Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2012

Radhuni Indisk Restaurang....

Av Malin wiper - 31 oktober 2012 16:13


Vi kom iväg i dag till Jönköping och först tog vi en tur till Radhuni som är en jättebra Indisk Restaurang som inte funnits så länge. Vi har varit dit en gång tidigare och blev jättenöjda med både mat och service. Det är en bra och vänlig stämning därinne. Klicka här för att komma in på inlägget jag skrev sist vi var dit.

Klicka här för att komma in på deras facebook                           


    

När vi kom in för att beställa så stod denna söta glada tjej bakom disken.


Kolla in vad gott det ser ut och vi blev serverade på plåttallrikar som var jättestora.  Vi åt Tikka Masala och en slags ärtpure som smakade jättebra. Min bloggvän Maya talade om att ärtpuren heter " Garam Masala Sezuan. Det var även lite pommes frites med på tallriken. Allt var hur gott som helst och vi satt länge och njöt.  


    

En intreriörbild där vi satt på övre planet. Det finns några bord en trappa ner också plus en lounge           



  


                      



Min man valde detta bröd som också var supergott. Fick nu reda på av härliga Maya att brödet heter "Naan-bröd.  


 


Sen kom en av ägarna ut och bjöd oss på denna friterade godsak. Den är fyllt med linser och lammkött och det är inget dom serverar på restaurangen utan det är endast för personal i vanliga fall.....  Den var varm och knaprig och smälte i munnen  


    

Här ser ni en av ägarna och båda är toppen. Han serverade oss kaffe efter maten och sen satt han sig ner och pratade lite med oss och det var jätteroligt.


  

Här ser ni kaffet vi blev serverade som var en Italiensk jättegod espresso    


  

Trapp ner från övre planet  

 

Huset på andra sidan gatan.

 

På samma gata som Restaurangen finns en jättebra mattbutik som vi sen promenerade till för att köpa matta till data/gästrummet. Skriver om det i morgon.  Ha nu en skön kväll

 
 
cupi

cupi

31 oktober 2012 22:53

din blogg är grryym :)<3 man blir grymt inspirerad att blogga och så! :3
besök min också, haha xD www.cupi.blogg.se

http://www.cupi.blogg.se

Malin wiper

31 oktober 2012 23:10

Tack snälla du för dom orden ;). Jag tittar in på din blogg i morgon.

God natt
Malin

 
Maya

Maya

1 november 2012 08:43

Åh vad gott med Indisk mat! Tikka Masala, Garam Masala och Sezchuan (stavning?) är gott. Brödet heter Naan-bröd och är supergott!

En snörvlig kram från mej :) Tur det inte smittar!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 november 2012 08:47

Tack snälla du för att du påminde mig. Jag stavar ofta fel så jag får gå tillbaka och rätta. Så var det inte förr innan mina skador. Då skall jag sätta in brödnamnet också

En snörvlig kram till dig också för jag blev sämre av att anstränga mig i går

Sköt om dig kramar

 
Maya

Maya

1 november 2012 10:16

Åh...jag vet inte om det blev helt rätt här...Brödet heter Naan ja. Men jag rabblade sådant jag tycker är gott av indisk mat det jag skrev före Naan...Vet tyvärr inte vad ärtpurén heter, men Garam Masala är liknande som Tikka Masala, bara en annan kryddning. Szechuan är också nån kryddblandning, så om man beställer t.ex Chicken Sezchuan får man Kyckling med den kryddblandningen. Jag kom just på att det finns även Tandoori Masala som också är precis som ovan. Gott.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Garam_masala

http://sv.wikipedia.org/wiki/Tikka_masala

http://en.wikipedia.org/wiki/Sichuan_pepper

http://en.wikipedia.org/wiki/Tandoori_masala

Sorry för förvirringen...jag är otydlig när jag själv är virrig ;)

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

1 november 2012 10:58

Jag är så borta nu förskylningen så allt blir fel. Jag har ju ätit Indisk mat i många år och vet ju detta med Tikka Masala och det andra men det funkar inte i hjärnkontoret. Vi brukar göra en Indisk rätt förr min man och jag som vi hade dessa kryddor i. Tack för att du gör dig besvär med att fixa länkar till mig goa du ;)

Ingen fara man blir lite konstig av denna förkylning ;) Nu skall jag gå in och kolla länkarna.

Sköt om dig
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards