Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 september 2012

Av Malin wiper - 12 september 2012 14:00

  

Det var rena rama sommarvädret när jag promenerade in till samhället för att handla. Gick sen och hälsade på min man på nya arbetet. Här öppnar han för mig till Magnisastugan "Waggeryds Museieförening". I dag har vädret hittills varit sol, regn, sol, regn, sol, regn, osv...  


  

Just nu sitter han på kontoret nere i källaren              


  

Här sitter han framför datan 


  

Gick in på Ritz kondigori och tog en liten fika också. Såg då denna fina prinsesstårta som dom satt som små fina vita marsipanblommor i som dekoration


  

Dessa såg verkligen frestande ut och jag undrar om det inte är nåt slags kolasås i dom.



  

När jag kom hem så stod detta tapetserarbord och spackel utanför vår dörr. Vi får låna bord från vårt bostadsbolag VSBo för vi har gjort oss av med vårt när vi flyttade från huset.  Min man har både spacklat och slipat nu och har bara kvistlackeringen kvar att göra på feta fläckar. Sen börjar han tapetsera.



Av Malin wiper - 12 september 2012 10:00


Nu är det dags för lite Jerry Williams och jag önskar att man hade möjligheten att gå och se honom för vad han sagt är att det är sista året han turnerar nu. Här kommer låten Dream on från Grammisgalan 1992. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att läsa lite om honom. Det är ofattbart att han fyllt 70 år i år. Där ser man att ålder inte har nån betydlese utan det är hälsan som styr. Det har blivit en hemsk åldersdiskriminering som jag aldrig upplevde när mina föräldrar kom upp i åren. Dessutom är ju folk mycket ungdomligare nu och håller igång mycket längre så jag fattar inte varför det blivit så. Dom som har sett honom live är lyriska.



    







                       



Ytterligare en bra låt med Jerry Williams "King of Rock´n Roll"


  


 

                   

Av Malin wiper - 12 september 2012 07:00

Ibland åker vi in och kollar på Mio möbler när vi är i Jönköping. Jag gillar deras breda snygga utbud. Här hajjade vi till lite när vi kom innanför dörren och såg denna färgstarka uppenbarelse. Kan man inte välja tyg så kan man få allt i ett...   För att ha en sån här möbeluppsättning så krävs nog ett extra rum som är helt i enfärgat. Klicka här för att komma in på Mio Möbler.


    

Här ser man soffan på nära håll och det är alla möjliga möbeltyger blandade. Det är verkligen en kul grej och man blir nog glad och upplivad av att sitta i den.  Det är kul att dela med sig av det man ser när man är ute vad det än må vara. 


    

Klicka här för att se att denna fotölj verkligen går att köpa och inte bara är nån slags rolig utställningspryl. Den kostar 3.990 kr. Däremot kan jag inte hitta soffan på deras hemsida. Att bara ha fotöljen som en färgklick skulle kanske funka.

  


Ytterligare lite färstarkt som även finns i andra färger


 

Den här soffan känns som en bekväm biomöbel för 4 personer


    

Det här bordet och stolarna skulle jag vilja ha som matsalsbord istället för det vi har nu.  Drömma kan man ju alltid...  


  

Den här soffan gillar jag också men den färgen skulle inte passa hos oss som vi har det nu



  

Denna fotölj känns lite 40-tal 



Hoppas ni alla får en fin lilla lördag.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards