Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Malin wiper - 7 januari 2013 17:30


    





I dag när jag tog en promenad och sen gick in till samhället så var jag så yr så jag precis som drogs till vänster av vägen, och måste hela tiden parera mot mitten av gångbanan. Vi har hållit på med för mycket hemma just nu och då kan det bli så eftersom jag har min nackskada. Jag tar även många snedsteg så nån kan ju tro att jag är på lyran...      Jag känner mig tvingad att ta några dagars bloggpaus för att behandla min nacke lite extra igen,  och vila mig från datan så det inte tar sån tid att få ordning på detta. Det var länge sen jag behövde gå på akupunktur.



 



 



  

 

Av Malin wiper - 7 januari 2013 10:00

 


Nu är gissningstävlingen avslutad och jag har en person som svarat helt rätt och två som ligger rätt nära så jag får ut mina 3 vinster. Sammanlagt var 7 st med och gissade och det tackar jag er för...  


    

Svaret är: En sardingaffel att användas till för att plocka upp dom ur sardinburken. Dom är annars svåra att få ur hela.  


 

Går till Sanna som kom med rätt svar direkt...  Grattis till dig och priset som är en klädnypeklänning skickas till dig så fort som möjligt. Du får även ett extra pris eftersom du blev etta det ligger i paketet.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en handarbetad sardinburk med firrar i...  

  

 

  


Skrivmoster som sa att man kan ta upp sillbitar med gaffeln också. Det är så nära man kan komma så det godkänner jag. Grattis till dig...  och priset är en julpostklänning som kommer per post...  


 

Gilla som svarade: nåt att ta upp inläggningar med och det var nära också. Grattis till dig ...  och priset som är en julpostklänning kommer per post.   



Jag har redan hittat en ny grej på second hand som ni får gissa på i nästa tävling. Jag kom på att jag gjort lite fel som lagt ut era gissningar i  kommentarer innan svaret avslöjades. Därför var det lite svårt att ge ledtrådar efter att rätt svar kommit in.

Sardinrecept

 

Av Malin wiper - 7 januari 2013 08:45

     

Nu är i alla fall bordet fastsatt och lampan på plats så det är bara resten kvar.... . Allt ser så litet ut på bilden. Min man skall försöka bona upp golvet så det ser någotsånär ut. Vi skall sen fråga om vi får måla golvet eller sätta in en snyggare matta. Vi skall försöka få tag på en passande hylla även till vita väggen under klockan. Vi fick så mycket plats över nu. Jag har i alla fall kommit upp tidigt i dag och det känns skönt för nu hinner jag gå ut innan lunchen. Skall ta ytterligare en promenad till Biblioteket i eftermiddag för jag hade sett två av dom tre filmerna jag lånade förut. Det blir till att låna tre till.  


    

Just nu är det lite klarare väder ute och inte så dimmigt. Nu blir det lite mer liv utanför när skolan mittemot oss sätter igång och det känns kul för det har varit lite för tyst. Hoppas ni har en bra vecka att se fram emot.


Tommy Körberg med "Bartender´s blues". Klicka här för att komma in på hans hemsida 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards