Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 november 2012

John Lindberg Trio!

Av Malin wiper - 27 november 2012 16:13



Här kommer John Lindbergs Trio med "Runaway train". Klicka här för att komma in på deras hemsida. John Lindberg Trio består av John Lindberg på sång och gitarr, Martin Engström på bas och Joakim Dunker på trummor. Bandet bildades 2004 av John, Joakim och Patrik Backlund som spelade bas vid det tillfället.

 



                                           

 



Detta är ett musiktips från Niklas Månsson men tyvärr så fanns inte dom låtar han tipsade om med gruppen så jag tog en annan istället.Klicka här för att komma in på hans blogg. Jag är tydligen med i Spotify utan att veta om det... Tyvärr orkar jag inte gå in och vara med på en massa ställen. Det svänger rejält om bandet som jag tror jag haft inne förut i bloggen. 



   


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. 



 


Min man och jag är lite smått besvikna för färgen vi valde var för mycket åt det grå hållet och lite för kall. Dessutom blir den mycket mörkare när den kommer på väggen. Fast vi skall ha en hylla mot den väggen och lite extra belysning så man skall inte "Måla jävulen på väggen" som det så hemskt hette förr...  Tack och lov så är dom andra väggarna vita så det kan ändå inte bli för mörkt. 


   


Min man sätter maskeringstape. Vi har målat kanten på en sida men då ser det bara blågrått ut och nåt grönt kan jag nästan inte uppfatta. Hur tänkte vi egentligen?...  



   


En stund senare så ser det ut så här. Det som blänker upptill är strukturen i väven. Nu är vi mer nöjda för det blev inte så tokigt men det var mycket mer grönt i färgen när man hällde upp den. Nu är den mer åt det blå hållet. Vi kommer att sätta vita lister i hörnen så blir det snyggare. Nu skall det bara målas ett varv till.



Glitter Words
[Glitterfy.com - *Glitter Words*]

 
 
Ingen bild

-Nena-

27 november 2012 18:46

Oftast brukar ju färgen förändras lite när det är målad och torkat.
Bra att ni är mer nöjda nu. Tycker det ser snyggt ut!

Ha det så bra!
Kram

Malin wiper

27 november 2012 22:35

Den har blivit bättre som du säger när den torkat. Tack snälla du

Hoppas du har en bra kväll
kramar

 
Annelie

Annelie

27 november 2012 21:11


Jag tycker färgen vart snygg,, men man kan verkligen bli lurad när man ska ta ut en färg.
Men, snyggt till den vita färgen, hade ni bara valt denna så hade det blivit för mycké.

Kramar om.. // Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

27 november 2012 22:34

Den är finare i verkligheten och sen den torkade så blev den ännu bättre.

Det är ju som du säger så vitt på dom andra väggarna än om det är väv med mönster.

kramar

 
Fenixmona

Fenixmona

28 november 2012 05:10

Färgen är fin men något grönt ser jag inte i den...Färger är ju så beskaffade att de ibland lurar oss...sen uppfattar vi också färger väldigt olika. Lite märkligt egentligen...kramiz!

http://fenixmonasliv.blogspot.com

Malin wiper

28 november 2012 08:15

Vi känner oss nöjda nu men som du säger ser det mer blått mot grått ut ;) Färgen i burken är mer grön.

Ha en fin dag
kram

 
Ingen bild

Petra

30 november 2012 23:53

Tycker det blev fint!!Kram Ps: Hjärtat har ny text varje dag när barnen upptåckte att det går att skriva på :)

Malin wiper

1 december 2012 09:56

Tack! Vad kul att hjärtat kom till så bra användning. Det är kul att det går att skriva på och jag skall nog köpa ett själv också.


Ha en skön lördag med din fina familj
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards