Öppen Ridå

Alla inlägg under maj 2012

Av Malin wiper - 14 maj 2012 08:00

  Klicka här för att se vart jag hittade denna bild 


Min första bloggvän Cattis har skaffat en hund och den är så otroligt fin och har helt vit päls. Klicka här för att gå in på hennes blogg och kolla detta och se alla hennes fina bilder . Det är en vit långhårig Herdehund


 


Klicka här för att komma in på Vit Herdehundsklubben


 


Här kommer en gammal klassisk låt som på svenska heter "Vad tar ni för valpen där i fönstret" Den hörde man mycket på radion när jag växte upp. Sången är skriven av Bob Merrill och Ingrid Reuterskiöld 1952. Klicka här för att läsa mer på wikipedia

 

 



Monday
click to get More Monday and Days of week Comments & Graphics


Av Malin wiper - 14 maj 2012 07:00


Jag såg att Engelbert Humperdinck skulle representera Storbritannien i Eurovision song contest. Det är kul att lite äldre får vara med också för han har verkligen sin röst kvar fortfarande och låten är en rätt vacker ballad. Med sina 76 år är han den äldste deltagaren någonsin. Han förekom mycket på tv när jag växte upp då såg han ut som på bilden nedan, jag var väl inget fan av honom men denna låt gör han jättebra och jag tycker han är bättre nu än då. Nu väntar jag spänt på att en kvinna i 76-årsåldern kommer med nästa gång....   Så länge det finns liv  finns det hopp. Själv vill jag att Loreen skall vinna hela rasket för hon och hennes låt är outstanding.

 


 


Klicka här för att komma in på hans hemsida. Han föddes 1936 i Madras, Indien och är en brittisk msiker. Hans familj flyttade tidigt till England, och han kom att växa upp i Leicester. Han rönte stor framgång i slutet av 50-talet och flyttade till USA av skatteskäl. Han har senare haft dubbelt boende i Kalifornien och England men han har endast brittiskt medborgarskap. Den största framgången kom 1967 med låtarna  Release Me, There Goes My Everything och The Last Waltz. Han har förärats med 59 guldskivor och 17 platina samt Golden Globe och Grammis.


 


Här kommer en av hans gamla låtar. Jag tycker han var mer smörig här än han är numera.

 


 

Av Malin wiper - 13 maj 2012 10:00

 

Detta är en list jag köpt på IKEA och satt ovanför min dataplats. Jag ville ha en anslagstavla ovanför men inte nån som är färdig utan ville göra den själv lite som ett collage. Jag har gjort många bildcollage till födelsedagar, student och annat genom åren men nu fick jag ytterligare inspiration när jag för ett tag sen såg hur Helena på Mimmis Magasin dekorerat i skylten. Hon gjorde så för att visa olika tyger på ett kul sätt. Jag bestämde mig för att göra nåt liknande men som anslagstavla.

Detta är ett inlägg jag skrivit i förväg och tidsinställt.

  


Viktigt var att anslagstavlan skall passa ihop med bäddfotöljens tyg. Den står bredvid datan och fotöljen köpte vi på IKEA för många år sedan. Vi har även en annan klädsel i form av jeanstyg som vi varierar med.

 

 



Så här blev slutresultatet. Hade tänkt sätta mer grejer och utsmyckningar men då blev det för mycket.  Anslagstavlan består av porös board som jag lät min man såga till. Tyget köpte jag på Mimmis Magasin, det går lite i blågrått med lite blanka rutor. Jag klippte till och fäste tyget med häftklammer på baksidan. Det gula bandet är även det köpt på Mimmis Magasin.  Vi har så många väggar nu att fylla och innan vi flyttade så gjorde vi oss av med alldeles för mycket saker ser vi nu. Fast det är alltid roligt att förnya sig.

 

 



Blommorna i gult och turkos har jag klippt från ett band som finns på metervara hos Mimmis. Dom består av alla möjliga färger men jag tog bara några gula.

 

 


 

Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa anslagstavlor. Håller på med en tavla ovanför syplatsen i sovrummet också och nu känns det som om den kanske blir rund. Där kommer jag att ha ett silkigare tyg. Det blir mer en tavla som skall ha med  sysaker att göra.

 


          

  

  


Almanacken som sitter till vänster på tavlan har jag fått av min bloggvän Helga som är flygvärdinna. Hon köpte den i Italien och den består av bilder från filmer med skådespelaren Gregory Peck och är jättesnygg. Klicka här för att läsa om Gregory Peck. Klicka här för att komma in på Helgas blogg



Bredvid almanackan har jag satt ett brosch från min utsmyckningssamling. Ett graciöst paraply med lite stenar och annat som dekoration 


Klicka här för att se vart jag hittade denna bild och läs dess historia



Ovanför mina visitkort har jag satt en stor knapp som jag köpt hos Mimmis. Blev även här inspirerad av Helena som hade satt en grov tråd i en stor knapp när hon dekorerade. Jag satt i ett silverband som bara fick hänga ner 


 



Jag har en del roliga vykort jag samlat på sig bl.a detta med ett citat. Det kortet sitter också på tavlan

Här en annan variant av anslagstavla klädd med tyg. Här är det bara att sätta in kort, minneslappar mm genom att sticka in mellan dom sidenklädda banden. Klicka här för att se vart den finns. Den är i storlek 40x50 cm  

Av Malin wiper - 13 maj 2012 07:00


 

Efter några dagars vila så mår jag lite bättre igen men nu kommer jag att vara försiktig och bara äta kokt eller ungsstekt mat. Hoppas ni haft en lyckad helg, här har det blåst och regnat men i går kom solen fram igen. Jag har inget att skriva om så det blir lite futtigt...    Rooibos te är milt och bra när magen är i olag. Det drack vi mycket förut men sen har det blivit en massa olika sorter.  Klicka här för att läsa om Rooibos. Jag har försökt att göra mig iordning för vi hade tänkt åka till Stockaryd men det funkade inte och jag gav upp.



Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa tekoppar med plats för använd tepåse 

 

 

 

 


Här kommer Willie Nelson & Sheryl Crow med låten "On the road again". Klicka här för att komma in på Willie Nelsons hemsida. Klicka här för att komma in på Sheryl Crows hemsida


                

  

 




Ha en skön söndag

Av Malin wiper - 12 maj 2012 11:39


 


Jag har magproblem så därför har jag inte kunnat vara inne på bloggen. Dom två inlägg som redan kommit in var skrivna i förväg och tidsinställda. Vet inte om det är nån magsjuka för min man är inte heller bra i magen.  Efter att ha vilat magen och bara druckit lite te och välling  så börjar magen lugna ner sig och jag återkommer när jag känner mig bättre. Hoppas ni har en fin helg alla mina härliga läsare. Sköt om er...  

 


    

Tack för era kommentarer som jag uppskattar till tusen.  Jag skall försöka svara på era kommentarer under dagen. Kan bara sitta här en liten stund i taget. 

Av Malin wiper - 11 maj 2012 13:00


Jag fick två filmer av min son nyligen varav en var denna som heter "Thor" i regi av Kenneth Branagh. Filmen är från 2011 och är en superhjälte-film. I rollerna ser vi: Chris Hemsworth, Natalie Portman, Tom Hiddleston, Anthony Hopkins, Stellan Skarsgård, Kat Dennings mfl


               


Klick här för att komma in på filmens hemsida


  



Thors hammare i form av tennhalsband. Klicka här för att se vart det finns 


Klicka här för att läsa en recension på MovieZine ang filmen. Jag håller med i vad som står. Den började bra och man kände att detta kunde bli spännande trots att jag inte gillar såna här sagor. Jag var tvungen att spola fram några gånger för jag blev lite uttråkad när det blir långdragna actionscener.


                   


Jag ger filmen 3 svaga hammare av 5 möjliga


                 

   


Här kommer trailern till filmen


Av Malin wiper - 11 maj 2012 07:00


  I går var jag till min frissa Sandra som är ägare av Salong Hon & Han. Jag brukar ha henne och även Johanna som arbetar där.  Så här fint har dom gjort utanför salongen

 


I fönstret hänger såna här fjärilar på rad i olika färger. Det såg jättesnyggt ut


 

  


Klicka här för att se vart detta förkläde med saxtryck finns

 


 

På varje bord stod en sån här glasgrej med stendekoration i botten och ett kort ovanpå där det står att dom gått med i facebook. Glömde fråga hur dom fått in kortet.... . Det är ju lite som skeppet i flaskan.  Jag var tvungen att ringa dit och fråga och dom hade rullat ihop papperet och lyckats få det på plats med en penna. Det kunde ju ha varit ett hål under med en gummipropp också.

Klicka här för att komma in på deras facebook 



Jag har börjat använda "Bead Head" produkter som håller hög kvalitet. Jag har själv gått igenom en allérgitest och det visade sig att jag reagerar på en del parfymer i krämer, diskmedel, champoon mm men detta märke funkar och även Wellas produkter som domockså har på salongen.


 


Klicka här för att komma in på en blogg som heter "Retroella´s Journal"

 


Wiper was here....  


Förr hade jag jättelångt hår och då blev det ofta att man satt upp håret med hårkammar eller satt på sidorna så håret höll sig bakom öronen. Det fanns rätt mycket att välja på då när det var modernt. 


En bit in på 80-talet så var det afrofrisyr som gällde och då behövdes bara en sån här kam som ovan, man bara reste upp håret runtom så det skulle vara så stort som möjligt. Det är många moden och frisyrer man varit med om och annammat.  

 


Här ser ni en av mina frisörer och hon äger frisersalongen. Hon heter Sandra och hon sprudlande glad hårkonstnär. Fin både inuti och utanpå. Hon klär otroligt bra i korta frisyrer och just nu har hon en lite busig variant


                 

   


Lite Wellaprodukter som var nedsatt till halva priset. Bakom ligger en locktång som också var nedsatt

 

 


   

Så här blev det baktill


  Jag plattångar inte håret varje dag nu för det blir så förstört än om man har värmeskyddsmedel i håret. Nu torkade hon det i en blås med tratt och då blev det så här lockigt. Jag har själv haft en sån tork förut. Jag är jättenöjd med färgen som ser naturlig ut. Eftersom jag har mer eller mindre grått i håret så blir det lite melerat automatiskt. Jag klippte håret 2 cm och hon fick både tunna ut och klippa upp. Tyvärr kan jag inte ha jämnlångt hår för jag passar inte alls i såna frisyrer så det är inte lätt att variera sig.

 

 

   

Framför friseringen på torget slår snart dom vackra tulpanerna ut i full blom



Have a nice weekend

DesiComments.com | Weekend | Forward this Picture



Av Malin wiper - 10 maj 2012 12:30


 

Här kommer en låt med Carlos Santana Feat, Steven Tyler. Klicka här för att komma in på Carlos Santanas hemsida

  


 

Klicka här för att komma in på Carlos Santanas hemsida

 


 


Klicka här för att komma in på Steven Tylers hemsida


 


Nu skall jag snart iväg till frissan. Vi har nyss ätit en god vegetarisk lasagne, ett recept som jag fick när jag var med i Aftonbladets viktklubb för några år sedan. Den blir bäst att göra till 2 personer. Klicka här för att få receptet på vegetarisk lasagne

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards