Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 september 2012

Butik Ingelund!

Av Malin wiper - 30 september 2012 08:00

Efter att ha njutit av Lagan och dess djurliv så begav vi oss till Butik Ingelund för att kolla hur mycket det fanns kvar nu när dom har utförsäljning. Dom har fått sälja massor men det finns en del kvar och vi kollade runt lite

     

 

Ett bord fullt av porslin och på sidorna både kuddar, tyger och annat i den lite gammaldags romantiska och mycket av Shabby chic   


  

Nu när allt är till halva priset så passade min man på att köpa sin favorit "Havtornssaft" och lite kryddor  

   

Här finns det lite kvar av barnbestick, filtar och annat


  

Jag köpte ett läderarmband som man virar två gånger runt handleden och det är ett stort spänne längst fram. Det kostade 300 kr men nu 150 kr och jag såg ett halsband som jag också skulle vilja ha men vet inte om jag har råd att köpa nåt mer denna månad. Jag har nyss köpt två jumprar och lite annat.


 

Här en jättefin kökshandduk för endast 40 kr. Det finns en massa recept skrivet på den ang smörgåsbord. Den skall han ge bort     

    

Jag köpte två såna här stora förpackningar med servetter med svenska snapsvisor på baksidan av servetterna.  Dom kan bli bra andrapriser in nån tävling här på bloggen 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på snapsglas


  

Jag köpte denna fina kökshandduk som var jättefin med sin spets nedtill och emblem. Den kommer nog att bli ett pris i nån tävling också


    


Här syns det hur mycket vi handlat. Vi köpte även en sak till men den blir en julklapp. Vi sa att vi inte behövde ha några julklappar när min son och mans bror kommer hit i jul men då sa min svåger att vi kunde köpa nåt för endast 50 kr/man  och sen spelar man ett slags kortspel om sakerna. Det är ju bättre att vi njuter av mat och kan åka ut lite när dom är här.

  

En av dom första bilderna jag tog på utsidan av Butik Ingelund


Klicka här för att se ett av dom första inläggen jag skrev om Butik Ingelund i början av 2010

 
 
Annelie

Annelie

30 september 2012 09:30


Du är såå gullig som håller på med dina tävlingar,, tycker jag är fint gjort.

Snyggt armband.

Julklappar,, hihi, det köper vi massor till varandra,, det är så mysigt att sitta här hemma på julaftonen, vi äter ett gott julbord och senare på kvällen öppnar vi våra julklappar vi har gett varandra plus de våra familjer ger oss.
Skulle aldrig vilja ta bort julklapparna.

Detta spel du skriver om har jag hört talas om förut,, men då med tärningar.
Har aldrig spelat det själv.

Ha en jättefin höstsöndag, med vackert väder som vi har här i alla fall.. // Kramen Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

30 september 2012 10:14

Tack för dom snälla orden ;) vännen. Armbandet är snyggare i verkligheten, var svårt att få fram på bild. När man inte kan arbeta så har man rätt många tusenlappar mindre i månaden så det räcker inte till dyra julklappar. Jag är väl så gammal så jag tycker inte det är så viktigt längre heller. Skall man dessutom bjuda folk på julmat i 4-5 dagar så finns inte resurserna längre. Jag har inte heller spelat det spelet.

Ha en fin höstdag själv. Vädret var bättre för en stund sen men nu regnar det för fullt

kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards