Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Rastads Fritidsby!

Av Malin wiper - 5 augusti 2012 17:00

  

Vi åkte vidare på vår upptäcksfärd i går efter att vi njutit ett tag på Sandsjöbadens badplats. Vi åkte in till Rastads Fritidsby. När man åkte omkring där så slogs man av hur vackert det var med alla olika byggnader och dess utsmyckning och jag tänkte: Detta måste vara paradiset för många än om jag själv är en för orolig själ för att ha ett lantställe,  jag åker hellre ut och upptäcker saker. När vi hade bättre hälsa och större inkomst så åkte vi oftare ut och låg på hotel, vandrarhem hotell & Breakfast och roade oss så ofta vi kunde. Det känns som man behöver både naturens och kulturens kraft      


  

Klicka här för att komma in på Rastads Fritidsbys hemsida


  

Jag måste åka tillbaka till denna by och bara ta detaljbilder för det var så många vackra, snygga och läckra detaljer på varje hus och i trädgårdarna.


  

En sån här bild säger inte allt men om man tar en närbild så ser man dom vackra detaljerna men det blev inte av nu men nästa gång


  


  

  


Det bästa är ju att dom har sjön Fängen dit dom kan gå ner och njuta av.


Om ni visste hur vackert det är i verkligheten med som åar med förtöjda ekor. Där kan man sitta och bara gå in i mindfulness.  


 



              


   


  

Här fortsätter skönhetsupplevelsen.


Till vänster skymtar ett modernt rätt nybyggt hus så det är en salig blandning. 


  

Tänk att sitta här vid vattnet och bara insupa den härliga atmosfären. 



  

  

  

Hoppas ni haft lika fint väder som vi har haft här. Det kom nån regnskur men det är mest sol och lagomt varmt. Vi håller på att sätta in filter i alla ventiler i lägenheten för det kommer in så mycket damm från vägen. Vi har även rengjort dom så nu blir det fräscht.  Jag hoppas min Lap top kommit i morgon så vi får fixa till i datarummet för nu vill vi snart börja med tapetsering. Vi hade tänkt ta köket före men det är värst i datarummet

 


Ha en skön söndagskväll

 
 
rebecka

rebecka

5 augusti 2012 20:19

det såg riktigt mysigt ut malin! hoppas ni haft en fin helg:) kram på er

http://rhenriksson.blogg.se

Malin wiper

6 augusti 2012 09:34

Det var ännu finare där än man ser på bilderna så vi måste dit igen ;) Tack för att du kommenterar, det värmer.

Ha en fin början på den nya veckan och sköt om dig

varm kram

 
skrivmoster

skrivmoster

5 augusti 2012 21:11

Hej! Nu har jag varit här och kollat och läst om alla era små utflykter och "fynd" som ni gjort här och där. Vilka fina bilder du tagit på omgivningar och annat! Det är en ren fröjd att titta på!

Solen är med oss efter torsdagens förskräckliga oväder med hagel, skyfall, tromb, blixt och dunder och strömavbrott. Då var vi i stugan! Tur vi var många och att vi kunde distrahera varandra för jag är rädd för dessa blixtar.

Ha en fortsatt fin sommar! Vi ger inte upp än utan bor i den lilla och avkopplande miljön ännu ett tag. Måste ju hem till datorn ibland! :))

Kram till er från oss i norr!

http://skrivmoster.bloggplatsen.se

Malin wiper

6 augusti 2012 09:33

Kul att du gillar mina bilder. Vi har verkligen haft det härligt. Usch! vilket hemskt väder ni haft det. Skönt att ni var många där för det är ingen höjdare med blixtar. Härligt att ni kan vara ute i stugan och njuta så mycket som möjligt

Ha en fortsatt fin sommar själv du och Mr E. Stor kram från oss i Småland

 
Cattis

Cattis

6 augusti 2012 09:43

Du har helt rätt i att man behöver naturen för att få krafter.
Det här verkar vara en sådan plats för det ser så rogivande ut.
När man är ute och kör så skulle man ibland vilja gå in i trädgård och plinga på för att fråga om man får fota deras hus och saker de har. En del har helt otroligt fina saker man vill fota.
Men jag är lite feg så jag håller mig på vägen. :)))

Sv: Jag tycker du tar jättefina bilder så vara inte ledsen för att du inte har en systemkamera. Det är inte alltid de är bättre. Vill man kunna ta bilder rätt upp och ner utan att behöva tänka på inställningar och annat så är en kompaktkamera idag precis lika bra.
Jag har en liten systemkamera idag men har planer på en större för jag darrar när jag ska fota så jag skulle behöva ha lite tyngd på kameran. Men de stora är dyra så jag får spara lite till.
Nu har jag ju köpt zoomobjektiv till min så det är inte bara att hiva sådär bara för att man vill ha nytt. Det jag har passar bara till mitt märke sorgligt nog annars brukar objektiv passa till olika märken. Det är sådant du ska kolla den dagen du bestämmer dig för att köpa en. Jag gjorde inte det sorgligt nog.

Ha en bra dag.
Här är det mulet och grått idag men just nu tycker jag det är skönt.
Värmen har varit olidlig ett par dagar. Åldern? :))))

Kramisar vännen

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

6 augusti 2012 16:17

Precis så känner jag också och man får hålla sig tillbaka för att inte göra intrång ;)) Jag törs inte heller jämt men ser jag nån ute i trädgården så brukar jag fråga.

Tack för ditt svar vännen. Jag vill också ha en mindre systemkamera till att börja med. Jag darrar mest när jag äter på vänster hand och det kommer från nacken. När jag är bättre i nacken så darrar jag mindre. Synd att inte objektiven passar till olika märken. Tack för dina tips som jag tar med mig när jag skall köpa en ny kamera

I dag har vi också regn och grått. Du är ju unga tjejen vet ja ;) annat är det med den här gumman ;) men jag hankar mig fram ändå

Ha en fin kväll vännen
varm kram

 
Margit

Margit

6 augusti 2012 11:31

SÅ MYCKET vackert du visar!!! Kul att vara ute...och se och uppleva!!!!
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Malin wiper

6 augusti 2012 16:11

Tack goa Margit. Vi har försökt vara ute lite nu när min man haft semester. Han började arbeta i dag igen och nu regnar det för fullt

Ha en fin kväll
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards