Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 21 november 2012

Orkideé, kuddfodral och lite annat...............

Av Malin wiper - 21 november 2012 13:00

 



 Jag fick en orkidée av Christian som driver Acleja Blomsterhandel för ett tag sen. Jag har inga gröna fingrar men denna har nu överlevt jättelänge och ingen är gladare än jag. Den skall bara vattnas var tionde dag. Jag har flyttat runt den lite från fönster till bord och andra ställen och det tycks den trivas med.  Klicka här för att läsa om Orkidéer.


 



 


 




Jag köpte för ett tag sen 3 såna här avlånga kuddfodral på rea hos Gretas Butik för halva priset. Sen la jag undan dom och har letat som en galning efter kuddfodralen och nu hittade jag dom längst in på övre hyllan i en av garderoberna. Dom är 30x50 så jag har inga kuddar till dom utan måste köpa.



 

Kuddring: Found shit

  

   


 




Jag har tänkt ha kuddarna i denna hallsoffa i jul. Kuddarna som är i soffan nu köpte jag på IKEA och dom är lite längre så dom innekuddarna passar inte. Det är kul att byta lite och dom röda är så skira och blanka med volanger på så det ser lite festligare ut. Soffan köpte vi på Sam hjälps second hand 8/2 2012,  och den kostade bara 125 kr.


 



 

Funny furniture design



 




Då såg soffan ut så här. Det finns även ett utrymme under sofflocket där man kan ha mössor, handskar, halsdukar och annat.


 



 


 


Vi kände för att åka till Jönköping nu efter lunchen för det är den bästa dagen för alla second hand är öppna. Vi åker inte så ofta som förut till storstan så det känns lite festligare när man ger sig av. Jag hinner inte bloggvandra just nu men skickar en hälsning till er att ha det så bra.

 
 
Ingen bild

Solomon vise

21 november 2012 18:09

Du har ett fantastiskt öga för djup och uttryck när du fotograferar. Det är ett nöje för en yrkesman att läsa din blogg. Verkar finnas mycket att botanisera i dina tidigare inlägg.

Malin wiper

21 november 2012 19:10

Vad kul att du tittade in. Tack snälla du för dom fina orden. Vad glad jag blir ;)Har du nån blogg eller fb?


Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Maria

Maria

21 november 2012 18:36

Orkideér är så fina!
Och soffan var väll bra. Så länga man kan sitta på den! :D

http://shakeitupfan.bloggplatsen.se

Malin wiper

21 november 2012 19:06

Dom är verkligen vackra. Det är kul att fynda nåt som är fint och helt oförstört. Har man en hall som går att möblera så är det jättekul.

Ha en fin kväll
Mvh
Malin

 
Gilla

Gilla

21 november 2012 20:16

Det var roligt att se att du har lyckats med dina orkidéer. Jag har flera, som blommar om och blommar om. Så har jag tillochmed lyckats att ta skott från en och sätta i specialjorden. De har växt upp och blommar flera gånger sen dess.

Kuddarna GILLAde jag. Det kommer att bli fint i den läckra soffan.

Kram/Gilla

http://trebgilla.blogspot.com

Malin wiper

21 november 2012 22:32

Det trodde jag aldrig ;) Vad härligt att du har så många och att du har förmågan att sköta om dom på rätt sätt. Kuddarna blev inte så bra i soffan så jag har placerat ut dom på andra ställen.

Ha en fin kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards