Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 9 december 2012

Julmarknad i Vaggeryd! Del 2

Av Malin wiper - 9 december 2012 22:00


 

Vi går förbi vår barnklädesbutik när vi är på väg mot samhället. Det var rätt mycket folk där och det behövs en sån butik för det föds många barn i kommunen. Den har bara funnits några månader.    


  

Här hade vi då kommit in till Julmarknaden i dag. Det var fullt som vanligt när det händer nåt i vårt samhälle. Nu har det blivit en bitande kyla trots att det bara var 6 grader kallt men det blåste rätt mycket.  


 

På scenen var det full rulle och det var dragning på nåt som heter "Pengarna tillbaka". Har man handlat för minst 200 kr en tid före julmarknaden så fick man lägga kvittot i en låda på våra butiker och sen dras det ett antal på julmarknaden. Vi blev tyvärr inte uppkallade på scenen.    


    


Det fanns rätt mycket att köpa och här står det kvinnor och säljer ljusstakar som dom tillverkat hos Vaggeryds AME.   


 

Polisen var representerad också på marknaden så dom hade ett eget stånd. Ett vildsvin var placerat på bilen för att ge oss en hint om att det sker viltolyckor med bil. Oftast vildsvin, älg och rådjur. En polis var så bussig så han ställde upp på bild. Det pratades även om grannsamverkan.   


 

Här ser ni Mr I som är en fd arbetskamrat till min man. Han värmer händerna över en eldkorg som också tillverkas på AME.  


 

Jag fick med en glad tomte också.


   

Dom hade anordnat häståkning för barnen och det såg så härligt ut. 


   

Vi gick även in till "Magnisastugan" museieföreningen där min man arbetar. Där var det så fullt med folk så vi var bara där en stund.

  

Dom hade dukat så fint i köket och pyntat översallt så det var så gemytligt och mysigt.


Pyntet passar så bra till inredningen i huset.      


     

Dom hade pyntat så här fint på den gamla snygga järnspisen   


    


Vi vandrade hem och värmde oss en timme innan vi gick in till julmarknaden igen för att se luciatåget och deras sång från scenen. Det kommer i nästa inlägg.     



 Ett av Soundtracken från en av dom bästa julkomedierna  "Love Actually" Den tipsar jag om varje jul. Den filmen har allt från bra skådespelarinsatser, drama, romantik, musik, spänning och en massa humor. Man blir både varm och glad av denna film. Det är en brittisk komedi från 2003. Jag har filmen själv och ser om den ibland. Klicka här för att läsa mer om filmen. Det blir även mitt julklappstips att ge till nån som inte sett filmen.

 
 
Fenixmona

Fenixmona

10 december 2012 08:13

Ser väldigt fint ut! Den gamla järnspisen gillade jag! Gott att kunna gå in någonstans också, den möjligheten finns inte vid vårt jultorg, då fick man i så fall gå till museet som inte ligger vid torget utan nere vid ån, en bra bit att gå i kylan. Eldtunnorna värmde i alla fall gott på vårt torg! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2012 08:40

Det är verkligen fint i Magnisastugan. Det är som du säger skönt att kunna gå in när man fryser och såna ställen har vi har.

Ha en skön dag
kram

 
skrivmoster

skrivmoster

10 december 2012 09:11

Så trevligt det verkar ha varit hos er!

Jag gillade verkligen miljön där mr T jobbar och det fina julpyntandet där! Järnspisen förstås och så fint dukat!!

Kram och ha det fint idag!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

10 december 2012 10:59

Det är verkligen fint och mycket att titta på. Magnisastugan är så fint pyntad och man kan få rundvandringar där.

Ha en fin dag
kramar

 
Annelie

Annelie

10 december 2012 17:51

Ett litet samhälle, men det verkar vara en del aktiviteter där och att folk går ur sina bon.. *skojj*

Varma kramar till er båda.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

10 december 2012 18:54

Dom gillar verkligen att roa sig här och det känns kul

varma kramar till er båda också

kramar

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

13 december 2012 16:13

Vad mycket härliga bilder! Jag verkligen myser när jag ser dem, kanske lite extra när jag inte kunnat komma iväg på något själv. Kul med polisen som ställde upp och vad bra att de finns med ute på sådana här dagar också.
Vad kul att eldkorgarna verkar vara så poppis, köpte en till min pappa i julklapp redan i oktober men behöver väl inte oroa mig för att den ska vara omodern redan :)
Kram!

http://cdwoman.blogspot.se

Malin wiper

14 december 2012 09:03

Tack för dina snälla ord. Både Polis och räddningskåren var ute. Ibland brukar även brandbilar vara representerade. Eldkorgar blir tydligen aldrig omoderna och det blir sånt fint sken

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards