin wiper

28 januari 2013 08:17

Tack för din och makens gissning. Kul att du ville vara med

Ha en fin dag

kramar

 
kristina

kristina

27 januari 2013 17:36

det här var inte lätt. Först trodde jag att det var en kapsylöppnare, men när du skriver att den är tung, så stämmer det nog inte.
Kan det vara så att man ska ta av sig skon lättare på den. Det får bli min gissning kommer ine på något bättre. Ska bli spännande att få reda på vad det är imorgon.
Goa kramar till dig

http://kristinakickibloggplatsen.se

Malin wiper

28 januari 2013 08:16

Tack för din gissning och att du ville vara med

Ha en fin dag
stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards