Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Malin wiper - 1 juni 2012 22:00


Nu ser det verkligen tomt ut utanför spelbutiken "Konfekthörnan" som legat vägg i vägg med Ritz Konditori. Känslorna sköljer över en och man måste få vara lite ledsen. Jag saknar den redan men förstår att det är skönt för ägarna att få normala arbetstider efter så många år med långa arbetsdagar. Hoppas det kommer dit nån annan butik för kontor vore förödande för torglivet.


 

 


Så här brukar det se ut  

 


Tänk att dom drivit sin spelbutik i hela 24 år. Det är en bra bedrift och dom har gjort det med den äran. Vi har fått njuta i 12 år för det var då vi flyttade hit. Fint av dom att skriva ett plakat till oss kunder....  

   


Här ser ni Susann och Lena som nu arbetar på ICA där dom har spel, paketutlämning och annat. Dom ser ut att trivas men det känns lite konstigt till man vant sig.  Klicka här för att komma in på ICA Supermarkets hemsida.


Bilden kommer från Bestgraph



Av Malin wiper - 1 juni 2012 15:00


Tidsinställt inlägg



För några dagar sen kom min man hem med denna förpackning med färdig smörgås från ICA. Vi brukar inte köpa sånt men han gjorde det eftersom det stod att det var Tramezzino som är en slags smörgås som vi åt mycket när vi var i Italien, Venedig. Vi hade kunnat leva bara på dessa smörgåsar som var ljuvligt goda och allrahelst i en gränd i Venedig med en bar som serverade med alla möjliga goda fyllningar. Brödet hade dom bakat själv och det var ett vitt bröd som smakade otroligt gott. Vi tog varsin kopp kaffe och testade innehållet i paketet ovan och det fanns ingen likhet med dom Italienska Tramezzini. I dessa var det bara nån slags Philadelphiaost och lite mjuka paprikabitar. Jag har väntat på att dom skall börja med dom äkta Tramezzino i Sverige men det har inte hänt än.


Dom skall mer se ut så här med rätt mycket fyllning i mitten.  Där vi åt dom fick vi 4 st för samma pris som en på det berömda Cafét på Markusplatsen. Där var det verkligen dyrt för många filmer hade spelats in där genom åren och det fanns nån servitör från den tiden kvar där.


 

  

Tramezzino är en triangulär sandwich konstruerad av två skivor mjukt vitt bröd med den borttagna skorpan. Tramezzino är populära och billiga mellanmål och dessa finns i många Italienska barer hela dagen. Populära fyllningar inkluderar tonfisk och oliver och prosciutto, men många andra fyllningar kan användas. Ursprunget till Tramezzino kan hittas i Caffé Mulanssano di Piazza i turin, där den skapades som ett alternativ till Engelska höga te smörgåsar. I dag erbjuds 40 sorters tramezzino.


           



Klicka här för att komma in på en sida med Tramezzino


Av Malin wiper - 1 juni 2012 10:15

     


Förskrivet tidsinställt inlägg


Passa på att fynda på Mimmis Magasin som har massor av varor till halva priset i butiken. Butiken är såld och därför säljs en massa varor ut till pangpriser. Det stängs till midsommar och den nya ägaren slår upp portarna 1 juli.


 


Klicka här för att komma in på Mimmis Magasins hemsida



Det är även halva priset på massor av tyger.


                       

 


Fina små glasfat på fot som också är nedsatta.


 

 


Färgstarkt tyg


                    

 

 


Ett bord kommer lastat med massor av dukar av alla de slag till reducerat pris. Jag har själv köpt 2 dukar som jag är jättenöjd med     

 

   

   


Två lite shabby chick tavlor att hänga eller ställa nånstans i hemmet


 


   


Dekorativa trattar


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild 

 



Ljushållaren med virkad dekoration


             

 

   


          


   


Inlägg till ljushållare och lite annat. Jag har inte fotat allt utan det finns mycket mer

 

   


Här börjar det gapa lite tomt där dom brukar ha gardinstänger och andra tillbehör. Garn kan ni fortfarande fynda



Klicka här för att komma in på bloggen "Garnjuntan" 

 



Muggar med text och stenar med text


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på denna tekopp

   



Jag köpte själv denna porslinshållare för anteckningspapper från "Cult design" den var också nedsatt till halva priset. Jag har den på databordet



Sen köpte jag detta fusklädertyg som är på metervara. Detta skall vi klä våra gamla matsalsbordsstolar med och ha i köket. Till detta skall vi köpa ett köksbord på second hand. Vi sitter nästan aldrig i köket men vill ha det lite mysigt där ändå. Att klä dom fyra stolarna med detta går endast på drygt 100 kr. Fusklädret finns även i vitt, svart och rött. 


 

   

Så här ser dom gamla stolarna ut som det nu är ett randigt ljusblått tyg på. Det kommer att bli fräckt med lila på dessa.


   


Passande nog tar jag denna låt med Rod Stewart som passar bra till inlägget då en tavla med orden finns med i detta inlägg. Klicka här för att komma in på hans hemsida    


.


 

Av Malin wiper - 1 juni 2012 07:00


Lördagen den 2/6 10.00 blir det Hjulafton igen i Vaggeryd och grannkommunen Skillingaryd. Det är ett återkommande inslag i kommunen och alla går man ur huse och roar sig med både fika, mat, aktiviteter, underhållning mm. Klicka här för att komma in på Vaggeryds Kommuns hemsida och läsa mer


 


Bild från vilket folkliv det var runt torget på Hjulafton 2011 

 


 

  

Klicka här för att se vad jag skrev förra året då vår Hjulafton inföll 4/6 2011. Klicka här för att läsa vad jag skrev angående modevisningen dom hade under dagen


 

Förskrivet tidsinställt inlägg


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild på Muddy Waters 


Muddy Waters med Mustang Sally. Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1913 och gick ur tiden 1983. Han var en amerikansk blues musiker, allmänt anses han vara "fadern av modern Chicago blues".  Klicka här för att läsa mer


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards