Öppen Ridå

Alla inlägg den 11 september 2012

Av Malin wiper - 11 september 2012 18:30

 



Liten spontan Gissningstävling:

 


Vad är detta och vad sitter den på. Den som först svarar rätt  vinner ett pris. Tävlingen håller  på tills på torsdag 13/9 10.00



 


 


Här ser ni priset som är en löpare i storleken 45x120 cm och passar bra på både julbordet eller sommarbordet. Den är i 100% bomull. Löparen har jag köpt på Butik Ingelund och jag har en likadan själv som jag köpte för nåt år sedan. Klicka här för att komma in på Butik Ingelunds hemsida


 


   

 


Lycka till!




 

the chive

Av Malin wiper - 11 september 2012 15:00

Ytterligare en läcker bil som var med på Bilträffen i Stockaryd. Det är en Chrysler Newport från 1968. Jag fick med ägaren på bilden också. Klicka här för att läsa om Chrysler Newport  


  

Klicka här för att se vart jag hittat denna bild

    

Så här ser den ut framifrån


  

Stockaryds Stationscafé serverade såna här fina hamburgare.       


  

Här slänger Lasse Björk ut lite godis sk "Godisregn". Det såg så fint ut när flickan hamnade i centrum plockandes upp en klubba eller kola


Här ser ni Bror Andersson som äger Stationshuset och han fick en present för han fyllde år på Bilträffsdagen. Kvinnan fick också nåt pris  men jag kom inte ihåg vad?.


  

Framför scenen vid prisutdelningen 


 

Här delas det ut ännu fler priser men jag hann inte uppfatta allt eftersom jag stod på scenen eller fotad


    

Ytterligare en kvinna som fick pris


En man och hans gamla fina moped som är en Puch


 

På Träffen såg man en hel del såna här Volvo PV som var jättesnygga


    

Några passande tändare ur min tändarsamling. Aj då! min fot kom visst med lite....   En är i form av en bensintank, den nedre en typiskt 50-60-talare. Den bredvid tanken med bil på blinkar när man öppnar den och spelar en melodi. Den övre har ett passande 60-talsmönster



Här får ni höra hur tändaren låter men speldosan sjunger på sista versen och börjar bli långsam. skall kolla om man kan byta batteri i den. Det kom tydligen ingen eld heller...  men det är bara att fylla på   

  

Av Malin wiper - 11 september 2012 11:00

  

Detta är en Cadillac  och ack så tjusig. Dom som ägde den var en ung familj med två barn. Såna här bilar ser nästan ut som flygplan.  Jag får snart kalla min blogg för "Nostalgibloggen". Man har fått nya intressen sen man började blogga och världen vidgas lite. Har alltid gillat gamla bilar men nu har det tagit en ny vändning och man träffar även nya människor och det är berikande.


  

Den här flådiga (gammalt uttryck) är en Cadillac sport coupe från 1950

  

Detta är en Chevrolet Bel Air som vi såg på Bilträffen förra gången också. Jag var inne och fotade i husvagnen den gången och det är verkligen ett höjdarexemplar. Hon som har bilden vann för bästa klädsel förra åren och var även en av vinnarbilarna


  

Jag hittade denna låt med Nat King Cole som har samma namn som filmen så jag antar att det är ett av soundtracken. Klicka här för att läsa om Nat King Cole. Nu börjar det bli lite för mycket för en utbränd hjärna....  Jag är lite rädd för att jag har blandat ihop saker.

Av Malin wiper - 11 september 2012 07:00

        

Jag lånade denna bild som Marianne på Stockaryds Stationscafé fått till så mycket bättre än den jag själv tog. Här ser man färgerna på kläderna tydligt och bra på det fina paret i sina tidstypiska kläder från 40-talet. Bilen är en Nash 600 från 1948 Fast nu ser jag att hon bytt skor på bilden, när jag tog bild så hade hon vinröda blanka med höga klackar


  

Detta är en Morgan från 2012 men han har även en gammal Morgan och denna är gjord efter orginal.  Han var tidsenligt klädd och passade i perfekt till sin bil


  

Här ser ni en Ford Mustang cab


  

Detta är en Morris Minor 1000   

  

Ett par framför sin Volvo 142  som var jättefin och omlackad för ett tag sen i den blanka fina orginalfärgen

  

Detta är en jättefin Opel Olympia skåpmodell

Det här paret och dess bil Oldsmobil fotade jag även på förra bilträffen. Bilen är jätteläcker även inuti och dom själva är klädda i tidsenliga tuffa kläder. Sen har dom sin hund som följer med på deras mässor och har en tuff halsduk runt halsen som matschar husse och matte    


     



     

Hoppas er dag rullar på ....   Ha det toppen  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards