Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Barbord och en anslagstavla....

Av Malin wiper - 13 januari 2013 19:00

I går morse när vi vaknade så sent (också)  fikade vi inne i köket för första gången utan vaxduk. Vi har nu slipat och oljat in bordet 3 gånger och det blir bara finare för varje gång. Nu behöver vi bara använda underlägg när vi äter och fikar där. Det har blivit mycket trivsammare så vi sitter där och planerar hur vi skall smycka ut köket ytterligare. Bakom där min man sitter så har vi mycket plats kvar och vi funderar på en hylla som går upp till klockan, och där skall vi ha kokböcker och annat. Ovanför bordet blir det troligtvis ingen hylla utan lite utsmyckning men vi vet inte vad än. På andra sidan bordet på väggen skall vi sätta upp nåt som vi kan hänga disk och torkhanddukar på. Sen skall jag sy dynor till barstolarna så det blir lite mjukare att sitta på.


 Vi köpte en spotlightskena på second hand för ett tag sen som är likadan som den vi har i "Filmhallen" så den funderar vi på att sätta i köket som extrabelysning och den lyser upp på ett trivsamt sätt och man kan rikta spottarna mot det vi har på väggarna. Vad mycket extra man får hålla på med varje gång man flyttar. Som ni även ser så hade vi "morgonrocksdag" i går...    


    

Vårt fika på nära håll. Jag äter glutenfritt hårdbröd på morgonen och här har jag en smörgås med ost och en med bananskivor på. Tyvärr hade vi slut på grönsaker och eftersom vi inte kom ut nåt i går så tager man vad man haver på sina smörgåsar

 


För några dagar sen hängde  min  man upp den vita hjärtformade anslagstavlan ovanför min syplats i sovrummet som förut satt i hallen. Jag skall ha minneslappar, foton och kort på tavlan. Jag vill ha det lite diskret och vilsamt i sovrummet, och därför har vi inte för mycket på väggarna. Annars har vi bara lite  accentfärger i tyger och annat lite här och där. Vi skulle sätta upp tavlor eller nåt annat ovanför sängen men det känns helt fel efter att vi sovit där ett år nu och det är så vilsamt att slippa för mycket intryck.


    

Här ser man min lilla syhörna på lite håll. Jag sitter inte där så ofta som jag skulle vilja av förklarliga skäl. 


  

Vår första måltid på det nya barbordet. Då hade vi bara oljat in en gång så vi fick lägga på en vaxduk. Vi åt kyckling som vi hade köpt en färsk och stekte i ugnen. Till det buljonkokta rotsaker, vinbärsgelé och en kall sås med bostongurka, curry, salt och peppar.

    

 
 
Cattis

Cattis

13 januari 2013 20:32

Man riktigt ser hur lycklig din man är över att det snart är klart i köket.
Det kommer att bli jättefint.
Men det är lite tråkigt sen när det är färdigt för då vet man ju inte vad man ska göra.
Kanske därför jag aldrig blir klar. :))))
Jag har mycket kvar i köket som jag vill sätta upp och så har ju inte tapet på ena väggen i sovrummet kommit upp så därför har jag heller inte kunnat sätta upp min sänggavel heller.
Imorgon ska jag......
Det säger jag varje kväll ;)

Men imorgon då ska jag tapetsera för sen på tisdag så ska jag operera lite i käket och efter det så kommer jag nog att vara lite medtagen ett par dagar. Narkos brukar ta ut sin rätt sen brukar nacke och kroppen vara helt förstörd efteråt.
De säger att de ska ta det lugnt men det känns alltid som om det misshandlat en totalt när man varit nersövd.

Jag skulle också vilja ha något som man kan sätta upp kort eller annat på. Kunna byta lite som man vill om man tröttnar. Har inte hittat något men min dotter håller på en egen liten anordning så kanske hon kan få göra en till mig sen.
Din med band spända på olika ställen är ju jättepraktisk.

Kram vännen och ha en bra söndagskväll och så en bra vecka.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

13 januari 2013 21:54

Om du visste vad jag kände igen mig i det du skriver ;)) vi är nog lika rastlösa du och jag. Jag skulle vilja ha klart allt direkt men det finns ingen ork.Jag har ju själv nyss opererats och vet hur det känns när man har fått narkos så ta det lugnt, man orkar inte nåt på ett tag. Jag fick själv besvär med nacken och svalget efterråt. Det ryms inte så mycket på min tavla men har man mindre lappar och kort så ryms det mer.

Ha en fin söndagskväll själv och ta hand om dig

kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

13 januari 2013 21:40

Tingeling tjejen
De är försent att anmäla sig. kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

13 januari 2013 21:50

OK! Tack för att du talade om detta för mig

Ha en skön kväll
kram

 
helga

helga

13 januari 2013 22:46

Det är så roligt att följa era inredningsplaner och allt som blir klart är så fint!!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 januari 2013 08:59

Kul att du tycker det. Det är ingen lyx utan vi gör allt med små medel.

Ha en fin dag
kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

14 januari 2013 09:12

Så fint det blir i köket! Ni har så många härliga planer och gör det så personligt och fint. Jag vet ju för jag har ju sett på plats! :)

Ha en fin start på veckan! Här är kallt och klart. -15 gr ungefär.
Kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

14 januari 2013 09:13

Vad kul att du tycker det. Vi gör det vi kan med små medel. Det var så risigt när vi flyttade in och satt röklukt i väggarna och det tål inte nån av oss. Vi får ta lite i sänder.

Ha en fin start själv på veckan. Oj! Vad kallt ni har

Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards