Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Malin wiper - 26 juni 2012 14:00


Här ett klipp jag hittade hos Niklas Månsson. No Smoking on boards & The Bluebirds. Tycker att musiken passar bra till förra inlägget om bilträffen

 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 


Klicka här för att komma in på Niklas Månssons blogg för att läsa om detta och mycket mer

 


 



Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på en bluebird

Av Malin wiper - 26 juni 2012 09:30


Nu är det inte många dagar kvar tills det blir bilträff i Stockaryd. Närmare bestämt lördag 30 juni 14.00 Hoppas det kommer så många som möjligt.  Om ni kommer i tidstypiska kläder så deltar ni i en tävling om charmigaste utstyrseln. Vi har inga tidstypiska kläder och ingen veteranbil men vi kommer dit ändå för att njuta och ha en uppleveslerik dag med härligt sällskap och njutbar förtäring

 


                


Klicka här för att komma in på Stockaryds Stationscafés hemsida

 


 


Klicka här för att komma in på deras facebook

   


 




Här ser ni Saabentusiasten Sibylla Gustavsson med sin Lasse Björk. Detta är deras vackra Saab 96,  jag tog bilden på nationaldagen då min man och jag var där. Båda dom är med och arrangerar bilträffen. Så är även Stockaryds stationsförening

 


  Klicka här för att komma in på Sibyllas och Lasses hemsida. 

 

 


    


Detta är en Austin Healy Sprite. En sån hade jag och min sons pappa i slutet av 60-talet eller början på 70-talet  men den var knallgul med svarta farträder. Jag har en bild på mig när jag står vid bilen men det gäller att hitta den också. Gör jag det så sätter jag in den. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade denna bild och läsa om bilen. Jag hade långt mörkt hår och en skinnklänning med fransar nedtill och pannband. Håret fladdrade i vinden när jag körde bilen och det var en häftig känsla.

Av Malin wiper - 26 juni 2012 09:00

 



Jag såg filmen Nobels Testamente häromdan som är en deckare av Liza Marklund  från 2006 som nu blivit filmatiserad. Filmen hade premiär i år och är en deckare i regi av Peter Flinth. I rollerna ser vi: Malin Crépin, Leif Andrée, Björn Kjellman, Björn Granath, Richard Ulfsäter, Kajsa Ernst mfl

 


 




HANDLINGEN:

 




En mystisk kvinna i aftonklänning smyger sig obemärkt in på Nobelfesten i  Stockholm. Mitt på dansgolvet skjuter hon den israeliske  Nobelpristagaren i medicin, Aaron Wiesel, och Nobelkommitténs ordförande  Caroline von Behring. Annika Bengtzon dras ofrivilligt in i dramat – inte som journalist, utan som vittne.

 



           



Klicka här för att läsa en recension på Moviezine. Jag gillade inte filmen än om den inte var usel så lämnar den inga djupa spår. Hon som spelar den kvinnliga huvudrollen som Annika Bengtzon var lite stel och tråkigt  (Malin Crépin). Dessutom fattar jag inte att dom gör henne så korkad. Hon går in överallt ensam där det är farligt utan uppbackning. I verkliga livet så skulle inte en polis eller journalist över leva länge med ett sånt beteende. Början på filmen var rätt rafflande men där slutade det roliga enligt mig. Den var lite för långsam i vissa sekvenser. Visst fanns det lite rafflande scener men det räcker inte. Dom jag tycker var bäst i filmen var Peter Andrée, Björn Kjellman och Kajsa Ernst och Björn Granath

 

 


 

 


Klicka här för att komma in på Kajsa Ernst häftiga hemsida. Hon är tillsammans med skådespelaren och regissören Göran Stangertz  



Filmen får bara två Nobel i betyg av mig av 5 möjliga

 

 

 


      






Av Malin wiper - 26 juni 2012 08:00

 


Jag åkte ner till vår klädesbutik Selma i går för att kolla på deras rea. Som jag trodde så blev det fullt därinne så fort ägaren slog upp dörren. Tyvärr så hittade jag inget denna gång men det fanns en del att välja på och även nattlinnen och morgonrockar på rea.


                   


Klicka här för att komma in på Selmas klädbutiks facebook


 


Jag kunde inte fota så mycket eftersom det var fullt med folk därinne. Fick passa på när inte nån stod vid en klädställning.  Här ser ni en ställning med reakläder


                  


 


Ytterligare en ställning med kläder.

 


                   

 


 


Jag begav mig sen mot Ritz Konditori för en fika. Det var rätt länge sen sist nu och det är lite ovanligt. Tyvärr är det rätt dött på torget nu sen Spelbutiken försvann. Det var alltid en massa folk som stod och pratade utanför eller satt på bänkarna. Saknar även hundarna som brukar ligga utanför och vänta på husse eller matte.

 


 


Klicka här för att komma in på Ritz konditoris facebook


 


Jag tog en smörgås till kaffet men kunde inte fota för jag satt mot ljuset och då blir det usla bilder. Jag satt och kollade ut på det tomma torget och drömde mig bort lite i min självvalda ensamhet. Jag mår så bra när det regnar för allt pollen försvinner och luften blir så ren och lätt att andas i. Fast jag förstår alla som skall ha semester nu, ingen höjdare och jag läste om att resebyråerna har guldläge just nu


 


Klicka här för att se fler paraplyer


Ha nu en fin dag trots regn och blåst.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards