Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 januari 2013

Av Malin wiper - 24 januari 2013 12:45

  

Nu är det dags för en gissningstävling  igen. Jag har hittat en sak på second hand som ni skall få gissa på. Tävlingen håller på tills på måndag  28 januari 10.00. Jag visar inte era kommentarer i bloggen förrens tävlingen är slut, har sett att andra gör så för annars ser ni vad andra svarat. Ni får gissa hur mycket ni vill så det är ingen begränsning.


  

Detta är ett häst eller åsnehuvud i mässing och ganska tungt. Vad har det för användningsområde?. Om ingen svarar rätt så får ni en ledtråd.


    

Klicka på bilderna så blir dom större



Första Pris



  

Jag har köpt sakerna på Gretas Butik och här håller Helena upp en nyinkommen kökshandduk som är ett av första priserna. Jag tog inte med hela henne på bilden för jag misslyckades lite med fotot.


  

Första pristagaren får även denna ängel 14 cm hög.


    

Andra Pris


  

Här ser ni andra priset som kan hängas på en vägg eller dörr i form av ett hjärta där det står: Gör som havet...Våga. Nedtill och upptill hänger lite sten och drivvedsliknande saker som gör att man får en känsla av hav och strand.  



     

Klicka på bilderna så blir dom större.


Hoppas ni vill vara med och gissa och om ni vill, länka till mitt tävlingsinlägg

Jag testar med ett klipp från Youtube för att fråga om det laddas in på en gång så ni hör musiken?. Det tog 5 minuter innan det laddades in på Youtube. Tack på förhand...

Av Malin wiper - 24 januari 2013 11:23

  

Jag gick ner till samhället för att göra några ärenden och då såg jag att det varit inbrott på ICA Supermarket. Det var helt stängt i speldelen tills polisen gjort sina undersökningar. Rånet begicks 04.24 och rånarna fastnade på butikens övervakningskamera. När jag kom hem hade jag en kommentar från "SmålandsJenny" ang rånet så jag hade ändå fått reda på detta...  Det har varit så många rån och skadegörelser i samhället dom senaste åren och även beväpnade rån mot bank och post. Så här har det blivit efter att närpolisen tagits bort överallt så man undrar om det verkligen blir några besparingar...  När jag växte upp så patrullerade polisen på gatorna och höll koll, pratade även med folk så det var en vardaglig syn och jättebra. På den tiden fanns det även öppna polisstationer dit man kunde gå och anmäla brott mm. Känns som hela Sverige är stängt numera på dom flesta myndigheter. Först rustas samhället upp och sen rivs det ner och så kommer det tydligen att hålla på tills nåt görs. Sist när Swedbank hade rån här i samhället så kom jag gående på motsatta sida 30 sekunder efter att rånarna spungit in med rånarluvor och K-pistar.    

Klicka här för att komma in på Skillingaryd.nu och läsa lite om detta. Det står inte så mycket om det än men det kommer väl mer. Jag får börja läsa på Skillingaryd.nu oftare för jag missar vad som händer i samhället med dess omnejd. Jag blev lite sur när dom gjorde om nättidningen och tog bort alla bloggar från sidan där jag själv var med. Nu har dom bara några få utvalda och då tog jag bort länken till dom från min blogg.


  


Av Malin wiper - 24 januari 2013 08:40

  


Så här ser det ut från vår balkongsida nu. Det är full vinter och träden ser så där härligt spöklika ut, och det är 12 grader kallt. Tyvärr så är det ett helsike här sen vi ändrade till windows 8 så min man skall ändra tillbaka till windows 7 när han kommer hem men det kommer att ta tid för honom eftersom han inte kan sitta så länge på grund av ryggen. Jag kunde knappt ta mig in här i dag och fick starta om flera gånger. Det blev en massa konstiga fel. Dom som gör mycket genom mobilerna förstår nog detta bättre för allt är så annorlunda här nu när man startar upp och man får lära om. Jag fick en kommentar från en man som bor i Frankrike och han sa att han också hade problem med nya windows. Tack för att du talade om detta för mig. Min bloggvän Sanna hade hon även problem ute på Youtube och fick varken bild eller ljud. Jag tycker inte heller att det går nåt särskilt snabbare med 8:an för ibland så låser det sig helt och jag blir tvungen att starta om. Det blir mer och mer komplicerat så snart får man nog gå på en utbildning för att kunna ta sig vidare och hänga med.


 



  


Jag kan inte blogga på hans data  för då får jag sitta med huvudet uppåt och det är förödande för min nackskada så jag kommer tillbaka när han är klar med datan. Nu hade jag velat satt in lite musik men det är nu helt dött på Youtube så man undrar verkligen om det är nåt mer man måste göra när man graderar upp när det gäller Youtube.


  



 




Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards