Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 januari 2013

Av Malin wiper - 17 januari 2013 14:00

  

I går promenerade vi bort till vårt fina  Fenix bibliotek för att låna lite filmer åt mig. Min man slukade böcker förr och har läst i hela sitt liv men sen han fick stroken för några år sedan har han haft svårt för att läsa (koncentration) så han lyssnade på ljudböcker ett tag men nu har det ebbat ut helt och han ser mest filmer och annat på nätet. Fast att lära in nya saker har han lätt för fortfarande för han håller i en studiecirkel på sitt jobb och det går jättebra. Han har hållit i många cirklar när han var yngre. När han gick på sin 4-åriga utbildning i Katrineholm så trodde jag det skulle bli jättejobbigt när han skulle läsa på hemma men jag märkte aldrig att han gick på en utbildning för han lärde sig allt på lektionerna.  Alla har lätt för nåt och svårt för nåt annat.

  

Foundshit

  

Här går man in till själva biblioteket.


  

Jag lånade tre filmer. När jag kom hem och skulle kolla på den första så märkte jag direkt att jag sett den förut. Det är svårt när man sett så mycket film som mig. Nu har jag två kvar att se och hoppas jag inte sett dom förut.

  

Sen satt vi oss vid ett bord och läste tidningar ett tag. Det är så fint och mysigt på vårt bibliotek så det känns som man vill gå dit och få sig lite kultur till livs emellanåt.

  

När vi gick hemåt så går man förbi vårt fina Fenix  kultur och kunskapscentrum. Vi var på dess fina invigning för några år sedan.

Han är en australiensisk-brittisk komiker. skådespelare och musiker.

Favorit i repris




Av Malin wiper - 17 januari 2013 09:00

  Nu är det en ny säsong av Bygglov ett program som jag brukar följa, och jag gillar Mija Kinning som är en fantastiskt säker inredare, den bästa på tv tycker jag. Läste sen att hon inte är med i denna säsong och blev besviken än om dom har en ny som dom skriver kunnig inredare. Letade efter Kinning på nätet för att se vad hon gör nu och då ser jag att hon nu har en egen inredningsserie på webb Tv som heter "Detknackar". Min man har sett ett avsnitt och tycker att det är jättebra så jag skall också kolla.

Jag tittade sen Bygglov men det var inget syende på maskin eller att den nya tjejen tillverkade nåt så det var inte samma program men det var ju bara första programmet så det kan ju ta sig. Elvisbilden på väggen var häftig men det var lite för tomt för övrigt på övervåningen dom gjorde iordning tyckte jag. Det var så härligt när Mija höll på med att sy själv både kuddar, gardiner och annat.   Det är väl vanans makt att man är van vid Mija som var med så många år.

  

   

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Mija Kinning 


  

Klicka här för att komma in på Mija Kinnings hemsida och kolla på hennes serie. Klicka här för att komma in på hennes blogg. Hon har en skön personlig röst och utstrålning som går igenom rutan. Klicka här för att komma in på en sida där Mija ger belysningstips


  



 



Detta är en Intuitive Sewing Machine som heter "Alto". Klicka här för att komma in på en sida och läsa mer om symaskinen och hur den fungerar.


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards