Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 januari 2013

Av Malin wiper - 22 januari 2013 17:00

  

Här kommer lite bilder från när vi var till Malmborgs Lilla för ett tag sen. Trots att vi inte gör så mycket just nu så hinner jag inte med att få in alla inlägg eftersom jag bara skriver tre/dag.

 

Jag blev så förvånad när jag såg en av mina nåldynekoppar på en av bröddiskarna...  Dom fick lite nåldynor av mig och det blev nån över, och då sa jag att dom kunde göra vad dom ville med dom. Kul att dom satt den på disken...  


    

Vi åt lunch där den gången som bestod av varma surdegssmörgåsar. Här ser ni min mans som innehöll ost, kyckling, grönsaker och annat. Han gillade den till tusen, och  desstom får man  en sallad med god dressing till smörgåsen. 


 


Jag tog också en grillad surdegssmörgås men den innehöll getost, varma valnötter och annat gott. Jag har aldrig ätit getost och gillar inte lukten så bra men det smakade helt annorlunda än det luktade, och dom varma valnötterna var himelskt goda. 

 

Lite frestande kakor i form


 


En hög med chokladtryfflar som smakar toppen till olika slags kaffe. Äter inte så ofta såna numera men denna gång kunde vi inte låta bli att ta varsin till kaffet efter maten. Fast vi tog såna med hög cacaohalt.


        

Dom hade även wienersemlor som är mina favoriter när det gäller semlor. 


  


Av Malin wiper - 22 januari 2013 12:00





    


I går såg jag på Guldbaggegalan, och det är så synd att jag missat så många nya filmer på bio men jag får hyra dom istället. Blev så förvånad och glad att Babben var Programpresentatör för hon är alltid så bra. rolig och påläst, dessutom var hon jättefin. I går fick jag filmen jag skickat efter "Searching For Sugarman". Den fick en guldbagge för bästa dokumentär så det skall bli kul att se filmen. Det jag saknar på galan är lite mer filmmusik som underhållning.  Så på det viset blir galan lite vattnig och tråkig. Klicka här för att komma in på Babben Larssons hemsida som är en rosa dröm...  . Klicka här för att läsa vad dom skriver i Aftonbladet ang Carola som sjöng medans dom visade vilka som gått bort under året. Jag håller med om vad som står där för man skall ha filmduken i centrum men nu var Carola med i bild hela tiden. När hon sjunger så känns det alltid som en predikan.


    

Jag köpte dokumentärfilmen på "Rocks.se" och det ligger i Sundsvall som är min födelsestad. Filmen var billigast där. Jag köpte den på blu-ray, och då kostar den 179 kr men annars 149 kr. Fast med frakt och allt så gick min på 208 kr. Klicka här för att komma in på Rocks hemsida.

  

Klicka här för att komma in på en sida som handlar om Guldbaggegalan 2013. Bästa film blev "Äta sova dö" en film som jag  hört talas om men inte sett så det skall jag göra så fort som möjligt. Tänk att Johannes Brost  fick en guldbagge  för "Bästa manliga huvudroll" och det för filmen Avalon, han har verkligen blivit bättre med åren. Klicka här för att se ett klipp.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild



Det var fantastiskt roligt att Hasse Alfredson fick "Hedersbaggen" Hans tal var långt men tänk att han kunde hålla allt detta i huvudet utantill.... 


  

Av Malin wiper - 22 januari 2013 08:15


Vamp med "Liten fuggel". Jag såg denna norska grupp på Skavland i lördags och gillade dom. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är ett band från Hugesund, Norge som startade 1990. Deras musikaliska profil är en blandning av norsk folkmusik, keltisk musik och rock. Dom har tydligen inte samma bandmedlemmar som från början. Klicka här för att läsa lite mer om gruppen. Klicka här för att se senaste "Skavlan".


  


Det händer inte mycket här just nu men vi hoppas vi kan åka iväg till våra vänner denna veckan men jag bestämmer inte förrens i sista minuten eftersom det inte är roligt att ge återbud så ofta. Vi behöver komma ut lite mer men vad gör man när hälsan sätter stopp men nu är mannen bättre i magen så han slapp ta penicillin men vad får han då om inte ryggskott...   så han har svårt att sitta länge och får gå upp och gå.  Han åkte iväg tidigt i morse för han hade en läkartid och skulle också kolla långtidssockret. Jag kom upp lite tidigare i dag och har sovit bättre än på länge. 



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards