Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 30 juli 2012

Uteplats hos syrran och svågern!

Av Malin wiper - 30 juli 2012 18:00

  

Vi var även hem till min syster och svåger och dom har fixat så fint på sin ena uteplats. Här har dom ett möblemang under en berså.  Dom hade inte samma möbler här förra året utan dom har dom flyttat till ett trädäck dom byggde förra året. Jag gillar dom röda dynorna som passar så bra till möblerna och även kuddarna.


Dom har satt ut dekorationer lite överallt och blandat så snyggt jag gillar sakerna och hur dom placerat ut dom


  

Här en liten del av trädäcket där dom satt ut blommor och annat så snyggt också.


  

Här ligger deras Shäfer Axa och myser framför en ny plantering dom gjort i ordning. Jag tog massor av bilder på Axa men hon hade svårt att hålla sig still så det blev inte så många lyckade.



Dom har även såna här platser utanför huset och grinden mot gatan och det ser lite annorlunda ut.  Där har dom placerat ut krukor, dekorationer och snäckor 


  

Lite usmyckning på nära håll. Längst till höger en keramikko som vår svägerska skapat av keramik.


  

 
 
Znogge

Znogge

30 juli 2012 18:58

Så hemtrevligt och fint!

http://znogge.wordpress.com

Malin wiper

30 juli 2012 21:45

Det är det verkligen

Ha en fin kväll och morgondag
kram

 
Kristina

Kristina

30 juli 2012 19:16

Vilka fina bilder du visar, jag gillar uteplatser, det är kul med lite nya ideér.
Men vilken underbar snickarglädje på verandan, så vackert.
Ha det gott och go kram!

http://kristinakicki.bloggplatsen.se

Malin wiper

30 juli 2012 21:45

Ja du det ser så härligt ut där. Man blir inspirerad men nu har vi bara en liten balkong som vi knappt sitter på.

Ha det bra kära du
kramar

 
Annelie

Annelie

31 juli 2012 07:07

Wow, vad rensat och fint de hade mellan sina plattor på uteplatsen,, för det är ett dilemma, att ogräset växer så man nästan hör hur det knakar mellan plattorna.
Roligt med små söta figurer utställda lite varstans.

Som vanligt, du lägger ut så många fina bilder på lite allt möjligt. När jag fick se dina bilder på de amerikanska bilarna så tänkte jag på i fredags när vi var och hämtade möblerna vi köpte på Blocket,, de hade även två snygga amerikanska bilar i garaget (TYVÄRR så hade jag ju inte varken kameran eller mobilen med mig så jag kunde fota) PLUS att de hade en Volvo -71 (TROR jag det var) som endast hade gått 11.000 mil, men den var såld till Danmark (som han skulle iväg med på lördag), men jisses vilken fräsch och fin bil.
Ja, naturligtvis de amerikanska bilarna också.

Gud vad likt du är din mamma, jättefin bild på er tillsammans, roligt att hon blivit såppas gammal, men sorgligt att hon är så senil dement.

Ha nu en jättefin fortsättning på veckan... // Varma kramar Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

31 juli 2012 10:04

Syrran och svågern har lagt nya plattor för nåt år sen och då blir det lätt att hålla efter sen.

Tack för dina snälla ord ;) du är för go. Synd att du inte hade kameran med då. En volvo skulle man inte säga nej till. Alla säger att jag är så lik min mamma ;) Ja du man saknar henne enormt för hon vet ju inte vilka vi är.

Ha en fin fortsättning på veckan själv gulliga du

Varma kramar

 
helga

helga

31 juli 2012 09:48

Åh, vad trevligt att besöka dem. Jättefin trädgård och hunden var ju bara underbar!

Idag skriver jag om ett skadat finger ;)

Ha en fin dag !!

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

31 juli 2012 10:01

Ja du dom fixar och har sig med sin trädgård. Axa är verkligen en fin och go hund.

Det lät inget vidare, får kolla din blogg

Sköt om dig
varm kram

 
Cattis

Cattis

31 juli 2012 10:25

Det ser så härligt ut så jag hade gärna suttit där jag också.
Låter Axa bli rabatterna?

Jag har sett att många gjort sina rabatter med sten, prydnadssaker och lampor och jag funderar med på att göra en av mina sån.
Shivas vill nämligen in och gräva in den rabatten hela tiden så det är inte mycket till rabatt längre. :)))
Om jag nu inte hittar min lilla stuga snart. Kan bli så för en kille har lite kontakter så han kanske kan ordna ett som vi kan få hyra ute på landet.

Kram vännen och ha en bra dag

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

31 juli 2012 10:55

Det är verkligen härligt att sitta där. Du har ju också en otroligt fin trädgård. Dom har även gräsmatta på andra sidan huset. Jag tror att Axa låter bli rabatterna men då har dom nog fått säga till i början. Det är nog svårt att få dom att hålla sig därifrån. Vad kul att ni ser er om efter en stuga. Det passar ju er som har gröna fingrar och kan fixa så mycket. Kom ihåg när du hade kolonilotten så fint det var.

Ha en fin dag goa vän
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards