Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 december 2012

Tändsticksområdets second hand och lite till.................

Av Malin wiper - 1 december 2012 17:00

     


Vi åkte ner en sväng till Tändsticksområdets second hand också i fredags. Det är ett jättefint ställe som man verkligen hoppas att det bevaras  och inte råkar ut för rivningshysteri. Det är ett stycke industrihistoria och kulturhistoria.  

  

Så här ser Tändsticksmuseet ut och jag har själv varit där två gånger. Det är ett fint och intressant museum. 

Klicka här för att läsa om Tändsticksmuseet

    


Jag fick tag på denna kofta på deras second hand som såg helt ny ut för endast 45 kr den var av märket "Cappuccino" och hade kapuschong Den kommer jag verkligen att använda mycket för den satt bra.


  

Jag hittade även ett snyggt brosch som jag skall sätta på en av julpostklänningarna. 



  


    


Vi var även ute efter djuptallrikar för dom vi brukar använda till vardags har blivit lite slitna och flera har gått sönder. Vi hamnade på en fyndhylla på EKO Hallen som dessa tallrikar stod på som var nedsatta till 10 kr/st.  Har sett dom förut och dom har kostat mycket mer. Till soppa har vi stora koppar men dessa skall vi ha till risgrynsgröten i jul. 


  

Det stod en mini cooper parkerad en bit ifrån och det var en herrgårdsvagn och nån sån har jag inte sett förut av detta bilmärke.  


   


Hoppas ni haft en fin dag i det vintervita. Vi har 8 grader kallt just nu men vindstilla. Vi har varit ute och promenerat. En fin lördagskväll önskar jag er alla.

   


 
 
Monica

Monica

1 december 2012 17:05

Nu är det verkligen vinter,vi hade över 10 minusgrader i natt.En hel del snö har vi också så det är riktig adventsstämning.I morgon ska jag och min man åka till Falköping till Falbygdens ost en sväng.Har inte varit där på ett tag.
Jag önskar dej och din man en riktigt trevlig advent....kram

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

1 december 2012 19:02

Det är verkligen vinter nu och i dag var det både sol och vindstilla. Vi hade 8 minusgrader i dag.

Kul att ni skall åka till Falköping. Dom har god ost.

Vi åker till Kinna Skene i morgon.

Vi önskar dig och din man detsamma

kramar

 
kaffehörnan

kaffehörnan

1 december 2012 21:39

Gud vad trevlig upplevelse o komma in med lite juligt
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

2 december 2012 07:55

Tack snälla du

Ha en härlig första advent
kram

 
Fenixmona

Fenixmona

2 december 2012 05:57

Inget vintervitt här...ännu. Barmark men -11 i natt så kylan har vi...Verkar finnas mycket fint där, koftan gillade jag skarpt! Den ser jättego ut! Kramiz

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

2 december 2012 07:55

Här ligger snön kvar och det var 11 grader kallt i går. Det finns verkligen mycket fint och vad kul att du gillade koftan.

Ha en fin första advent
kram

 
Annelie

Annelie

2 december 2012 15:09

Jättesnygg kofta du fick tag på,, en sån tröja jag också skulle kunna ha tänkt mig. Gillar när det är luva på tröjor osv..

Sköt om dig gogumman... // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 december 2012 20:15

Det var ett fynd för den var som ny. Jag gillar också luvor. Kommer in till dig i morgon vännen

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards