Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 28 november 2012

Magnisastugan! Museum....

Av Malin wiper - 28 november 2012 12:45

  

I natt har jag sovit mycket bättre så jag kom ut tidigare än vanligt. Tog en tur ner till samhället för att kolla runt lite och handla mat. Här ser ni ett hus på torget där vi har många av våra butiker och även ett Café.  I dag är det lite kallare och det var lite frost på bilarna, så jag bara njöt.              

 

     

Nu har dom fått upp julgranen framför Ritz Konditori men inte belysningen än. Flera rabatter är inte röjda än så det ser lite risigt ut           


    

Jag bad Åsa (ägaren) på Ritz lyfta fram ett kakfat så jag fick fota   

            


            

På Ritz köpte jag en butterkaka och gick iväg till min mans jobb på "Magnisastugan" som jag bjöd på till deras halv elva kaffe. Min man trivs som fisken i vattnet där. Han har även blivit mycket bättre av den nya medicinen han tar, och hans leder värker inte längre och han är rörligare. Sockret har även gått ner från 6.9 till 6,0 så det är på rätt väg. Vi får se hur mycket som hänt under dom första tre månaderna. Insulin får man gratis men denna medicin kostar 1000 kr/månad så det var tur att han hade frikort. Man får bara ta den i 6 månader och bara om man har lite insulinproduktion kvar.  Han är så glad att han får testa den och har inte samma sug och matlust längre.   


 

Här överlämnar jag brödet till min man där han sitter och arbetar med bilder. Han älskar historia och geografi så det är rätta stället för honom. Han får inte äta detta bröd så han har en smörgås med sig istället.  Han leder även  en studiecirkel och lite annat.   


    

Han håller på att göra en ny hemsida också så jag kan inte länka dit än. Klicka här för att se lite bilder jag tagit förut på Magnisastugan och ett klipp. Klicka här för ännu fler bilder.


Nu skall min man måla andra gången på fondväggen i köket. I morgon kan jag då börja pynta inför första advent. Ha en fortsatt bra dag kära bloggläsare.


 

 
 
Hebbe

Hebbe

28 november 2012 12:53

Kul då har du ett fint minne av Thory,,jag tycker hon gör en fin tilkning av "Seeman" hon hade ju en del andra låtar som blev populära oxå..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

28 november 2012 12:57

Det var verkligen en oförglömlig dag. Det är en fin låt och även "Vildandens sång"

kram

 
Hebbe

Hebbe

28 november 2012 12:55

Ja närmare stringkallingar än så kommer man nog aldrig,,men det ser festligt ut..Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

28 november 2012 12:57

Det har du rätt i ;))

Ha en fin dag

kramar

 
skrivmoster

skrivmoster

29 november 2012 09:21

Trevlig promenad du gjorde! Förstår att fikat blev uppskattat!

Så bra att Mr T mår bättre och att medicinen är till god hjälp! Det är glädjande!

Ha en fin dag! Du har sytt så fina klänningar och jag hoppas du får sälja allt på marknaden!!
Kram och må gott!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 november 2012 09:27

Det är härligt att komma ut och gå lite. Ja du han mår så pass mycket bättre så jag blir överlycklig att se förändringen.

Får jag inte sälja nåt så gör det inget för jag har haft dom mest för att ge bort. Jag har så svårt att prissätta så det blir lite ångestladdat ;)

Ha en fin torsdag
varma kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards