Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Randy Crawford!

Av Malin wiper - 15 oktober 2012 09:00

   

Izismile 


Regnet det fortsätter att ösa ner och norrut verkar det som dom även har fått lite snö nu. Jag skall gå ut en kort promenad i dag för jag måste röra på mig så jag inte blir helt försoffad. Jag har fått ta värktabletter 3 gånger/dag förut men nu är jag nere på 2 gånger och då tar jag den svagare sorten och det känns skönt för magen tar stryk. Fast jag trodde att nu fem dagar efter op jag skulle vara bättre. Kan fortfarande inte ligga och sova på sidorna utan bara på rygg och det funkar inte så bra för mig. Sen är jag lika svullen på magen som efter op. Det är en konstig värk och känsla som inte går att förmedla. Har läst på nätet och ser att en del fått inflammation och en del andra biverkningar men så länge jag inte har feber så tror jag inte det är så farligt. Det känns som tarmarna flyttats runt och är irriterade. Jag vet inte om jag kommer ut i dag heller utan väntar till efter lunch så får min man följa med mig. Jag kan bara ha mysbyxor på mig för det gör ont och sitter åt med vanliga. Det är värst runt naveln där dom också gått in och det ser ut som blåmärken under plåstret. Jag får helt enkelt ge mig till tåls


 


 






Randy Crawford med "Rainy night in Georgia".  Klicka här för att komma in på hennes hemsida.  . Randy Crawford föddes 1952 i Macon,Georgia, USA och är en amerikansk jazz och R&B sångare. Hon var tidigare medlem i The Crusaders. Hon har varit listplacerad med låtar som Street life och You might need somebody.


 

 


Hoppas ni får en bra början på den nya veckan

  



 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

 
 
Helga

Helga

15 oktober 2012 09:18

Men din stackare vad jobbigt du har det med smärtan... Skönt ändå att du kunnat dra ned på tabletterna lite. Tänker på dig och hoppas du mår bättre snart!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2012 10:54

Ja du det vill inte ge sig riktigt. Får se tiden an. Tabletterna kan göra att jag mår så illa också.

Tack för din omtanke kära du
kramar

 
Maya

Maya

15 oktober 2012 09:41

Här är det varken regn eller snö, det tackar vi för :)

Hoppas Du mår bra och får en fin dag! Själv har jag smärtor men ett besök på salong inbokat så jag får stå ut och ser ändå fram emot att bli fin. Vad jag ska göra (inte håret) kan man se på bloggen sen hoppas jag. Om det blir bra ska jag fota.

Kram!

http://maypel.wordpress.com

Malin wiper

15 oktober 2012 10:53

Hoppas det kommer att gå bra hos frissan. Jag mår bättre men det är jobbigt med detta illamående.

Ha en fin dag
varm kram

 
Filifjonkan

Filifjonkan

15 oktober 2012 09:57

Godmorgon Wiper. Trevligt att det går åt rätt håll men bäst ta det lugnt så du inte halkar i regnet eller nåt i den vägen Det är ju riktigt rugguggleväder idag men i morgon skulle det bli fint igen kanske skall du vänta in morgondagen? Skönt vara hemma igen förstår jag dagarna på lass blir så långa oftast vet har legat mycket jag med långa tider. Man behöver ha lite att göra så att säga. Ha en bra dag nu

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2012 10:52

Det går sakta men säkert. Det är verkligen ruggigt ute. Du har så rätt i det du säger.

Ha en fin dag själv
varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

15 oktober 2012 18:29

Jag tycker att du trots allt verkar ha piggat på dig en del. Man vill ju bli frisk på en gång ... men kroppen vill ha sin tid att läka och komma igen. Det är skönt om du slipper ha mycket ont. Tur att det finns tabletter till hjälp.

Hoppas att du kommer ut i friska luften snart och att du får ny energi. Tänker på dig och önskar dig god bättring!
Varma kramar

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

15 oktober 2012 19:24

Jag blev lite piggare men har feber nu tyvärr så om den höjs så ringer jag till sjukhuset eller åker in. Det känns inte bra med illamåendet.

Jag vill gärna gå ut men orkar inte

Ha en skön kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards