Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Acleja Blomsterhandel!

Av Malin wiper - 29 november 2012 18:30

      


När vi gick hem från stickcafét sist så tvärbromsade både Mrs B och jag när vi såg Acleja Blomsterhandels  julskyltning som var nåt alldeles extra och skall helst ses live. Efter några dagar så bestämde jag mig att  ha den som header så jag frågade ägaren Christian och det gick bra. Vi var dit häromdan och jag hade tänkt stå emellan gardinerna och hålla i filmklappan och sen stå på ett annat ställe och vara utsmyckad med glitter så jag skulle sticka fram på tre ställen med olika mundering.  Tyvärr så var det så ljust så jag blev bara en vit fläck som inte gick att fixa till så vi fick ta till andra bilder som inte är nytagna utan från några år tillbaka. Det blev alltså inte som jag tänkt. Dessutom så gick det inte att komma in riktigt i bild för då hade man vält alla snygg höga glasljusstakar som stod på ett ställe.         



   


I mitten är det höga smala glasljusstakar i vinrött och höga handstöpta ljus. Dom är så höga så dom kan stå på ett golv till och med. Det hänger videkvistar ner i en tråd från en ställning och bredvid nejlikor som är omlindade mot en lina.   



  


      Detta är det andra skyltfönstret som också är nåt speciellt och jag hade kunnat få sitta på en stol där men hade bestämt mig för det andra fönstret men nu ångrar jag mig så jag skall gå ner igen och fota en ny header som jag kan sätta in lite senare.       


 





      


    



Dessa granliknande växter har dom satt på tyg så det ser ut som luvor. Jag kan inte få fram på bild hur snyggt allt är.     


 


    

Framför dom klädda stolarna låg dessa utsmyckade bollar. 



 
 
Maya

Maya

29 november 2012 18:52

Vilken härlig header (och skyltfönster) och kul att Mr T är med också! SÅ vackra skyltfönster! Jag har själv jobbat som fönsterdekoratör och det var bland det roligaste jag jobbat med :D Underbara grejer det finns, gillar de höööga ljusstakarna! Gulligt av dem att låta Dej fota och "låna" skyltfönstret, det är inte alltid man får det :)

Ha en fin kväll
Kramar!!!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

29 november 2012 19:00

Vad kul att du gillar headern trots att jag inte kunde göra som jag hade velat. Vad kul att du jobbat som dekoratör. Du är ju konstnärlig så jag förstår att det blev fint då. Dom höga ljusstakarna skulle jag vilja ha två av. Dom var inte så dyra som dom såg ut. Dom är jättesnälla i våra butiker och tillmötesgående. Jag hade fått låna det andra om jag velat också.

Ha en fin kväll själv
kramar

 
AprilSus

AprilSus

29 november 2012 20:40

Verkligen ett jätte fint skyltfönster och din nya header också. Ser en massa fint som man skulle vilja ha. :P Den vackra vägggranen med ljus t ex.

Ha en fortsatt fin kväll.
Kramis!

http://aprilsus.blogspot.se

Malin wiper

29 november 2012 21:32

Tack snälla du. Dom har så mycket fint där och dom är superkonstnärliga.

Ha en fortsatt fin kväll själv
kramar

 
Ingen bild

Helene

29 november 2012 23:54

OMG, som vi säger här!! Super läcker skyltning och header!! Stolarna är ju bara för läckra!
♥ Helene

Malin wiper

30 november 2012 18:45

Tack! Det är verkligen en fantastisk skyltning som man bör se live för då är den ännu häftigare.

Vilket arbete dom lagt ner på stolarna wow!

Ha en fin kväll over there my friend
lots of hugs for you and your husband from us in Smaland ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Av Malin wiper - Lördag 13 april 08:30

    I går behövde jag klippa mig lite och numera går jag hos Forumfrisören och är nöjd varje gång. Jag klippte mig 1,5 cm och lite mer uppklippt (etapper), sen var håret så tjockt så hon tunnade ur lite också. Jag har skrivit om dom förut i och ...

Av Malin wiper - Fredag 12 april 07:15

    I går 14.00 hade vi bjutit upp vår granne A-B på kaffe. Vi bjöd på Slåihop kaka med grädde och hallon på sidan om, morotskaka och hallongrottor. Vi hade jättetrevligt och vi har hur mycket som helst att prata om så det flyter verkligen på.   ...

Av Malin wiper - Torsdag 11 april 08:15

                                       Actionet  Bottiner= franska "små stövlar", syftade från 1840-talet på kortskaftade kängor, oftast med snörning. Klicka här för att se ytterligare en bild på hur svarta bottiner med dragkedja ser ut. Jag h...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards