Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 november 2012

Folkets Hus, loppis................

Av Malin wiper - 10 november 2012 16:45


Vi kom iväg till Folkets Hus loppis till slut trots att vi vaknade  så sent som 10.00 Loppisen höll på från 09.00-13.00 och vi var där ca 11.30 Det var rätt mycket folk och det hade nog varit ännu fler innan vi kom. Jag kunde inte hålla mig ifrån att blogga i dag ändå.  


 

Loppisen höll till där dom brukar ha bio för det är en jättestor lokal. 


 

Här ser man en sida av lokalen och det fanns mycket fint att kolla på.


    

Hon till vänster är med i Folkets Hus styrelse och hon till höger är Jutta som inte bor långt ifrån oss nere vid Ingelund. Dom har ett fint hus bredvid Lagans vatten.       


  

Jag köpte  dessa blompinnar med tomtar på hos dom. Dessa tomtar är mycket större än dom ser ut på bilden och kostade bara 1 kr/st. Vi köpte även en burk och lite svamp som krydda. 


       


Dom har en jättefin ridå på bion som är i nåt slags sammetsmaterial. Jag har haft den i min blogg som header för flera år sedan.



Här ser ni två jättegulliga tjejer som sålde smink och lite annat. Det var fint smink kraftigt nedsatt så jag köpte lite av varje. 

  

Jag köpte 2 läppstift, en ögonskugga i lite lila, en burk med cremerouge och en ögonbrynspenna.  


 

Här är vi på väg in till en annan lokal där man kan få sig en kopp kaffe med dopp 


    

En ung jättefin kille stod bakom disken och var riktigt proffsig och  han hade en välkomnande attityd. Vi blev så glad att dom hade smörgåsar eftersom vi har "sötstopp"...  När jag själv var 13 år så hjälpte jag min pappa som skötte om lokaler där vi bodde då. Jag fick servera kaffe och även fixa smörgåsar och kaffe till föreningar och annat som hyrde lokalerna. Det kunde blir vad som helst till och med försäljningar och konstutställningar mm.


  


Kaffemugg som man kan äta upp under tiden man dricker kaffet. Amazing data 


      

Här sitter vi nu för att inta vårt fika i den fina och fräscha lokalen. Kvinnan mitt emot min man är med i Gretas Stickcafé. Kvinnan som kommer gående längst bort genom dörren är Ordförande för Folket Hus och hon är fantastisk tycker jag. Hon är alltid där och tar del i allt och hon har ett trevligt och välkomnande sätt. Hon har varit i min blogg förut några gånger.  Det är inte på alla ställen som styrelsen tar del i det praktiska arbetet som på vårt Folkets Hus och det gör att det blir ett levande ställe och man känner positivitet när man vistas därinne.

  

Smörgåsen var jättegod

 

Jag köpte dessa örhängen också plus hänget till vänster

  

Vi gjorde ett impulsköp och det ser ni här....  Två vävda mattor som var vita. När vi kom hem så passade dom ingenstans. Det funkade inte med helvitt...   Vi får trösta oss med att dom var superbilliga och vi kan ha dom i bilen när vi skall frakta nåt som är ömtåligt.




DesiComments.com | Good Afternoon | Forward this Picture

 
 
ansepanse

ansepanse

10 november 2012 18:38

vilka söta tomtar och fina smycken du köpte, ibland blir det fel som det där med mattorna men de kanske kommer till användning ändå, som du säger, i bilen då
bamsekramar och en fortsatt fin helg

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

10 november 2012 19:03

Kul att du tyckte det. Ja du det blir fel ibland men inte så ofta numera för vi försöker tänka efter lite.

Ha en fin kväll goa du
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

11 november 2012 06:32

Alltid trevligt med loppis även om man ibland köper nåt som inte blir som man tänkt ... "men det var ju så billigt" ... det känner jag igen!

Ni är ofta ute och ser er om och du är duktig på att fotografera och visa i din blogg. Idag har jag tagit mig i kragen och satt in flera bilder från ett evenemang som jag hjälpte till med igår.

Ha en riktigt skön söndag! Min inneboende väckarklocka är lika söndag som vardag ... så jag är uppe före tuppen!
Kram på dig!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 november 2012 09:20

Ja du så är det. Eftersom vi inte har kunnat resa nånstans på länge och haft semester så åker vi ut dagsturer istället. Jag måste vara i form för att få någotsånär bra bilder. Har blivit sämre på att fota på sista tiden.

Jag kommer in och kollar din blogg snart.

Vi brukar också vakna samma tid jämt numera men vi sov dåligt därför blev det sent


Ha en fin söndag själv
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< November 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards