Öppen Ridå

Alla inlägg den 17 juni 2012

Av Malin wiper - 17 juni 2012 10:52


 


I morgon skall min man och jag på en blogg och facebookträff i Jönköping. Det är min nya bloggvän Monica som organiserat den. Vi skall äta lunch på Restaurang Åtta glas som jag tipsat om. Vi var 10 st från början men nu bara 7 st så jag undrar om nån av er som bor i närheten av Jönköping är intresserade av att vara med?. Vi skall träffas 12.00 vid Sofiakyrkan och vi har beställt bort till kl 12.15 Dom flesta arbetar ju den tiden utom vi som är pensionärer eller sjukpensionärer. Om ni är intresserade så kan ni kontakta mig på denna mejladress:


wiperium@hotmail.com



Ni kan även anmäla er på facebook. Klicka här för att komma in på Monicas fb. Tyvärr är det ont om tid så ni måste anmäla er i dag eller senast i morgon måndag innan 10.00

 


 

Åtta glas uteservering.


Klicka här för att komma in på Restaurang Åtta Glas hemsida. Klicka här för att komma in på Monicas blogg. Vi har själva varit dit och ätit många gånger och har aldrig blivit besvikna. Dom har god mat, bra service och trevlig personal

 


 


 

Restaurangen är fin och trivsam med en annorlunda vacker bar.


 


Av Malin wiper - 17 juni 2012 10:45


 


Här kommer Sting med låten "Desert Rose" som har lite orientalisk touch som jag gillar. Klicka här för att komma in på Stings hemsida

 


  



Sting föddes som Gordon Matthew Thomas Sumner, känd under artistnamnet Sting. Han föddes 1951 i Wallsend, Tyne and Wear, England och är en brittisk musiker och skådespelare. Jag har nog sett alla filmer han varit med i och han är verkligen bra. Innan solokarriären var han basist och sångare i gruppen The Police. Sol soloartist och medlem i The Police har han sålt över 45 miljoner album och har erhållit över 16 Grammy-statyetter och nominerats till en Oscar för bästa låt

 


 


Av Malin wiper - 17 juni 2012 10:15


 


Här har det regnat hela natten men är nu uppehåll och man ser molnen dra förbi och lite klar himmel tittar fram, och se nu försöker lite solstrålar bryta fram men kämpar nog förgäves. Min man fixar frukost i dag och vi är så slöa så det blir lite tittande på en av 3 filmer vi hyrde i går. Jag har redan sett två stycken av dom. Vi var till Jönköping och Huskvarna en liten sväng i går för att göra några ärenden.

 


 

 

Klicka här för att komma in på Rosengallerians hemsida 






Min man fick agera handmodell när jag hittade ett galler i en vägg på cafét i Rosengallerian

  

 



 


Vi sitter på cafét med en kopp kaffe och smörgås och jag tar ett foto från ett håll där det är rätt folktomt just då. Vi åkte in så vi kunde vara där när dom öppnade för då är det som luftigast och behagligast innan det blir för stor folktillströmning. Det kändes så i går i alla fall

 

 

                            


    



Lite annorlunda dammsugare

 

 


 



Dekorerade dammsugare. Klicka här för att komma in på sidan "Kaffekalaset"  

 

 

   

 


 

  Såna här gräddbröd fanns även förr och jag kan riktigt förnimma hur det smakade när man tog första tuggan. Jag har sett dom på flera ställen på sista tiden. Jag kommer inte ihåg vad dom heter. Är det nån av er som vet vad dessa gräddbullar heter?. Det finns några liknande som heter gräddwienerbröd men dom ser inte likadana ut

 





 

Önskar er alla en skön söndag vad ni än skall hitta på 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards