Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 september 2012

Av Malin wiper - 6 september 2012 17:00

  

Naturligtvis tog vi en kaffe med kaka på Malmborgs Lilla när vi ändå var i stan. Det var så soligt och lagomt varmt så rätt många satt ute och njöt. Det blåste inte lika mycket som tidigare på dan så det var riktigt behagligt. Klicka här för att komma in på Malmborgs Lilla på fb. Klicka här för att komma in på Malmborgs Konditoris hemsida


  

Här kommer Victoria som äger stället med lite vatten till gästerna som satt ute. Det är sån service och glädje på Cafét och både Victoria och Emily var där i dag.


  

Dom hade denna jättefina ovanliga tårta som var en fröjd för ögat. Jag antar att det är tunn vit choklad som lindar in tårtan som i ett paket


  

jag tog en liten kaka som heter "Vaniljhorn" och min man valde en "Selmakaka" som är hans favorit. Jag är inte så restriktiv längre utan kan ta en kaka nån gång eftersom jag inte har nåt sug. Jag skall själv försöka baka vaniljhorn som jag tycker är en jättegod kaka. Klicka här för recept från Tasteline som är den första sajten jag var med i.


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på "vaniljhorn" Där finns fler småkakor och annat gott


  

Eftersom jag inte hittade nåt recept på "selmakakor" på google så sätter jag in denna bild på Lilla Fridolf och hans fru Selma. Finns det nån därute som har nåt recept på "Selmakakor". Klicka här för att se vart jag hittade bilden


  

Dessa päronsplit såg helt fantastiska ut och försökte locka oss men icke...


  

Dom hade fått in julkalender som man kunde beställa. Kostnad 199 kr. Inuti är det fin choklad som överraskning. Nu känns det inte långt till jul...  


  

Dom har Grennaglass som är jättegod. Det var en kille som skulle ha en kula och vad jag kan se så är det nog världens största kula...  . Ni skulle se hans min, den var obetalbar. Hon är rolig Victoria


  

Jag köpte en Ankarstock som är mitt favoritbröd när det gäller mjukt. Jag skivar upp och fryser in och tar en smörgås ibland när jag vill ha nåt extra. I vanliga fall äter jag nästan bara hårt bröd hemma för då blir det glutenfritt



The Puppini Sisters med "I love coffee, I love tea". Klicka här för att komma in på deras hemsida

Av Malin wiper - 6 september 2012 11:00

  

Vi var till IKEA och åt i går och kolla på potatisen som var hjärtformad...   . Vi brukar äta deras köttbullar med antingen mos eller potatis. På vardagarna kostar det bara 19 kr/person för 8 köttbullar och det är otroligt billigt. Kan inte tänka mig att det är pulvermos för den är så god. Jag utesluter både sås och lingonsylt så detta är min mans tallrik  


     

Sen åkte vi iväg till stadsparken för att promenera omkring lite och även fota till en ny tillfällig header tills jag kommer på hur jag skall få till en sån som jag vill ha i höst. Stadsparken har loppis varje söndag 12.00-17.00 det visste vi inte om. Klicka här för att komma in på stadspakens hemsida    


 


Min man fick ett samtal precis när jag skulle fota honom i denna fina gamla stålhamock


  

 

  

  

Detta är värdshuset där man kan både äta och fika  


  

Fågeldammen där det finns små hus för fåglarna ocks

  

Detta är Fågelhuset där vi varit några gånger genom åren men nu är det stängt för säsongen. Dom har gratis entre 


  

Sett lite så där från ovan 


   


  

Världshusets ena utefik  



Av Malin wiper - 6 september 2012 09:00

 


  


 


  


Nu är det bara några dagar kvar tills bilträffen i Stockaryd och jag hoppas det blir packat med folk och häftiga bildar. Vi var på förra träffen och det var en härlig upplevelse.



 




Här i och vid järnvägsparken kommer bilträffen med entusiastfordon att vara  nu på söndag med början kl 12.00 Här kan Ni titta på härliga fordon lyssna på livemusik mellan 13-15 av en kille som spelar härlig 60tals musik ,äta våra egna tillverkade hamburgare, räkmacka mm
eller en kopp kaffe med hembakat bröd.Det blir tävling om charmigaste fordonet,charmigast utstyrsel och till sist ett stort godisregn vid scenen.Alla lika välkomna med eller utan fordon. Lånade bild och text från Stockaryds Stationscafé på facebook

   


Blommorna håller än som min man fick av Stockaryds Stationscafé när vi var där och åt lunch och han fyllde år. Jag har bara fått ta bort några och delade upp resten i två vaser...  

Av Malin wiper - 6 september 2012 08:00

Denna Buick Special från 1958 stod lastad på en vagn på vårt Preem. Den var på väg till reparation så det skulle vara kul att se den i färdigt skick än om den var tjusig redan nu msitt normala slitage efter så många år. Klicka här för att komma in på bloggen "Raggmunk"


  

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild. Det är en nyckelring


Buick Special är en bil som producerades av Buick Motor Division av General Motors, Flint, Michigan (USA). Klicka här för att läsa och se alla årsmodellern. Klicka här för att se en reparerad modell av Buick Special 1958 


 


 


 

Det är alltid kul att se såna här bilar på vägarna och att dom tar hand om dom och rustar upp.

 

    


Ha en härlig torsdag



Här kommer "Pretty Little Angel Eyes" med The FireBirds. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Det är ett brittiskt band som grundades 1981 av deras tidigare frontman John Plummer and Jason Bryant. Bandet består nu av fyra musiker, Jim Plummer, Pagan Gould, Dan Plummer och Jason Bryant. Bandet har stött artister som Jerry Lee Lewis, Ray Campi, Charlie Gracie och sömning La Beefe

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards