Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 september 2012

Av Malin wiper - 21 september 2012 18:00

    

Ytterligare en film min fru sett men inte fått in förut och då hjälper jag till att publicera den: 


Jag har sett en film som heter The Woman in Black som är en skräck, drama, thriller från 2012 i regi av James Watkins och skriven av Jáne Goldman. Den är baserad på Susan Hill´s roman med samma namn. I rollerna ser vi: Daniel Radcliffe, Ciarán Hinds, Janet McTeer, Sidney Johnston, Alisa Khazanova, Alexia Osbourne, Shaun Dooley, Aoife Doherty, Roger Allam, Sophie Stuckey

  

Klicka här för att se vart jag hittade denna poster till filmen  


Handlingen:


Den unge änkemannen och advokaten Arthur Kips får i uppdrag att ta hand om ett dödsbo i en by. Det visar sig att en  oförklarliga olyckshändelser har drabbat invånarna och att de döljer en mörk hemlighet. Arthur upptäcker att dödsboet som tillhör hans klient är hemsökt av en kvinna som söker efter någon eller något hon förlorat. Ingen, inte ens barnen är säkra från hennes hämnd. När kvinnan vänder sig mot Arthurs egen son blir han tvungen att offra allt han håller kärt för att......  

Klicka här för att läsa MovieZines recension


  Daniel Radcliffe som spelar huvudrollen. Han är mest känd för sin roll som Harry Potter


Detta är en film med ett långsamt tempo och har inga blodiga scener så den känns som skräckisar var förr.  Det är mer knarrande dörrar diffusa uppenbarelser och andra ljud som förekommer. Först blev jag lite uttråkad men han som spelar huvudrollen Daniel Radcliffe (Harry Potter) gjorde en fängslande roll  och man kände med honom i hans sorgsenhet efter fruns död i barnsäng. Den kom igång mer efter mitten av filmen  och tände till, och slutet var oväntat, och sånt gillas.  Tyvärr såg jag filmen på kvällen och det rekommenderar jag inte för jag hade svårt att somna och var rädd, så jag är glad att jag hade min man att hålla om och ty mig till för han är en fast klippa.        


Det förekom lite speglar i filmen också så jag använder det som betygsättning. Den får 3 gammaldags speglar av mig av 5 möjliga i betyg



          


Av Malin wiper - 21 september 2012 08:30

  



Förskrivet inlägg av (wiper)  som jag  publicerar åt min förkylda fru. Mr T önskar er alla en fin dag


Detta är en stark drama, thriller som griper tag i åskådaren. Den heter "Vi måste prata om Kevin". För regin står Lynne Ramsay och i rollerna ser vi: Tilda Swinton, John C Reilly, Ezra Miller, Jasper Newell, Rock Duer, Ashley Gerainmovich, Sihoban Fallon, Alex Manette, Kenneth Franklin, Leslie Lyles, Paul Diomende, Michael Campbell, Mark Elliot Wilson, James Chen, J Mallory-McCree




                         



Handlingen:


Eva lägger ambitioner och karriärtankar på hyllan när Kevin föds. Förhållandet mellan son och mor är svårt redan från första början. När Kevin är femton år begår han en fruktansvärd handling. Eva kämpar med sina egna känslor av sorg och ansvar. Har hon någonsin älskat sin son? Och i vilken utsträckning kan hon själv beskyllas för det som Kevin gjort? Baserad på romanen "We Need to Talk About Kevin" av Lionel Shriver från 2003


  



    




Klicka här för att läsa lite mer om filmen på MovieZine som ofta skriver recensioner som jag kan skriva under på. Själv hade jag inte läst nåt före eftersom jag ville bli överraskad och det blev man verkligen. Det var ett starkt gripande drama som slog knock out på mig. Det pratades väldigt lite i filmen men det kändes inte som nåt negativt eftersom skådespelet var så bra så man kände ändå av stämningar och tankarna genom kroppsspråk och minspel. Den startar i nutid och man får se tillbakablickar men det känns inte alls hoppigt utan väl ihopsatt. Det dröjer ändå ett tag innan man förstår vad som hända ska och det gör det bara mer fängslande. Det är en djupt allvarlig film med stor tragik.

  



 



Det förekommer pilbåge i filmen så  jag använder mig av en pilbågetavla för att sätta betyg. Den får 4 pilbågetavlor av 5 möjliga i betyg av mig för att den var välgjord med ett ypperligt skådespel. Den behandlade ett aktuellt ämne som startar tankeverklsamheten och man kände som om man ville disskutera filmen efterråt

 

 


       

  


Trailern till filmen

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards