Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2012

Tapetseringen klar!

Av Malin wiper - 2 oktober 2012 14:00


I söndags la min man sista handen på tapetseringen och rummet ser dubbelt så stort ut än om det inte ser ut så på bild. Det är vitt men man ser mönstret tydligt när spotlights-skenan i taket lyser upp runtom. Vi är jättenöjda.


  


       


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Jag undviker att gå under en stege för det sitter i från när jag växte upp med skrock av olika slag. Det betytte otur att gå under en stege. Jag kan heller inte lägga mina nycklar på ett bord...  Tänk vad sånt kan sitta kvar.  Klicka här för att läsa om skrock. Klicka här för att läsa mer om skrock      


 




Det var lite besvärlig för honom ovanför garderoberna men han hade fått låna en ännu högre stege än den vi har på museieföreningen, så det gick bra till slut. Jag stod där och passade så han inte skulle ramla för det har han gjort en gång under denna tapetsering. Tack och lov så satt han bara på en pall men han hade satt pallen på en låda och pallen gick då sönder och han åkte baklänges med världens duns. Jag satt i soffan då och hoppade rakt upp av rädsla eftersom jag sett honom svimma ett antal gånger och ramlat raklång och en av gångerna fick jag inte liv i honom så jag fick ringa ambulans och sånt sitter i.  


 

Här ser man lite av mönstret och när man är därinne så blänker det så snyggt. Det går inte att få fram på bild så bra. 


Nu har även min man städat och gjort snyggt på golvet i data/gästrummet.  Vi behöver nya mattor också för inget vi hade förut passar in och en del har vi haft så länge så dom är slitna så det behövs lite nytt. Vi tar en sak i taget  


 

Här har vi bara placerat ut lite möbler för att få plats till att sätta upp saker.  Det är en bäddfotöj som syns på vänster sida och den skall stå kvar där och vi har annat överdrag till den också att byta med. Vi skall köpa en snygg golvlampa så man kan sitta där och läsa om man vill eller ta med sig lap topen och sätta sig där en stund. Bäddfotöljen skall min son få sova i när han kommer till jul.


      

I går satt vi fått upp gardinerna som kommer att vara tillfälliga tills vi köpt några som passar bättre. Verktygslådan står kvar tills allt är uppsatt.   Jag tror man skall ha en gardin som inte har vit botten utan nåt mer färgstarkt. Dom beigegrå krukorna som jag köpte på vår blomsterbutik Acleja passar bra in i datarummet

    

Min man överraskade mig i förrgår med att ha tagit bort tapetserarbordet och städat innan jag kom från stickcafét. Vi har inte bordet i stor storlek här för vi vill kunna ta oss emellan lätt. I går var han och hämtade en färgkarta så vi kunde välja färg till köket.  Bostadsbolaget sa att vi måste lägga en glasfiberväv innan vi målar för det är nya regler, dels håller det bättre och är lättare att måla om 

 

 
 
Annelie

Annelie

2 oktober 2012 14:24

Snygg tapet,, vit med mönster i själva tapeten har vi också i köket,, det är jättesnyggt.
Jag gillade verkligen gardinerna i ert data/gästrum, tycker den passade kanoners där.
Men, det är det som är roligt med vitt, man kan ju ha alla färger till det.

Oppss,, förstår du vart stel av skräck då din man ramlade ner när han tapetserade,,, när du har råkat ut för det du har.
Det är som när jag får detta ordentliga sockerfallet,,, då blir Göran väldigt skärrad.
För jag blir lika "knepig" då som jag har blivit vid mina 10-attacker.

Ha en kanonbra fortsättning på denna tisdag.. // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

2 oktober 2012 15:55

Vad kul att ni har nåt liknande i köket. Vi hade velat ha mer färg men nu ser vi att det blir bäst så här när rummet är så avlångt. Kul att du gillar gardinerna. Vill ändå ha lite mer färg så småningom. Ja du han har ju ramlat en hel del dom sista 7 åren och fått åka ambulans så skräcken sitter i. Min man har också socker men det ligger bra just nu och han har fortfarande insulinproduktion så jag hoppas han blir av med diabetesen.

Det måste vara traumatiskt när du får sockerfall. Ha en fin fortsättning själv på tisdagen

Varm kram

 
Pisan

Pisan

2 oktober 2012 15:43

Vi har också vit tapet, men i vardagsrummet och i Emmas rum. Det var brunt innan (nåt så fruktansvärt fult...) och rummet blir precis som du säger dubbelt så stort. Ett rejält lyft och det känns så fräscht.
Vad duktig han är mr T som fixar och donar allt själv.
Ha det så gott och kram på er båda 2! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

2 oktober 2012 15:52

Härligt att ni fått omtapetserat också. Det blir verkligen större med ljusare tapet. Man kan ju ha färger på inredningen. Mr T har tapetserat jättemycket åt vänner när han bodde i Trollhättan och sen tapetserade han allt i huset också.

Ha en jättefint själv också. Mr T hälsar tillbaka
varm kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards