Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 november 2012

Café Adelante!

Av Malin wiper - 11 november 2012 22:30

  


Vi kom ut i dag i alla fall....   och hamnade i Jönköping. Vi bara åkte omkring och kollade lite sen letade vi efter nåt matställe men efter det så åkte vi hem för vi var inte i form och vädret var så grått och tråkigt. 


Vi gick till Café Adelante där vi varit förut än om det var några år sedan. Det är ett fint ställe med bra service och stämning. Vi har ätit Indisk mat där flera gånger men dom serverar bara det på vardagarna. Klicka här för att komma in på Cafekartan.se och se vad dom skriver om Cafét där. Klicka här för att komma in på deras fb. Klicka här för att se vad det stod om dom när dom öppnade cafét för några år sedan. Klicka här för att se vad jag skrev om dom första gången vi var där i augusti 2009

 

Till höger mannen som driver Cafét och till vänster en anställd. 

 


 

Det är mysigt och ombonat därinne. Korten blev lite mörka trots att jag hade blixt och jag har försökt fixa till dom så gott det går i photo shop.   


 


  

Här har man utsikt över Lundströms plats    


    

Jag gillar denna vägg som är full av såna här små oranga lampor som lyser upp väggen åt alla håll och kanter.


  

Eftersom det inte fanns Indisk mat i dag så tog vi deras lasagne som hade lite Indisk krydda i sig. till detta en härlig sallad och mangodressing. Det var jättegott och smakrikt.

      

Lite av deras kaffebröd. Tog fler bilder men det blänkte för mycket i glaset. klicka på bilderna så blir dom större.    


  

Till höger ser man Café Adelante och rakt fram "Juneporten" där man går igenom till järnvägsstationen och resecenter. Inne där har dom små restauranger också plus lite annat.

 

 
 
kaffehörnan

kaffehörnan

12 november 2012 00:30

Gud vilket vackert café precis i min smak
Du får till det så man blir inne i bilderna
kram

http://www.kaffehornan.se

Malin wiper

12 november 2012 08:17

Kul att du gillar Cafét och tack för dina ord

Ha en jättefin dag
kram

 
Lillemor

Lillemor

12 november 2012 10:43

Men det är ju bara så underbart att gå på ett riktigt fint café!
Sist jag var på ett riktigt lyxigt var i fjol till Allhelgona när vi var i Åre. Vi var på Åre Bageri. Man kunde äta där också. Helt underbar miljö!

http://www.arebageri.se/

Vi har några trevliga inne i Umeå också men de går inte upp mot detta.
en.

kram
Ha en riktigt fin måndag! Här uppe i norr regnar det idag ig

http://silfverstinta.blogg.

Malin wiper

12 november 2012 11:03

Vi gick ut och fikade flera gånger i veckan förut men nu har det bara blivit nån gång då och då för det kostar för mycket. Åre Bageri var säkert hur fint som helst. I Umeå har jag fikat många gånger och även på det anrika som ligger mitt inne i stan som även fanns på min mormors tid.

Ha en fin måndag själv. Synd att ni har regn däruppe i norr.

kramar

 
Lillemor

Lillemor

12 november 2012 12:30

Ja, det är dyrt att gå ut och fika. Bättre då att baka något gott och bjuda hem någon eller att ta med sig till några vänner och överraska dem. :) Men ibland vill man ju lyxa till det.

Ja, du menar NK, Nya Konditoriet. Där ser det ut på samma sätt som på din mormors tid. Det är trevligt att de har behållit den stilen. De har väldigt gott fikabröd. Det har hänt att vi beställt någon tårta där ibland.
Det finns ett annat också som ligger på Teg. Det heter Finabageriet. De har ett café också i gammal stil men inte lika fint som NK.
Numera finns det också ett som heter Mekka men det är alltid så stimmigt där så vi går aldrig dit. Men ibland har vi köpt bröd där.

Det har klarnat upp nu så det blir fint i eftermiddag. Bra det för då kan Elvis och jag gå litet längre :)

kramar

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

12 november 2012 12:59

Det har du rätt i och jag skall börja baka lite nu så vi även har nedfryst till jul. Jag och min man har sötstopp men det blir bjudbröd. På Teg hade jag en kusin som bodde men han bor nu i Katrineholm sen många år. Mina morbröder, mormor och morfar bodde där också. Vad häftigt att dom har ett sånt fint gammalt Café på Teg. Som du säger så kan man ju bara köpt bröd också.

Härligt att ni får fint väder också. Härligt namn du har på hunden.

kramar

 
Lillemor

Lillemor

12 november 2012 15:51

Ja, det blir ju mycket billigare.
Jag bakar mest matbröd men när maken fyllde 60 i januari bakade jag 7 soreters kakor, som det ska vara på ett "riktigt" kalas.

Du ser honom längst uppe på min sida. Det är Elvis det.
Vi har kommit in och det är mörkt ute här nu.
kramar

http://silfverstinta.blogg.se

Malin wiper

12 november 2012 16:16

Det blir det verkligen och jag har själv nu köpt hem så jag kan baka rätt mycket. Härligt med ett riktigt stort kalas och goda kakor. Förstod att det var Elvis som var på den fina headern.

Här börjar det mörkna nu och vi har nyss varit ute på en promenad

Ha en skön kväll
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frĺgor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards