Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 december 2012

Julköttbullar och pepparkakstopping....

Av Malin wiper - 20 december 2012 08:45

  

Jag såg denna fina hund utanför ICA häromdan och han/hon såg så rörande ut....  Det stör mig verkligen att jag inte kan ha djur för jag älskar djur. Inte för att jag inte skulle sköta om djuret på rätt sätt utan för att jag skulle bli så nervös av att vara så bunden. Ett djur går ju inte att ta med sig överallt och jag skulle inte klara att lämna djuret ensam hemma ens en timme och då är man inte lämplig. I går fick jag lite städat hemma och fick bort lite för mycket porslin och annat som vi haft i skåpen. Har även städat och rensat ur lite ur garderoberna och fick handlat lite matvaror till julen. I dag skall jag göra köttbullar av ett recept jag haft i många år som kallas " Kryddiga Julköttbullar". Dom vet jag blir goda för jag har gjort dom i flera år.


  

 Klicka här för att se ett hjälpmedel för att göra köttbullar.

  

Jag skulle vilja ha ett råd av er mina kära bloggläsare om ett recept som jag har haft sen 2007 men inte använt än.  Det gäller receptet ovan  som är en slags topping på pepparkakor. Kan säkert vara gott som ett extra tilltugg till glögg eller annan dryck, eller till kaffe. Tror ni att det är nån idé att testa?. 


  

Här ser man en lite diffus bild på pepparkakorna med toppingen ovanpå

  

Syrran skickade denna bild över mms häromdan på deras hund Axa och katten Pip-Larsson...  Det ser för härligt ut.


   



 

 
 
Cattis

Cattis

20 december 2012 09:02

Skrev nyss en kommentar på ditt förra inlägg och så kom rutan upp att jag skrivit fel säkerhetskod. Kom aldrig tillbaka till där jag skrev så jag kunde skriva rätt så nu är allt jag skrev borta. Orkar inte skriva om men jag det var lite om hur jag håller med dig angående höjda hyror.
Tror många kommentarer jag skriver försvinner för ibland får jag inte upp någon ruta eller så glömmer jag vänta tillräckligt länge tills den kommer upp. Vet inte.

Jag har också lite svårt att lämna Shivas ensam även om han klarar det jättebra så oftast får han åka med dit jag ska.
Nu tror han att jag ska leka i snön själv så nu blir han helt plötsligt ledsen när jag lämnar honom.

Någon gång ibland händer det att min katt och Shivas ligger ganska nära men det är inte ofta. :))))
De är inte ovänner men Shivas vill leka och det vill inte Nalle.

Kram vännen och ha en bra dag.

http://jagmenjag.se

Malin wiper

20 december 2012 09:23

Jag miste rätt många personer som gillade min blogg när jag skrev inlägget ang hyrorna men jag står för vad jag tycker. Ibland blir det fel eller så är det som för mig jag har för bråttomt och det blir fel.

Det har hänt mig ett antal gånger själv. Man skall ju kunna lämna en hund 4 timmar när dom är vuxna och vana. Annars blir man ju jättelåst. Ibland är katter och hundar sams men ibland är dom irriterade på varandra precis som vi människor ;)

Ha en fin dag själv vännen
kramar

 
Paula

Paula

20 december 2012 10:05

Man ska inte ha djur om man inte kan ta hand om deom på bästa sätt.Topping på pepparkakor lär vara gott. Jag har inte provat. Tycker det verkar lite väl konstigt ;)) Kände likadant för matpaj. Paj var kaka, och ingenting annat. Men så provade jag, och det var ju vääääldigt gott! Så prova med pepparkaka med topping. Ha en fin dag, vännen! Kram.

http://bloggerskan-paula.blogspot.se

Malin wiper

20 december 2012 10:54

Håller med dig. Tycker också det känns lite konstigt men kommer ändå att testa för det kan ju även vara en höjdare. Kul att du gillade paj när du testade ;))

Ha en fin dag vännen
kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

20 december 2012 10:11

Så söt hund du stötte på, skulle gissa att det är en tollare. Jag förstår inte hur folk törs lämna sina hundar sådär, det är så mycket hundar som blir stulna speciellt i år.
Jag är som du och lämnar helst inte Medusa, räkorna får gott klara sig någon dag ibland :) För vår del går det nästan alltid ha med Medusa.
Hade jag ätit fisk så tror jag att röran hade gjort sig riktigt bra på pepparkakor, det lät gott :P
Härlig bild på Axa också, går det bra med henne nu?
Ha en fin dag. Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

20 december 2012 10:53

Ja du den såg så rörande ut. Tack för att du talade om vad det var för ras. Jag skulle inte kunna lämna hunden ute men framför Ritz går det bra för där ser dom sin hund hela tiden.

Om man inte gillar fisk då är nog inte röran så god.



Jag skall köpa en pepparkaksdeg och baka själv i morgon.

Det går bra med Axa nu för hon har medicin och specialfoder

Ha en fin dag själv vännen
kramar

 
Paula

Paula

20 december 2012 10:31

Hejsan vännen! Jag skrev en kommentar här tidigare, men är osäker på om den kom fram till dej. Vet inte om det krånglar här eller om det är jag som är slut i huvudet. Förmodligen det sista!
Topping på pepparkakor ska vara gott. Jag har inte själv provat ska jag kanske tillägga! Ha en bra dag! Kram.

http://bloggerskan-paula.blogspot.se

Malin wiper

20 december 2012 10:50

Det verkar krångla här för det är fler som säger samma som du. Då får jag ta och testa med topping.

Ha en fin dag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards