Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Kajsa Ernst!

Av Malin wiper - 24 augusti 2012 10:00

 


Jag har funderat på hur jag vill att min header skall se ut i höst och har kommit fram till att det skall vara som gardinridåer på sidorna,  jag skall titta fram med min stora filmklappa som min man skapade. Där skall det stå "Öppen Ridå". Helt plötsligt dyker jag på skådespelerskan Kajsa Ernst hemsida och hon har nästan precis som jag vill ha min Ridå.  Hon är en jättebra skådespelerska som jag gillar, har sett flera filmer hon varit med i men skulle vilja se henne live på teaterscenen också. Vi skall försöka gå på teater igen för det var länge sen sist. Man får dra in på några fikastunder så har man pengar till detta härliga ändamål. Jag har även haft svårt att bestämma saker i förväg på grund av hälsan också.

        


 

        


Klicka här för att komma in på Kajsa Ernst fina hemsida

 



 

Klicka här för att se vart jag hittade denna bild


 I Filmen Masjävlar gjorde hon en toppenroll. Hon föddes 1962 i Kortedala. Hon började som 16-åring i Nöjesteatern i Malmö och utbildade sig därefter på Teaterhögskolan i Malmö. Klicka här för att läsa mer om henne



 


Kajsa Ernst med sin man skådespelaren och regissören Göran Stangertz


 


 



Ett klipp med roliga scener ur filmen "Masjävlar" som Kajsa Ernst är med i. Klicka här för att läsa om filmen Masjävlar från 2004. Fattar inte hur det kan vara så länge sen, tiden bara flyger iväg 


 
 
helga

helga

24 augusti 2012 10:53

Jag såg filmen Masdjävlar och tyckte den var bra! Kul med lite headerfix och ev teaterbesök...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

24 augusti 2012 11:09

Kul att du också gillade filmen. Jag vet inte hur jag skall bära mig åt för att få nån liknande header men det brukar ge sig.

Ha en fin dag
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards