Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 augusti 2012

Mopeder modell äldre....

Av Malin wiper - 23 augusti 2012 07:00

  

Vi såg dessa gamla mopeder/scooter på ett ställe i Östergötland i närheten av Kisa. Den röda är av märket "Fram". Klicka här för att se fler modeller av märket "Fram"


        

  

Jag kunde inte se på denna vad det var för märke tyvärr. Den var lite härligt sliten


  

Detta är en Monarch. Klicka här för att se en liknande och flera andra modeller


  Klicka här för att se vart jag hittade denna bild

Här ett klipp från Hjorteds mopedmuseum som jag verkligen skulle vilja besöka. Det ligger 16 mil från oss mot Västervik.


Klicka här för att komma in på deras hemsida där det också finns hänvisning till en blogg


Jag köpte ju en moped när vi bodde i huset men sen flyttade vi närmare samhället så jag hade ingenstans att förvara den så jag lät den stå på min mans jobb tills jag skulle sälja den. Tyvärr fick dom inbrott och min moped och massor av andra saker försvann så nu får vi se om man får ut nåt på försäkringen men allt tar sån tid


 

 
 
Ingen bild

Helene

23 augusti 2012 23:24

Kul med gamla moppar!! Bosse och hans fru Pam som har museumet i Hjorted är jätte trevliga!! Dom öppnade bara för oss när vi var hemma förra våren och dom var och hälsade på oss i CA när dom var over here. Så surt att din moppe vart stulen, att folk ska ha så svårt att fatta vad som är mitt och ditt!!!
♥ Helene

Malin wiper

24 augusti 2012 09:54

Ja du dom är så snygga. Vad kul att du varit på det museet och känner dom. Det var ingen höjdare att min moped blev stulen och man får aldrig tillbaka pengarna man lagt ut. Det var mycket som försvann då.

Ha en fin dag kära USA vän
Lot of hugs to you and your husband

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

4 september 2012 10:40

Men vad säger du?! Stal någon din fina moped? Jag hoppas verkligen att försäkringsbolaget får tummen ur och betalar er. Ingen som har sett till mopeden?
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

4 september 2012 11:14

Ja du min moppe blev också stulen för den stod där för att regöras innan jag skulle sälja den. Vi vet inte hur mycket jag får från försäkringsbolaget än men det blir inte så mycket som om jag hade sålt den. Ingen har sett till moppen än om en del har letat

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards