Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 september 2012

Av Malin wiper - 8 september 2012 18:00

I dag började min man med förarbetet till vår tapetsering av data/gästrummet. Han tar först vänster sida och runt fönstret och det är inte så mycket för vi har en hel garderobrad på vänster sida


  

Här tar han bort fästena för gardinerna. Han är jättebra på att tapetsera för han hjälpte många av sina vänner när han bodde i Trollhättan. När vi var på väg att flytta in  till denna lägenhet så var vi tvungna att mitt i flytten tapetsera om sovrummet som hade massor av fettfläckar på tapeten. Det blev jättebra och vi är glada att vi tog en ljus tapet eftersom det bara finns en balkongdörr där så nu är det så ljust och fint. Han flyttade från Trollhättan 1989 till Hällefors och i samma veva flyttade jag från Göteborg till Hällefors. Där träffades vi i början av 1990 på en fackföreningskurs.


 

Här har han kommit till tapetskarvarna som han skär bort innan spackling


    

Här tvättar han väggen


 


Detta är ett post-it block i form av en pensel. Klicka här för att kolla sidan     


  

Här drar han bort lös tapet. Han hade börjat spackla men såg att vårt spackel var för sandigt så han åkte över till Mr M som nyss tapetserat hemma hos sig och fick låna bättre spackel så han kunde fortsätta. Sen skall det torkas och slipas. Fettfläckarna måste sen behandlas med kvistlack annars går dom igenom nya tapeten så småningom kommer att synas. Vi har kvar lack sen vi fick av bostadsbolaget när vi tapetserade sovrummet.

Här ett klipp med lite olika tapeter

Av Malin wiper - 8 september 2012 14:00

  

Vi gick på strandpromenaden i går inte långt från vårt gamla hus och gick förbi lite annat också. Det är så fint att gå därnere vid vattnet och se båtar och annat på ena sidan och på andra sidan fina hus. Man går på en sån här fin stig mot vattnet


  


     


     


   


    


  

  

Fortsätter man strandpromenaden så kommer man till Fenix kunskapscentrum och sen biblioteket Fenix. Fortsätter man därifrån så är man snart på vår fina Campingplats "Hjortsjöbadet"


Snygga bilder på änder


Allt är förskrivet och tidsinställt i dag eftersom vi skall börja tapetsera. I morgon blir det inget bloggande eftersom vi skall på Stockaryds Bilträff  



Av Malin wiper - 8 september 2012 12:00

 



Nu har jag bombaderat er med reklam för denna bilträff men jag tycker att det är så kul så jag vill dela med mig.


 

Funny car photos



 

  

Cristoffer Escoz spelar i stationsparkaen kl 13-15. 60 tals musik från en duktig musiker. Jag tar extra batterier med mig till kameran för att spela in ett klipp med honom.



 

Funny guitars


Klicka här för att komma in på hans myspace. Klicka här för att läsa om honom

Av Malin wiper - 8 september 2012 07:00

  

När min man och jag var ute på vår långpromenad i går så såg jag denna bil komma ut från en parkering och började vinka och vifta som en galning...  så inte bilföraren skulle åka iväg innan jag hunnit ta ett foto...  Killen såg lite road ut och jag förstår honom. Han var emellertid jättevänlig och väntade tills jag tagit en bild. Det var en Saab 96 V4. Bilen var jättesnygg och välskött 


  

Jag gillar såna här smidesstaket  i 50-60 talsstil. Man ser rätt många när man är ute och promenerar


  

Såg ett liknande i svart på detta hus med en passande dörr till  


Nu har vi inget att skylla på utan nu  sätter vi igång med att tapetsera. Min man gör i dag grundjobbet  som tar lite tid. Vi skall ta en bit i taget och flytta runt möblerna. Vi har inte så mycket därinne nu när det bara är min man som har sin data där. Jag köpte ju en lap top och sitter lite överallt. Vi började med att sätta in filter i ventilerna i hela lägenheten och torka av fönsterbläcket i datarummet och nu luktar det inte som förut och med nya tapeter så blir det jättebra. I går var det rena sommarvädret men blåste rätt mycket.



Hoppas ni får en härlig lördag därute i verkligheten

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards