Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 20 november 2012

Promenera, äta och njuta i det stora hela.......

Av Malin wiper - 20 november 2012 17:00

  

Efter att jag promenerat i dag så mötte jag upp min man för att bjuda honom på lunch på Ritz Konditori.  Jag köpte en hel kyckling till extrapris i går och skulle hem och sätta in den men då träffade jag en granne på byn som även går på stickcaét jag brukar gå på. Hon var på väg att promenera ända till Netto som ligger långt ifrån centrum för att handla. Jag föreslog att vi gick hem till mig och hämtade bilen så kunde jag också passa på att handla och hon slapp gå så långt. Jag har nog aldrig fått så mycket för 330 kr för det fanns så mycket fint kött till extrapris. Handlade även även en stor påse värmeljus som bara kostade 29 kr för 100 st.  Blev så sen så därför bjöd jag ut min man istället och då slapp jag matlagningen...  


 


Jag tog currykyckling med bakpotatis och en sallad. Förut kunde jag äta upp allt men nu fick jag bara ner halva portionen för då var jag mätt redan.  Det var jättegott som vanligt.                   



        


Min man tog en kycklingpaj, och han brukar alltid ta smörgås till men inte denna gång så han får inte ner lika mycket nu heller. Han har mindre matlust nu när han fått pröva en ny medicin för sin diabetes.



9/12 14-18 är det julmarknad i Vaggeryd och då måste man ut och kolla för det brukar vara jättemycket folk och fart.


   


Jag var in ett ärende till Acleja Blomsterhandel också. Dom hade dessa fina stearingranar. 


 

Nytt snyggt fat med ljushållare.



Dom har satt dit detta fina skåp som ser lite Shabby chick ut.      

  


   


Just nu har dom även fått in tekoppar och det passar ju bra när dom numera säljer både te och kaffe.

              



 


nny tea bags 


                  


Även dessa fina tekannor har dom fått in som passar till kopparna.  


             


Hög tomte som stod där och spred julstämning.      

 
 
ansepanse

ansepanse

20 november 2012 19:39

vad snäll du är som skjutsade grannen och så fick du handlat själv samtidigt, inte dumt alls, de där funny teabagsen var roliga
kramar och en fin kväll till dig

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

20 november 2012 19:46

Tack! Jag fick ju även sällskap en stund ;) så vi hade en kul stund också. Tebagsen skulle jag själv vilja ha.

Ha en fin kväll själv
kram

 
Monica

Monica

20 november 2012 20:44

Dagens goda gärning när du bjöd din granne på skjuts till affären,sen var du ju smart och bjöd mannen din på lunch utan att behöva stå vid spisen och laga maten innan.
Kram på dej

http://violett.bloggplatsen.se

Malin wiper

20 november 2012 23:42

Ja du man får vara lite om sig och kring sig ;))

Kul skrivet

kram själv

 
Annelie

Annelie

21 november 2012 05:51


Mums vilka goda rätter det såg ut att vara,, förstår det är det också eftersom ni är återkommande matgäster hos de. Snyggt upplagt med en massa sallad till, tänk att ögat äter lika mycket som munnen.

Wow, vilka läckra thé-kannor, föll mig verkligen i smaken.

Hihi, läckra thépåsar... :-D

Snäll du är vännen som tänker på din vännina... Netto ÄR en bra affär,, sen om den kanske är lite rörig ibland eftersom folk rycker och sliter i allt.. :o//
Men, jag gillar också Netto + Lidl.

ha en jättefin onsdag.. // Varma Kramar

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

21 november 2012 09:13

Jag är bortskämd vad gäller mat ända från barndomen för mina föräldrar var duktiga på detta och det blev rena gourmén ibland. som du säger så skall ögat tillfredställas också. Tekannorna var verkligen läckra och tepåsarna vill man ju bara ha.

Vi kom till Netto en tid då det var lite folk där så vi fick plats att strosa runt. Jag slog två flugor i en smäll ;) och fick på köpet billig men bra mat.

Ha en jättefin onsdag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 16 mars 14:30

     I dag har vi riktigt kraftigt regnväder så vi tog bussen ner till centrum. Vi har både handlat och kollat upp lite saker. Det var jättelite folk i farten och det brukade det inte vara på helger.      Vi tog oss en fika på Direkten in...

Av Malin wiper - Fredag 15 mars 09:30

  Jag såg en Björktrast häromdan som jag  zoomade in från långt håll     Här har den vänt sig om           Snowy White med Birds Of Paradise. Snowy White har spelat med både Pink Floyd och Thin Lizzy     En annan Björktrast ...

Av Malin wiper - Torsdag 14 mars 10:00

                   Nu öppnar jag ridån för dagen med hopp om att den skall bli som ett varmt kärleksfullt skådespel   Röda Korset i Västerås har modevisning 13 april 13.00-16.00. Det blir både dam, herr och barnkläder som visas. Dessutom har...

Av Malin wiper - Onsdag 13 mars 08:30

  När man fotar mycket så ser man sig mer omkring och jag såg denna skulptur inne på en innegård i ett bostadsområde lite utanför centrum. Skulpturen heter Holger och är skapad av Konstnären Sture Collin                                  St...

Av Malin wiper - Tisdag 12 mars 10:15

 Nationalmuseum Jag såg att Kermikern Lisa Larson har dött och det i en ålder av 92 år. Lisa Larson var en svensk keramiker, hon blev känd för sina många figurer föreställande djur och människor. Återkommande teman i hennes verk var systerskap, mod...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards