Öppen Ridå

Alla inlägg den 26 maj 2012

Av Malin wiper - 26 maj 2012 17:19


     

Nu är vi hemma från att ha tillbringat några timmar hos min mamma i Skene. Skriver om det senare för jag fick en kommentar som ni kan se här nedan som jag vill svara på i ett inlägg. 


 


Chia

Lördag 26 maj 16:05

Hejsan!
Jag hittade din blogg när jag sökte på nätet om svullna fötter. Mina fötter har varit svullna sedan en vecka tillbaka. Det går inte ned när jag sover, utan de ser likadana ut även på morgonen. Jag har också tänkt på det varma vädret, men visst är det konstigt vad man börjar råka ut för bara för att man blir lite äldre och något tyngre - i alla fall jag. Svullna fötter har jag inte haft sedan jag var gravid för 24 år sedan...
Hälsningar, Chia i Värmland

 


     


Tack Chia för din trevliga kommentar. Nu har min (wiper) svullnad gått ner och jag har ett tips till dig och andra som råkat ut för samma sak. Jag har smort in fötterna i icegelé några dagar och det har gjort att svullnaden nu gått ner betydligt och jag kan ha skor på fötterna utan att det sitter åt. Dessutom har jag haft fötterna i högläge när jag suttit. Jag är också tyngre numera men har ändå inte haft svullna fötter förut och jag är säkert äldre än du eftersom jag fick barn för 39 år sedan. Kylgelé finns att köpa på apoteket och även hos en del kiropraktorer. Det har hjälpt mig mycket även för nacke och rygg. Värmen gör ju inte saken bättre och det är viktigt att ha bra skor om man går mycket och inte byta hela tiden. Man kan även bli svullen av att bli biten av insekter på fötterna.


 


Blir man svullen över anklarna då bör man kontakta vårdcentralen direkt. När jag ringde rådgivningen för mina svullna fötter så sa hon att det kan sitta i längre än en vecka. Hon tyckte att det var bra att jag använde kylgelé för det dämpar inflammationen. Om det sitter i flera veckor så skall man nog ändå kontakta vårdcentralen. Det var min syster som tipsade mig om att använda min icegelé som jag annars har till nacke och rygg. 


 


Hoppas att du blir hjälpt av detta eller att svullnaden går ner av sig självt. Sök annars läkare. Ha en fin kväll


Body Aura


Jag kommer inte att kunna låta bli att se stora finalen på Melodifestivalen trots att jag tycker att dom flesta låtarna är urdåliga. Det finns några pärlor som jag hoppas tar sig högt upp och att Loreen vinner. Ha en fin kväll


 

  


Ett litet klipp med dancing feet


Av Malin wiper - 26 maj 2012 14:00


Här kommer lite mer som jag fotade när vi var på Sam-Hjälps second hand i onsdags. Här står stolarna som vi köpte för endast 25 kr/st. Sam-Hjälp har inte satt upp sina priser utan där kan man hitta fantastiska fynd och dom har stor omsättning på sina saker. Vi köpte ju även rumsstolar. Klicka här för att kolla det inlägget


Klicka här för att se vart jag hittade bilden på dessa roliga trädgårdsmöbler  

 

Klicka här för att komma in på Sam-Hjälp Hemsida. Alla inlägg inlägg i dag är förskrivna och tidsinställda

 


Kuddar a`la 70-talet


 



Dom har mycket av fint porslin till låga priser


 

 


Den här soffan som har som ett avlastningsbord på sidan kan även användas som säng genom att fälla upp avlastningsbordet. Den är jättesnygg och i en tidlös modell. Tänk er ett annat snyggt tyg på denna.


Här en annan typ av dagbädd. Klicka här för att se vart jag hittade bilden  



Ett kommod som passar i en sommarstuga


 


En kommod i Shabby chic som jag hittade en bild på Shabby Chic boden.



    


 

Dom hade massor av solhattar men denna var snyggast och väldigt elegant.


 

Solhattar sydda av tyger från 70-talet. Klicka här för att komma in på sidan till den som sytt dom

 


Märklig zebramugg...  inte min stil precis men lite kitschigt tokigt 


 


   

   

Det fanns även en sockerskål till koppen


     

   



 
 

Här kommer John Butler med låten "Zebra". Klicka här för att komma in på John Butler trios hemsida

The John Butler Trio är ett australiskt band lett av gitarristen och sångaren John Butler. Två av bandets album, Three (2001) och Living 2001-2002 (2003), har sålt platina i Australien




Denna bargrupp fanns på Röda Korsets second hand på Tändsticksområdet. Det speciella med den är att stolarna och bordet verkar vara helt nytt och stolssitsen och ryggen är helt i riktigt skinn och såg supersnygga ut. Dom två stolarna kostade 600 kr/st och bordet 500 kr. Min man sa att stolarna var bekväma men lite tunga 


Av Malin wiper - 26 maj 2012 07:00



Vi åkte en tur till Svartkärrets Båtklubb utanför Enköping. Här ser ni min son och mig som slog oss ner på möblerna som stod på brygganKlicka här för att kolla på ett stort kryssningsfartyg


Klicka här för att se vad jag skrev förra gången vi besökte denna småbåtshamn. Dom har ingen hemsida än så när jag sökte så var mitt inlägg högst upp på google...  


   

 

Dom har två båtplatser med parkeringen emellan

Det kom förbi två båtar som vi fick njuta av  


Det man ser här är Enköpingsån. Åns utlopp i hamnen kallas för Munksundet. Det fanns på medeltiden ett Franciskkanerkloster vid åns utlopp i hamnen 

    

Här är en av båtplatserna och som ni ser är det inte mycket båtar där just nu.


Klicka här för att komma in på sidan där jag såg dessa örhängen i form av ankare  

Jag filmade lite när två båtar åkte förbi:   


  

Här kommer en låt med Roger Whittaker som heter "The Last Farewell" Han var mäkta populär på 70-talet.  Klicka här för att komma in på hans hemsida. Jag blir så glad när jag ser att han fortfarande lever. Han föddes 1936 i Nairobi, Kenya och är en brittisk sångare och kompositör. Han slog igenom 1969 med Durhamn Town och hade sedan flera stora hitar under 1970-talet, som till exempel New World in the morning, I don´t Belive in if Anymore, The Last Farewell och Mexican Whistler. Han var även jättebra på att vissla


 

Vi åker tidigt på morgonen till min mamma för att fira Mors dag en dag tidigare på grund av att vi skall på Antik och samlarmässa i Stockaryd i morgon söndag. Ha nu en fin lördag

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards