Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Malin wiper - 21 januari 2013 13:15

  

När vi var till Jönköping för ett tag sen så åkte vi till Ekhagen där man kan fika på Gilberts Konditori. Vi har varit dit några gånger tidigare också och blivit nöjda. Både gott kaffe, smörgåsar och kaffebröd. Det var så mycket folk där så det var ett konststycke att ta sig fram och även att fota. Det blev därför inte så många bilder.

Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att läsa om Ekhagen i Jönköping

  

Dom hade så mycket smörgåsar att välja mellan men vi blev så sugna på leverpastej. Som ni ser så var smörgåsen gigantiskt stor...  Det gjorde att vi delade på den. Smörgåsen var jättegod med både inlagd gurka, tomater och vanlig gurka på. Dessutom gillar jag att dom lagt på så lagomt tjocka skivor för det finns inget värre än jättetjocka leverpastejskivor. Jag frågade ägaren om jag fick fota och det gick bra men glömde att fråga om han ville vara med på bild....   


  Jag hittade i alla fall en bild på ägaren (Josef Laszlo) och personalen på nätet. Klicka här för att läsa om när dom 2012 vann Jytts semmeltävling.


  

Dom har jättesnygga tavlor på väggarna men det är svårt att fota när det är glas för det blänker så mycket. Det är i alla fall dansande par i häftiga färger.

  

  

Försökte undvika att nån person kom med på bilderna men det var inte lätt. Fast han som står där vid kaffet syns så otydligt så jag behövde inte täcka för huvudet.

  

Dom har ett hörn där dom har skåp med bröd dom säljer. Fick tränga mig fram för att få en liten bild på en del av hyllorna.

  

Detta var en läckerbit som såg ut att ha hyvlad vit choklad ovanpå som en dekoration.


  

Jag fotade det bröd jag kom åt mellan folkmassan...  

   


  


Av Malin wiper - 21 januari 2013 08:30




Santana med låten "While My Guitar Gently Weeps". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Santana är ett rockband som bildades i San Francisco, USA 1966. Gruppnamnet var en tid i början the Santana Blues Band men man bytte snart till Santana. Specifikt för gruppen var sättet att blanda latinamerikansk musik med rock. Bandet hade sin storhetstid under det sena 1960-talet och på 1970-talet och har under åren inkluderat ett stort antal medlemmar bl.a Carlos Santana som spelar gitarr jättebra och jag har haft honom i bloggen många gånger.




 



Klicka här för att se vart jag hittade denna bild.



 


Klicka här för att läsa om Carlos Santana.



 


Curious photo


Ute är det fortfarande kallt men väldigt klart på himlen och lite rosafärgat. Det ser väldigt vackert ut.  Det finns inte mycket att berätta för vi har bara tagit det lugnt och. Min man känner sig bättre i magen så han kanske slipper penicillin denna gång.  Jag skall ta mig en promenad innan lunchen för att piggna till. Hoppas ni har en bra vecka att se fram emot.



 


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards