Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 29 oktober 2012

Akleja Blomsterhandel!

Av Malin wiper - 29 oktober 2012 08:00


Jag var in på Acleja Blomsterhandel häromdan och kolla vad fint dom har utanför med gräshjärtan och annat. Dom är otroligt bra på att göra dekorationer.


 

I hörnet utanför butiken stod dessa fina gravprydnader 


 

En av dom vackra grupperna på nära håll  

   


Denna lampa går under namnet "Kotte" och den är verkligen kottelik. Vill man ha den så får man lägga upp 50-60.000 kr...  Klicka här för att komma in på sidan där den och några andra dyrgripar finns


 

Fina hjärtan med dekoration för att sätta vid en grav 

 


 


Jättefina plåtljushållare för värmeljus som stod på ett bord utanför butiken  


    

Halloweenkänsla


  

Detta är verkligen fantasirikt komponerat i form av en mask med äpplen som ögon


  

Jag köpte 2 st såna här höga glas som nästan ser ut som vinglas men är till för värmeljus. Dom finns i två olika storlekar och jag tog den högre eftersom dom skall stå i vardagsrumsfönstren


  

Jag har ställt en i varje fönster mellan två blommor och det ser så mysigt ut på kvällen när jag tänder ljusen. Dom finns i två olika nyanser och jag tog dom lite vinröda som passar till våra färger i rummet


"Även en blomma" Med Anni-Frid Lyngstad. Klicka här för att läsa om henne.   


  

Hoppas ni får en fin början på veckan.


 
 
skrivmoster

skrivmoster

29 oktober 2012 08:35

Vilken ögonfröjd!! Så mycket vackert och så många fina ideér! Önskar att man hade bara en bit av dessa talanger!

Mycket fint med glasen på fot för värmeljus! Det ser mysigt ut!

Önskar dig en fin och solig dag! Här är kallt ... Varm kram!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 oktober 2012 08:39

Ja du dom har konstnärlig talang på det stället. Glasen är ännu finare i verkligheten.

Ha en fin början på veckan
varm kram

 
ansepanse

ansepanse

29 oktober 2012 10:35

vad mycket fint det finns till gravarna, vi ska hjälpa mamma i veckan med att ordna min pappas och min brors gravar
den där lampan är ju kanske något för Maria Montazami, prismässigt menar jag då
Sv: vad ledsamt med din mamma, jag förstår att du gråter ibland över det <3
styrkekramar vännen

http://kinaguld.blogg.se

Malin wiper

29 oktober 2012 10:49

Ja du det är inte som förr då man bara la nåt granris på vintern. Lampan är verkligen nåt för Hollywoodfruar ;)

Jag har själv arbetat i vården även terapi men det blir nåt helt annat med ens egen mamma eller pappa.

Tack för dina styrkekramar. Snällt av dig

Ha en skön dag
kramar

 
Hebbe

Hebbe

29 oktober 2012 11:14

Hejsan Ja prispokalen blir medalj ibland...Många fina gravdekorationer hade du fångat..Här snöar det just nu,,så inga problem att hålla sig för skratt...Haé Kram.

http://farfar0hebbe.wordpress.com

Malin wiper

29 oktober 2012 11:56

Det var så läckert. Dom har verkligen mycket att välja på och det är så vackert och välgjort

Jag är ju lite annorlunda för jag vill ha snö och tycker om ljuset som blir då på kvällarna

Ha en fin dag
kram

 
Helga

Helga

29 oktober 2012 11:35

Åh, så många fina grupper !! Anni-frid hade jag med ombord en gång för många år sen - hon var mkt vänlig!!

http://www.helga1.bloggplatsen.se.

Malin wiper

29 oktober 2012 11:55

Dom har så mycet så det går inte att fota allt än om man vill ;). Härligt att du sett Frida i verkligheten och att hon var trevlig

Ha en skön dag
kramar

 
kristina

kristina

29 oktober 2012 11:42

Vilka underbara hjärtan. Du har fotat så mycket fint på din blogg.
De goda räkmackorna blev jag riktigt sugen på och den varma smörgåsen som din Man åt riktigt vattnades i munnen. Nu börjar jag nog bli hungrig efter som jag blir så sugen.

Jag sörjer med Göran Stangertz och tyckte mycket om honom.
Goa kramar till dig!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

29 oktober 2012 11:54

Ja du dom har hur mycket som helst. Kul att du gillar mina bilder. Räkmackan var helt underbar och även min mans smörgås som var nåt alldeles extra. Kul att du gillade Göran också. Man blir så ledsen när dom man växt upp med försvinner. Han var ju inte så gammal.

Ha en skön dag
kramar

 
Annelie

Annelie

29 oktober 2012 16:42

Tjejen som gjorde min / vår bröllopsbukett är också så där fantastisk duktig på olika dekorationer som ligger utanför hennes butik.

Nu till Halloween ska jag gå upp till Kyrkogården här i Trelle.. enbart för att fota allt fint. Minneslunden här uppe är jättefin.

Ha en underbart mysig fortsättning på vecká.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

29 oktober 2012 17:54

Härligt att ni hade sån bra tjej som gjorde er brudbukett. Ni hade ju ett annorlunda och minnesvärt bröllop. Det är verkligen fint på gravarna nu

Ha en härlig fortsättning själv på veckan
kramar

 
Margit

Margit

29 oktober 2012 23:40

Så mycket fina kransar oc olika dekorationer dom har!! Så vackert!!!
Kram!!!

http://margitholm.blogg.se

Malin wiper

30 oktober 2012 08:06

Ja du dom är helt fantastiska

Ha en skön dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards