Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 september 2012

Av Malin wiper - 1 september 2012 16:30

    


Detta är en film som sångerskan Madonna regisserat och den har väldigt påkostat foto och kostym. Den hade biopremiär  16 mars 2012 och är ett drama. Det är två parlella handlingar, dåtid och nutid som det kastas mellan och jag föredrar handlingen i dåtid då skådespelet är mycket bättre och trovärdigare. Det spårar ur i den moderna handlingen och känns fel i många scener och hon som har huvudrollen  i den nutida handlingen passar inte alls för sin roll enligt mig. Det jag njöt av var att foto, färg och kostym var så lyckat och välgjort. Det är ingen film som sätter sig kvar efterråt utan en liten parantes när det gäller handlingen eftersom det gjorts filmer förut om Wallis Simpson och prins Edward och det känns  som överkurs med en paralell handling, som om man kramar ur denna kärlekshistoria till sista droppen

 

 

 

 

Madonna                  



Klicka här för att läsa om denna film på min favoritsajt när det gäller filmer och recensioner MovieZine. Jag håller för det mesta med om deras sätt att tolka filmer och kan även skriva under på denna än om jag har avvikande åsikt i vissa saker ibland. Där kan ni även läsa vilka skådespelare som är med i filmen.

 



                              


 


Filmen får endast två kostymer i betyg av 5 möjliga eftersom det var foto och kostym som tog hem priset enligt mig och det räcker inte när det är en tunn handling.


 


   






Trailern

  






Ett av filmens soundtracks. Abel Korzeniowski står för musiken till filmen.


 


 


Abel Korzeniowski

Av Malin wiper - 1 september 2012 12:45

  

På Stationscafét hade dom satt upp jättefina nostalgireklam-bilder som dom köpt på ett ställe som jag får länk till lite senare i dag. Reklamen var lugnare och inte så påträngande som den är nu. Jag känner ingen stress när jag kollar på dessa bilder för dom ger en viss känsla. Jag har själv haft en Saab 96 V4 på 80-talet och då bodde jag i eget hus i Gävle och hade en 4 km bökig väg innan jag kom fram till huset men den bilen gick som på räls på dåliga vägar


Klicka här för att läsa om Saab 95 som är en svensk personbil tillverkad av Saab  1959-1978


  

Här är nr 2 som dom hade på väggen och det är en favorit och får mig att drömma bakåt i tiden. En Volvo Pv 544. En av mina morbröder hade en sån i många år men en svart och jag har åkt i den ett antal gånger som liten flicka 


Klicka här för att läsa om Volvo PV 544 som är en svensk personbil, tillverkad av Volvo 1958-1965


  

Bild nr 3 en Volvo Amazon som är min mans favorit därför att motorljudet, bekvämligheten och en känsla han har gör att den känns rätt.



Här kommer Svenne Rubins med "En gammal Amazon". Klicka här för att komma in på deras hemsida. Dom är en svensk musikgrupp som grundades 1981 i Vansbro. Sedan dess har dom givit ut åtta album

Av Malin wiper - 1 september 2012 11:15

  

I går så åkte vi till Stockaryd för jag ville bjuda min man på födelsedagslunch på Stockaryds Stationscafé. Vi har länge tänkt äta deras fina husmanskost som är lite över det vanliga. Här är min man på väg in till det fina stationscafét. Vi vaknade sent i dag och sen har min man optimerat min data så det skall gå snabbara och det tog lite tid. Dessutom har det krånglat flera gånger nu så det blivit avbrott. Det mobila bredbandet är inte lika bra som det fasta. Vi har fått det nya modemet men dom hade glömt skicka med ny sladd och man får inte sätta i den gamla så nu väntar vi på den så vi får koppla in vårt fasta bredband. Därför fungerar inte telefonerna heller som går över bredbandet. Tur att man har mobilen.  


  

Vi blev så överraskade när vi kom in för dom hade reserverat ett bord för oss...  och gjort  så fint.  Dom hade även köpt den fantastiska buketten med blommor till Mr T. Dom visste tydligen att han fyllde år och inte nog med det dom bjöd på maten också. Tack från oss båda till er härliga kvinnor.  


         


Dom har ett jättefint salladsbord som såg så fräscht ut och allt var jättegott. Det kostar bara 55 kr att äta där och då ingår både dricka och kaffe med kaka.


  

Ett tåg måste man ju också ha med när man befinner sig där     


  

Maten var en dillköttsgryta som smakade superbt och bara smälte i munnen. Sås och morötter var så smakrika så man blev salig. Det var husmanskost i den högre skolan


 

Här poserar min man med den fina blombuketten 


 

  

Dom hade även en kräm som var lite över det vanliga. 

  

Stockaryd "The movie" Tagning 1 scen 3


  

  

Mr T tackar er alla för grattishälsningarna....            

  


Sen umgicks vi ett tag med våra vänner Cafékvinnorna och hade det kul. Tack för att ni förgyllde vår dag...   


Ha en jättevfin lördag och sköt om er

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards