Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 december 2012

Rune Gustafsson!

Av Malin wiper - 21 december 2012 11:45

  

Jag såg i en tidning att jazzmusikern Rune Gustafsson gått ur tiden. Han var på tv mycket förr och jag har sett honom på en del jazzfestivaler. Han föddes 1933 i Göteborg och dog 15/2 2012 i Vantörs församling i Stockholm. Han var gitarrist och även kompositör och känd för filmmusiken till filmerna "Mannen som slutade röka" (1972), "Släpp fångarna loss, det är vår" (1975),  och söndagsbarn (1992). Han har spelat med många andra av dom stora jazzmusikerna såsom: Putte Wickman, Nils-Bertil Dahlander, Jan Allan, Arne Domnérus mfl. År 2010 mottog han Monica Zetterlunds minnesfonds stipendium. Han blev 78 år gammal och det känns så trist att många av dom man sett och lyssnat till nu går ur tiden.


  


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna gitarr.



Klicka här för att komma in på en blogg där en kvinna skriver om sina minnen av Rune Gustafsson.


  


Här spelar Rune Gustafsson låten "Autumn Leaves" med saxofonisten Zoot Sims 1985     

  

 
 
ansepanse

ansepanse

21 december 2012 11:50

mm, och så gammal var han ju inte heller
önskar dig och din man en riktigt
GOD JUL
kramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

21 december 2012 16:47

Det var han verkligen inte för under 80 är ju rätt ungt numera.

Min man och jag önskar dig och din familj en God Jul
kramar

 
Hebbe

Hebbe

21 december 2012 13:19

Hej du,,Ja Rune var en av de stora gitarristerna,,nu finns det en bra orkester uppe i himlen..Oki ta en paus du under julen,,så råkas vi igen när julen är över..Ha nu en skön julhelg med Guben..Kramen.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

21 december 2012 16:46

Det var han verkligen och som du säger så har dom roligt i himlen.

God Jul från min man och mig till dig. Vi hörs

kramar

 
Ingen bild

Bosse Lidén

21 december 2012 16:12

Det var inte i några småfilmer han stod bakom musiken. Några svenska guldpärlor. Visst är det sorgligt att många av de gamla idolerna faller ifrån. En efter en. God Jul på dig Malin.

Malin wiper

21 december 2012 16:44

Det är verkligen pärlor till filmer. Det är verkligen sorgligt och ju äldre man blir så försvinner det fler om man själv får leva.

God Jul själv Bosse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards