Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 december 2012

Snöigt och vackert landskap!

Av Malin wiper - 4 december 2012 12:45


Jag tog en promenad in till samhället som bara ligger 3 miuter bort, och så här mycket snö är det nu och vindstilla med 7 grader kallt. Jag njöt otroligt av det vackra vita som piggar upp. Tyvärr så är det inte sandat så man går omkring och halkar lite trots att jag har bra skor. Nu har det börjat snöa igen ser jag och det är lätta fina flingor. 


  

Så här såg det ut 31/12 2009 när vi bodde i vårt egna hus vid ån. Det var inte så mycket snö.


 

Så här ser granen på torget ut.  Som ni ser så var det inte mycket folk i farten. När vi hade vår spelbutik bredvid Ritz Konditori då var det full rulle. Nu är det ett försäkringsbolag där och det känns helt felplacerat. 


 


På Ritz har dom fått upp lite julsaker och högt uppe på en hylla står tomtemor och spanar ut bland cafégästerna.   


 

Ljuvliga prinsessbakelser som stod där och försökte fresta, men icke.....      


    

Nu har dom även julröda dammsugare.  


  


Jag är så less nu  på att leta i källaren efter adventsljusstaken som skall stå på köksbordet så jag gick in på Gretas Butik och köpte denna läckra. Duken under är en vaxduk i gammal farmorsmodell som jag blir supernostalgisk av...   Den är också köpt hos Gretas, och jag kom ihåg när vi var till min farmor när jag var barn att hon alltid hade såna här spetsdukar i både tyg och vaxduk. Satt man ute i trädgården så hade hon snarlikt som denna. Vi skall sen ha en köksö i köket men det hinner vi inte före jul så vi ställde tillbaka bordet som var där innan reparationen. Nu skall vi sätta upp lite tavlor och annat. Efter jul skall vi kolla på hyllor till fondväggen så vi får undan kokböcker och annat. Den lilla röda löparen köpte jag också för att det inte skulle bli bara vitt. Den finns på metervara.



Efter lunchen så skall jag fortsätta att sy på maskin och även börja med nåldynekoppar så jag har nåt att sälja på Stockaryds julmarknad. Det tar lite tid när man har nackbesvär och måste ta många vilopausar. Tur att det finns nackkrage och kylgelé.


Har man inte plats för gran så kan man göra som ovan...  Stapla böckerna i bokhyllan så dom antar en granform....   Klicka här för att se vart jag hittade bilden.



Eller varför inte en gran av pennvässareavfall....  



           



Klicka här för att ta del av min bloggvän Mayas julklappstips som kommer lite då och då på hennes blogg.



   


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Påhittigt att använda tidningspapper som omslag till julklappar.

 
 
Ingen bild

Bosse Lidén, http://bosseliden.wordpress.com

4 december 2012 15:16

Fina snöbilder. Tomtemor har bra koll på läget. Hon noterar hur många röda dammsugare du sätter i dig i veckan och rapporterar ner till mig. :)

Malin wiper

4 december 2012 15:29

Jag tror hon noterar missnöjt att jag inte äter några ;))

Det fortsätter att snöa här.

Ha en fortsatt fin dag

 
Hebbe

Hebbe

4 december 2012 16:23

Hej du,,ja det är många år sen,Jim tog plats i himlens "Hall of Fame".
Här har det kommit en 7-10 cm snö nu på Em,graderna ligger på -4,6.
Vägarna är hala,många olyckor hör jag på lokalradion..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2012 17:07

Tyvärr är det så men inget att göra åt. Vi har nog lika mycket snö. Tråkigt när det händer olyckor och man hoppas folk drar ner hastigheten

kram

 
Hebbe

Hebbe

4 december 2012 16:26

Ja det var en fin konsert,,det var 3:e året som Avalanche hade den,,mycket fin musik,,sen dök det upp fina överraskningar oxå Micke o Linda..Lyckat blev det.Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2012 17:09

Förstår att det är släkt till dig eller barn. Kul när det blir överraskningar

kram

 
Hebbe

Hebbe

4 december 2012 16:28

Ja hon har en bra countryröst...Nej jag har aldrig varit på den festivalen,,har nöjt mig med Furuviks countryfestival..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

4 december 2012 17:08

Verkligen! Visste inte att dom hade en countryfestival i Furuvik men jag har inte varit dit sen 80-talet då jag bodde i Gävle.

kram

 
Annelie

Annelie

4 december 2012 22:39

Ååååå,, vad härligt mycket snö ni har fått.. *avis*, vi fick ju också lite men det har tyvärr regnat bort så nu är det lika grått, mörk & dystert... :o((

WOW, vilken snygg adventsljusstake,, den gillade jag verkligen.

Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

4 december 2012 22:50

Ja du det är jättehärligt. Trist när det regnar bort.

Kul att du gillar ljusstaken

Hoppas du haft en fin kväll
kramar

 
Maya

Maya

5 december 2012 10:40

TACK för att Du länkar till mina julklappstips på min blogg!
Ta inte ut Dej i sömnadsprojekten bara, var rädd om nacken!
Fina snöbilder :)

Ha en fin dag!
Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

5 december 2012 11:46

Du har ju såna toppen julklappstips så dom vill jag föra vidare. Tack för din omtanke, du är för go. Nacken blev bättre av min långa promenad

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards