Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 september 2012

Av Malin wiper - 19 september 2012 16:00

 


  

Tyvärr verkar det som jag håller på att dra på mig en förkylning. Har kännt mig lite hängig och frusen i några dagar. Nu  har näsan börjat rinna lite och jag blödde näsblod i går. Det är inte ofta numera som jag drabbas men man sitter inte säker. Min man känner sig kymig också.  Jag skall kurera mig och se om jag kan stoppa förloppet. Det är så typiskt för jag vi har två saker vi ser fram emot. Vi får se hur det utvecklar sig och jag hör och läser att många är förkylda nu. Klicka här för att läsa om förkylning. Klicka här för att läsa och få råd inför höstens och vinterns förkylningar

  


Jag får se om jag går ut nåt i dag i så fall blir det till Apoteket, såg att vi inte har några pappersnäsdukar kvar heller.  När jag växte upp så var det tygnäsdukar som gällde och när dom var tvättade så skulle dom strykas och vikas ihop snyggt. När jag kollar på nätet så finns det dom som använder tygnäsdukar fortfarande.  Klicka här för att läsa i en blogg för att se vad fördelen är med att använda tygnäsdukar. Klicka här för att komma in på en annan blogg och läsa ang detta med tygnäsdukar      


En röst från nätet:

Har en försvarlig hög - ärvda och fådda, några med monogram och allt!
De räcker till "en per snyt" och tvättas sedan - i 95 grader! ;-)

Kontot för pappersnäsdukar = noll!


 

Funny Biz  


Min man har nu tapetserat klart ena väggen och även runt fönstret och en bit in på den andra väggen. Han fortsätter i dag när han kommer hem. Han arbetar över en timme varje dag p.g.a av  sjukhusbesöket i måndags så han kommer inte hem förrens 13.00.  Han måste arbeta in 4 timmar och det har han gjort tills på fredag.


Av Malin wiper - 19 september 2012 12:15

 


Jag har en bloggvän som drabbats av en hemsk sjukdom som heter "Trigeminusneuralgi och hon sa att det skulle  gå att läsa  om den sjukdomen i Allers nr 38 så jag köpte den när vi var till Värnamo.  Kvinnan ovan är inte min bloggvän utan en annan av dom som drabbats och hon berättar i Allers om sina upplevelser och erfarenhet av sjukdomen. Hon gick igenom en operation som blev lyckad och är nu smärtfri men den kan komma tillbaka och då måste dom operera igenDet är en ofarlig sjukdom, men tenderar att begränsa den drabbades liv, då mycket av personens energi går åt till att undvika attackerna. Det är en ovanlig sjuksom som drabbar uppskattningsvis 150 personer av en miljon. Jag har aldrig förut hört talas om denna sjukdom innan jag lärde känna min bloggvän


  



                  


           


Klicka här för att läsa i min bloggväns blogg ang detta


 


 


Trigeminusneuralgi anses av många vara ett av de värsta smärttillstånd som drabbar människan, då det dels är en oerhört stark och ihållande smärta, och då den dels är oförutsägbar. Smärtattackerna blossar upp som ett resultat av retning av vissa triggerpunkter och kan hålla i sig allt ifrån sekunder till timmar. Ibland kan attackerna uppstå utan beröring, på grund av vindpustar och liknande. Källa wikipedia. Klicka här för att se vad det finns för behandlingsmetoder.



 

MR bild av en artär som orsakar trigeminusneuralgi 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och få lite mer information och visade bilder. När hon berättat i sin blogg om sjukdomen så blir jag så berörd och det gör ont att läsa om att nån skall behöva ha det så.



 

Av Malin wiper - 19 september 2012 08:00


Här kommer en sångare jag aldrig hört talas om förut och han heter Ed Sheeran och sjunger här "Autumn Leaves". Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag trodde det var en tjej som sjöng men det är en ung kille som är född 1991 i Halifax England och han är singer/songwriter.  Han har givit ut två musikalbum, ett under 2010 No.5 Collaborations Projekt, och det andra 2011 med  titeln +.  Klicka här för att läsa mer om honom. Jag tyckte han lät så mogen på rösten så jag blev lite förvånad när han bara var 21 år gammal. Jag gillar hans sång och låten.


 


 


  


Må gott!


  


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards