Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2012

Av Malin wiper - 17 augusti 2012 09:00



 


Klicka här för att se virkade smycken och andra handarbeten



 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


Förskrivet tidsinställt inlägg



Peace art site

Av Malin wiper - 16 augusti 2012 09:00

 



Jag såg denna film för ett tag sen  "Dream House" från 2011 i regi av  Jim Sheridan. I rollerna ser vi Daniel Craig, Naomi Watts, Rachel Weisz, Elias Koteas, Marton Csokas, Taylor Geare, Claire Geare, Rachel G Fox, Jane Alexander, Brian Murray, Bernadette Quigley, Sarah Gadon, Gregory Smith, Mark Wilson, David Huband mfl. Filmen kunde ha blivit mycket bättre men den är ändå sebar. Till dess försvar så är den inte förutsägbar och man blir riktigt överraskad flera gånger för den tar några oväntade vändningar. Skådespelet är bra och även fotot.




                                  

    


Handlingen


Den framgångsrike bokförläggaren Will Aterton slutar sitt arbete i New York City för att tillsammans med sin fru Libby och deras två döttrar, slå sig ner i den lilla pittoreska staden i New England. Samtidigt som de gör sig hemmastadda i sin nya omgivning, upptäcker de att det skett ett brutalt brott mot den förra familjen som bott i huset

 


 


Klicka här för en recension på MovieZine som jag själv till stor del kan hålla med om


Av mig får filmen 2 pistoler av 5 möjliga i betyg eftersom den var lite för tunn och det var nåt som fattades.

 


        





 


Klicka här för att se andra roliga kameror


Förskrivet tidsinställt inlägg

Av Malin wiper - 15 augusti 2012 14:15

 




Här kommer en liten påminnelse om Bilträffen i Stockaryd  9/9 12.00 Vi var på förra träffen och det blev verkligen en succé med massor av snygga häftiga bilar och trevligt folk och toppenarrangörer. Vi njöt hejdlöst och kommer att gå på denna träff också.



 


En mercedes jag såg i en rondell i Jönköping. Det är nog en 60-talare.


     



Klicka här för att läsa om förra träffen del 1. Klicka här för att läsa del 2. Bilträffen del 3 (Sibylla och Lasse). Klicka här för att se lite folkliv från förra träffen


 


Jag vid en Opel Rekord som fanns att se på förra träffen




MySpaceGraphicsandAnimations.com
Car Animations provided by
MySpaceGraphicsandAnimations.com




Hittade ett roligt klipp med en Opel kapitän


Förskrivet tidsinställt inlägg

Av Malin wiper - 15 augusti 2012 08:00

 


Jag kommer att ta lite bloggsemester för jag har saker jag måste ta itu med och då orkar jag inte blogga under tiden. Det kan komma nåt eller några förskrivna tidsinställda  inlägg under tiden.



Ha det bra resten av veckan och sköt om er mina härliga bloggläsare... 

  

  



Peter Alexander imiterar Bill Haley i detta klipp. Klicka här för att komma in på Peter Alexanders hemsida. Han föddes 1926 och gick ur tiden 2011. Han var en österrikisk skådespelare, sångare och underhållare. Hans berömmelse uppstod på 1950 och 1960-talet via populära film, komedier och framgångsrika inspelningar, främst schlager och operett reportoar. Senare blev han en hyllad värd för TV-shower. Hans muikkarriär varade till 1991, medans han fortsatte sin tv-verksamhet fram till 1996


Förskrivet tidsinställt inlägg



 

Av Malin wiper - 14 augusti 2012 17:00

 


Detta hittade jag hos Stockaryds Stationscafés facebook Vi hade själva tänkt åka på detta evenemang men vi har annat inplanerat redan




 


 


Veteranbilsträff i  Hjälmsbodarna 19 augusti  10.00-17.00 Klicka här för att komma in på Hjälmsbodarnas hemsida för att kolla alla aktiviteter.



 

Av Malin wiper - 14 augusti 2012 11:00

                       

Det kommer skandal på skandal hur statliga myndigheter festar bort skattepengar medans vi andra får höra detta mantra hela tiden: Det finns inga pengar. Att dom inte får nåt straff när vi andra synas i sömmarna hela tiden är uppseendeväckande. Jag har hört från folk jag känner att för "vanligt folk" har dom dragit in julbord och annat roligt som man behöver som en morot för allt slit man gör under året. Det dras ner personal överallt trots att det behövs mer personal för "det finns inga pengar", pyttsan (gammalt yttryck) säger jag bara...  .  Nästa skandal Annie Lööf bjöd på  glamourparty och lät staten betala 616.000 kr, det är snuskigt men några straff får dom aldrig men när vi "vanliga" gör det minsta lilla så blir det ett jäkla liv. Ibland undrar jag varför man varit så ärlig och ordentlig hela sitt liv, vad har man för detta utom ett rent samvete förståss.



                          

  


Sen kommer då nästa skandal som jag hörde i morse på nyheterna. Statliga stiftelsen för strategisk forskning har festat för 9 miljoner kronor dom senaste åren på skattemedel trots att dom bara är 14 anställda. Dom har bokfört det som forskningsbidrag internt, man blir verkligen förb.........nad....  Det finns tydligen pengar och det är våra andra surt förvärvade som egentligen skall gå till barn, skola, omsorg, sjukförsäkring mm. Men som vanligt så glöms väl detta bort och dom kommer undan med blotta förskräckelsen. Klicka här för att läsa om denna skandal. Sen har vi ju även Tillväxtverket som vi också stått för notan till.

 


Klicka här för att läsa om Dire Straits i den dåvarande sättningen


Här har vi soligt i dag också men lite kallare. Jag är inne och stryker en tvätt och fixar lite med annat i dag. Hoppas ni får en härlig tisdag


Av Malin wiper - 14 augusti 2012 08:00

 


Detta fotade jag på anslagstavlan utanför vårt ICA Supermarket. Det var länge sen jag själv var och såg revy, det var nere på Fredriksdal 1998 revyn "Sicken ärta" med Eva Rydberg och då var Lasse Brandeby med också (Kurtan) Vi bodde då i Katrineholm och var där med vår första husvagn som var en KABE. Vi åkte runt i Skåne och upplevde en hel del. Vi får se om vi har nån möjlighet att gå och se denna revy som har sin sista föreställning lördag 25 augusti


   


Tofterydsrevyn ger nästa föreställning 17 augusti 19.00 Pris: 200 kr vuxna och halva priset för barn under 13 år. Platsen för revyn är i POs lada. Klicka här för att komma in på POs ladas hemsida. Tofteryd ligger drygt en mil från Vaggeryd, söderut



         




Här kommer en trailer till Tofterydsrevyn 2012. Prästkragar Dumsnutar


 


         

Av Malin wiper - 13 augusti 2012 16:00


     

Jag var inne på Niklas Månssons blogg och där kan man läsa att det är dom vänsterhäntas dag i dag. Han har radat upp kända profiler som är vänsterhänta. Klicka här för att komma in på hans intressanta blogg. Där kan man läsa att 10% av befolkningen är vänsterhänta. Klicka här för att läsa i Aftonbladets om de vänsterhäntas dag. Syftet med dagen är att uppmärksamma de svårigheter som vänsterhänta upplever i vardagen

 

En av dom vänsterhänta är Paul McCartney så här kommer låten "Get Back" med honom. 


Klicka här för att komma in på hans hemsida


   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards