Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Charlie Chaplin och en salig blandning...

Av Malin wiper - 20 december 2012 16:45


Jag har gjort om lite i vår hall så nu har vi en egen julpostklänning som hänger under en talva med Charlie Chaplin. Dessutom har jag tagit bort skivfodralen och satt upp stora böcker på listhyllan ovanför hallsoffan istället. Tyvärr så hänger en halsduk ut från sitsen....  Det såg jag inte när jag fotade. Man kan förvara vantar, halsdukar och mössor under locket på second handsoffan.


  

 Sir Charles Spencer "Charlie" Chaplin, född 16 april 1889 i Walworth, London, död 25 december 1977 i Vevey, Schweiz, var en brittisk skådespelare, komiker och regissör. Chaplins vanligaste karaktär är "luffaren" som har svart kubb, käpp och mustasch. Chaplin började sin bana med att följa i sina föräldrars fotspår som varietéartist. Chaplins filmkarriär i USA började med en rad korta stumfilmer 1914. Han var 1919 med om att grunda filmbolaget United Artists. Han utvecklades till en av det tidiga Hollywoods stora stjärnor, som till skillnad från många andra klarade övergången från stumfilm till ljudfilm. 1932 träffade han Paulette Goddard, och föll för hennes skönhet och cyniska humor. De två gifte sig i hemlighet ute till havs 1936 och samma år spelade hon mot honom i filmen Moderna tider och senare även i Diktatorn. Det var hans tredje äktenskap och varade till 1942. Källa wikipedia



                                            


     

Svägerskan i Umeå gör såna fina kort och i går fick vi ett julkort från dom däruppe. Det är en speciell teknik hon använder och jag har rätt många kort nu och alla är olika. Nu skall jag ta fram alla efter julen och göra ett litet tavelcollage och sätta upp på en vägg. Hon gör även keramik, lapptäcksteknik och annat hantverk. Hon är så konstnärlig. 


   


Jag var ju och fixade håret i går Hos Salong Hon & Han, och då såg jag att dom börjat med att plocka och färga ögonbryn också. I dag fick jag en tid och denna gulliga duktiga tjej tog hand om mig och nu har jag jättesnygga ögonbryn.  


 


Sen i går hade dom fått hem fler roliga och snygga saker där. Detta är skyltar man kan hänga upp på väggen och en sån där det står "This way" skulle jag vilja ha i hallen. Vi har ju en ganska lång bred hall. 


 



Utanför Ritz satt denna lilla hund väntande på husse/matte. Hunden skällde lite och såg grym ut men hur skall man kunna vara rädd för den...  Jag har träffat på denna hund många gånger och den har olika värmekläder (vet inte vad det heter)...   Hunden har nog varit i bloggen hur många gånger som helst...   


    

Vacker jultårta hos Ritz 




 

 
 
Maya

Maya

21 december 2012 17:26

Åååh vad fina skyltar! :) Gillar pincetten med belysning, cool sak! Önskar vi också kunnat ha en soffa i hallen, men tyvärr finns det inte plats. Vi har funderat på en väggstol, en sån man viker ut från väggen, om vi förstärker väggen först. Det satt en sån, jättefin hemgjord i villan när vi köpte den men den ska målas vit och var tänkt att ha i gäststugan på gården, men nu kanske vi ändrar oss om vi inte hittar en bra väggstol.

Kram kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

21 december 2012 17:56

Ja du det finns mycket fint. Gillar den också men jag skulle ändå inte kunna plocka mina egna ögonbryn ;) Vi hade jätteliten hall förut men nu ryms det mycket där.

Det är härligt att ha hus och vi saknar vårt ibland

Ha en fin kväll

Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards