Öppen Ridå

Alla inlägg den 7 september 2012

Av Malin wiper - 7 september 2012 16:00

  

Träbalkongen är vår men vi har inte suttit på den mer än 2 gånger sen vi flyttade in 15/12. Vädret har varit lite si och så men mest för att den är lite för långsmal så man kan inte ta ut gäster dit utan att trängas med dörren. Fast nästa år skall vi ändå göra lite mysigare där med blomlådor och sätta lite tomater i krukor. Flytten och annat har tagit på så mycket att man inte orkat göra det man skulle vilja. Nu har vi lite mer jobb framför oss med tapetsering i data/gästrummet och sen målning av kök. Vi har inte kommit igång än men i morgon har vi bestämt att det måste ske nåt så vi börjar med underarbetet.


  

Jag var ner till Acleja blomsterhandel för att köpa några blommor. Dessa astrar hade verkligen höstfärger och kostade bara lite över 30 kr/st  


  


Så här ledsamt såg det ut i krukan på vardagsrumsbordet....  Jag gillar denna Cultkruka som jag köpte hos Mimmis Magasin när dom hade rea 


  

Nu ser det lite bättre ut i krukan


  

Dom har såna här höga glas i både färgat och ofärgat i olika storlekar. Man kan ha värmeljus med nån utsmyckning inuti eller ha nån blomma eller annat.  Sen kan man ju alltid dricka ett glas gott vin i dom minsta    om man så vill. 


  

Den andra satt jag i en kruka som jag fått av min vän Skrivmoster med en blomma i när dom var här sist och hälsade på. Den blomman har jag lyckats ta död på. Satt den på en av byråerna i sovrummet. Det är lite höstfärg på blomman och vi går ju mot den tiden nu.

 


På Akleja fick jag även tag på två räfflade kaffefärgade ljus som passar jättebra till kopparna som min syster vann i min gissningstävling för ett tag sen. Dom får hon söndagen den 15/9 då vi skall dit på ett evenemang. Tyvärr så är hålen i ljuskopparna lite för stort för alla ljus som jag testat så man får sätta lite aluminiumfolie eller droppa sterarin i botten. Kopparna är köpta på Gretas Butik.   


  

Jag kunde inte låta bli att gå in på Ritz Konditori och frottera mig med allsköns godsaker...  men själv tog jag en smörgås och kaffe. Är inte ute och fikar lika mycket nu som förut för jag måste spara lite pengar. Som ni ser är det en stor åtgång på tårtbitar.

  

Det var länge sen jag åt en napoleonbakelse som är en av mina favoriter och en klassiker som verkar hålla sig kvar. Dessa såg så läckra och lockande ut så jag fick verkligen skärpa mig för att inte falla dit...  . Napoleonbakelse är vanligen en variant på smördegsbakverket Mille-feuille vilket är franska och betyder ungefär "tusen blad" Det är smördegen, som delar sig i flera mycket tunna skikt, som gett den sitt franska namn. Källa wikipedia. Klicka här för recept på Napoleon. Jag skulle nog inte klara av att baka såna


Klicka här att se vart jag hittade denna bild på en virkad Napoleonbakelse, så fin. Det finns massor av snygga virkade godsaker på den sidan

  

Av Malin wiper - 7 september 2012 09:30

 


          



Här har vi lite regngrått i dag men denna rosblomklase lyste upp i rabatten utanför vårt hus. Jag är på väg ut, lite försenad men skall man både göra muskelavslappning, nackstretsching och annat så tar det sin tid. Jag har lite torgskräck i dag och så blir det när jag inte är i form men jag tvingar mig själv att gå ut för man mår så mycket bättre. Jag kommer att peppa mig själv och göra allt för att ta mig till Bilträffen i Stockaryd på söndag. Jag är nog lite av en social ensamvarg men det blev värre efter min utmattningsdepression. Nu blev jag lite personlig och det har jag svårt för eftersom jag kommer ur en generation som inte skulle framhäva sig själv, därför var det svårt att blogga när jag satt igång för drygt 7 år sedan, då  fick jag  jobba med mig själv för att kunna dela med mig av mitt liv. I Juni hade jag bloggat på denna plats i 3 år, före det så var jag på andra ställen och min blogg hette då "Tredje Akten". Nog om detta för nu vill jag önska er en härlig och färgstark fredag.


           




         




Detta var rätt kul...  och tankeväckande


          




 

 


Han är född 1937 i Manhattan, New York City, New York. Han dog tyvärr 2008 i Santa Monica, Kalifornien. Han var en amerikansk ståuppkomiker och skådespelare




Av Malin wiper - 7 september 2012 07:00


Detta klipp fick jag av min blogg- och fb vän Stevie. Den passar så bra till den kommande Bilträffen i Stockaryd. Klicka här för att komma in på Snowstorms hemsida. Dom är en svensk rockgrupp från Göteborg som grundades 1976 av Lars "Dille" Diedricson (sång). Peter Nordholm (gitarr), Torben Ferm (trummor) och Micael Serenban (bas). Detta är en av deras mest populära låtar från 1981


    



Klicka här för att komma in på farbror  sids blogg och se fler folkabussar. Klicka här för att läsa lite om folkabussens 60-åriga historia. Klicka här för att se fler folkabussar. Klicka här för att se en folkabusstårta


Jag sover så dåligt på nätterna och är därför som en zoombie hela dagarna men försöker ändå gå ut lite. I dag blir det en längre promenad igen och det gör att man ändå håller sig upprätt hela dan. Jag vill vara pigg tills  söndagens bilträff.


  Ha en härlig fredag


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards