Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 september 2012

Selena Quintanilla!

Av Malin wiper - 25 september 2012 18:00

    



Jag letade på Youtube och kom in på ett klipp med en sångerska som hette Selena. Hon var född 1971 i Lake Jackson, Texas och var av av Mexikansk börd. Hon sköts så tragiskt ihjäl av ett av sina egna fans, Yolanda Saldivar. Selena Quintanilla var en amerikansk sångerska och några av hennes största hits är I Could Fall In Love, Dreaming Of You, Amor Prohibido, Como La Flor och I´m Getting Used To You. Under sina mest framgångsrika år  var hon stor inom den så kallade tejanomusiken, även kallad tex-mex-musiken. År 1997 kom filmen Selena, baserad på hennes liv. Selena spelas där av Jennifer Lopez och jag har för mig att jag sett filmen och även skrivit om den för flera år sedan. Nu blir jag bara tvungen att se om den


 


Cinas grafik           


 


Så här gick det till när hon blev mördad:



Yolanda Saldivar, född 1960, var ett av Selenas mest hängivna fans. Hon tog hand om två av hennes fanclub-butiker. Sångerskans far började dock misstänka att Saldivar lade en del av vinsten i egen ficka. I mars 1995 stämde Selena möte med Yolanda Saldivar på ett hotellrum. Det finns delade meningar om vad som skedde där, men det är fastställt att Saldivar sköt ihjäl Selena Quintanilla-Perez med ett skott i ryggen. Selena sprang så fort hon kunde medan hon blödde kraftigt av skottet som träffade en blodkärl i högra axeln. Sångerskan hann dock, innan hon sjönk ihop och dog, springa ut till receptionen och säga att det var Saldivar som hade utfört brottet. Yolanda Saldivar dömdes till 30 års fängelse som straff för brottet. Hon avtjänar livstid på ett fängelse i Texas och kommer inte att få möjlighet till villkorlig frigivning förrän 2025. Från wikipedia


 



Ett klipp från ett av hennes liveframträdanden med låten "Como La Flor" Hon har en härlig röst och utstrålning.


 



Klicka här för att läsa om filmen Selena som baserar sig på hennes liv. Klicka här för att läsa om fimen. Klicka här för att se trailern. Rollen som Selena spelas av Jennifer Lopez

 
 
Johanna

Johanna

25 september 2012 18:53

Vilken sorglig historia! :)

http://lifeofjohanna.bloggplatsen.se

Malin wiper

25 september 2012 18:54

Verkligen!

 
Filifjonkan

Filifjonkan

26 september 2012 09:02

Godmorgon Wiper Jaha det var en lång sorglig story.
Fin grafik Cina gjort. Sen gillade jag din hopfällbara pall tar ingen plats sen när den skall stå undanställd.

http://:filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

26 september 2012 09:25

God morgon själv

Ja du det var tragiskt. Det är en gammal grafikbild som jag återanvände. Hon är väldigt bra på grafik. Pallen var verkligen praktisk.

Ha en fin dag

 
Ingen bild

Emelie

13 december 2012 00:11

Åååh jag är ett sånt stort fan av henne! Önskar verkligen att hon vore här! Det finns ingen kändis eller person med ett så stort hjärta som hon hade!
Jag rekommenderar att läsa To Selena With Love som hennes man Chris Perez skrev och gav ut tidigare detta år. Det går enkelt och billigt att beställa från amazon. com och det är den absolut sorgligaste boken ni kommer läsa! Men den är rolig också med massa komedi!

Malin wiper

13 december 2012 08:45

Vad kul att du är ett fan av Selena. Jag kände inte till henne förrens jag hittade klipp med henne på Youtube och sen läste jag på lite. Det är verkligen sorgligt det hon råkade ut för. Hon har både röst och känsla. Tack för boktipset.

Kul att du tittade in

Ha en skön luciadag
MVH
Malin

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards