Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 maj 2012

Av Malin wiper - 25 maj 2012 22:30


 


Jag lånade denna text från Stockaryds Stationscafés hemsida. Klicka här för att komma in på deras hemsida. Klicka här för att komma in på deras facebook

 


 


Samlarmarknad i Stockaryd


Söndagen den 27/5 är det dags för årets Antik & Samlarmarknad (30 års jubileum) med början 5.00 och håller på tills på eftermiddagen. Den kommer att bli välbesökt. Stationscafét har öppet från 07.00 och det serveras bonnavåfflor med tillbehör, räkmackor, glass och iskall dricka

 

 



Av Malin wiper - 25 maj 2012 16:00


När vi var ute och åkte bil med min son så var det så vackert och vi såg massor av djur i hagarna. Här två ponys som visade sin nyfikenhet mot oss i början sen var det beta som gällde. Klicka här för att läsa om pony

 

Detta inlägg är skrivet sen tidigare och tidsinställt


Klicka här för att se vart jag hittat denna bild på en stickad pony 

 

 


Vi träffade även på dessa två åsnor som såg lite halvslöa ut....  Klicka här för att läsa lite fakta om åsnor


 


En gammal skolplansch med motiv av en åsna. Klicka här för att se vart jag lånat bilden. När jag gick i skolan så använde sig lärarna av skolplanscher i undervisningen. Fast jag tror att dom försvann efter några skolår. Det skulle vara roligt att ha en sån plansch på nån vägg som dekoration.



Dessa hästar stod så nära varandra och det såg så kärleksfullt ut


 

  

 


Tre stycken kom gående mot oss helt orädda  

 


 

 


          

   


Vi åkte in på en liten väg och då kom 3 hundar springande mot oss i hög fart så det var tur att vi körde så sakta. Paret som ni ser framför bilen hade 3-4 hundar och endast en var kopplad. Dom sprang emot bilen med en rasande fart och skällde så man nästan blev rädd


 

  


Jag fick en bild av två av hundarna som hoppade upp mot bilen och skällde ilsket hela tiden. Paret sa ingenting utan gick i sakta mak och försökte koppla hundarna. Det hade varit förfärligt om vi kört över nån av dom


            

    

 

   

   

Här är kvinnan bredvid bilen och kämpar med hundarna som var av olika raser


 


 

Här kommer Scissors sisters med låten "Only the Horses". Klicka här för att komma in på deras hemsida


Av Malin wiper - 25 maj 2012 08:50

 

Nu har jag pratat med en sköterska på Vårdcentralens rådgivning och hon tror att mina svullna fötter kan beror på att vi fick sån värme ute så snabbt och sen att jag gått i olika skor när jag var till min son. Det kan även spela in att jag har en urusel kondition just nu och trots detta har jag promenerat jättemycket i samband med vår resa och även gått i trappor. Detta i konbination av att när vi stod och tittade på skärmflygarna så stod jag i  gräs och jag såg att massor av svarta myror kröp på mina fötter. Hon sa att jag kan ha blivit biten och det sitter i. Det sved på fötterna ca 1 timme efter att vi åkt därifrån. Kändes som jag utsatts för brännässlor.



Hon rådde mig att sitta  med fötterna i högläge varje gång jag sitter ner så det blir inget bloggande mer i dag och jag kanske måste avstå från nätet tills fötterna är bättre. Blir jag inte av med svullnaden så skall jag ringa igen till veckan och få komma dit. Jag kommer in och bloggar så fort det lättat. Har några färdiga inlägg som jag kanske tidsinställer. Jag reagerar eftersom jag aldrig haft svullna fötter förut. När man går in på nätet och läser så blir man orolig för där stämmer symptomen med för låg sköldkörtelproduktion eller njurinflammation.... .  


Ha det bra allihopa och njut av värme och sol som dom flesta älskar men jag är ingen soldyrkare...   

Av Malin wiper - 25 maj 2012 08:15

  


Detta är en Ford lastbil från 1928 som vi såg på en parkering i Enköping. Den var otroligt fin och välskött. Klicka här för att kolla på Ford lastbilar från 1920-1929. Klicka här för att se mer


                       



 

Så här ser den ut baktill och man bara stod en lång stund och njöt av den fina bilen


 

 


 

Sen träffade vi på en strid störm av fina bilar som jag fotade från vår "Lilla röda" löjliga bil

 


Jag missade många bilar för det gick så fort  


                   

 

   

   


Ytterligare en men jag hann aldrig se märkena på bilarna


  



Av Malin wiper - 25 maj 2012 08:00


När vi var till min son så åkte vi även förbi Engsö slott byggnader. Vi gick omkring och myste och lät oss tjusas av det vackra runt oss. Slottet har anor från 1100-talet

Klicka här för att komma in på Engsö slotts hemsida. Klick här för att läsa mer 


Här år man igenom en lång tunnel som är komponerad av trädgrenar som böjer sig mot toppen av tunneln. Det var jättevackert och lite det blev lite svalka och skugga därinne

  

Här ser ni min man som kommit in en bit i den grönskande tunneln 

  

Sen följde en fantastisk allé som jag tyvärr inte orkade gå igenom för jag har sån dålig kondition just nu och sen vi varit hos min son så har jag svullna fötter och det har jag aldrig haft i hela mitt liv. Vet inte om det kan bero på att jag hade olika skor varje dag och gick jättemycket och även i trappor. Är inte svullen på smalbenen utan på yttersidorna om fötterna och även framtill. Jag skall ringa till sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull.

r är min son och min man på väg mot slottet där vi tog en fika. Det sägs att det spökar på detta slott så jag skulle inte vilja ligga över där... . Klicka här för att läsa om spökerierna. Dom har även spökvandring på slottet


    

Denna byggnad står på höger sida av slottet

Härinne satt vi och fikade men det gick inte att fota för det sken in för mycket sol genom fönstren så bilderna blev inget bra. Min man och jag tog varsin smörgås och min son en kaka. Brödet gjorde dom iordning medans vi väntade och det smakade jättegott

Jag fick fota en av tjejerna som jobbade där. Bilden blev lite mörk för det var mysljus i lokalen

Här en trapp upp till slottssalarna. Man kan få en rundtur inne i hela slottet och även i fängelsehålorna i källaren. Inträde till visning av slottet kostar 60 kr/person, barn upp till 18 år kostar 40 kr 

Min man tog en sån smörgås som syns på bilden. Det var ett jättegott kött som pålägg

Min lilla familj....


Här en bild som min son tog på oss utanför slottet. Vi såg verkligen påpälsade ut i värmen 

Här är vi på väg in genom grindarna från baksidan efter att vi kollat runt slottet och dess omgivning. Vi får åka tillbaka nästa gång vi är hos min son för en rundvandring på slottet 

I detta fina lilla hus har dom gjort iordning toaletter för besökarna. Det ligger bakom slottet

Här står min man och kollar in i en fängelsehåla. Man ser ingenting för fönstret är så djupt men får en olustkänsla när man tänker på hur dom hade det därinne i mörkret och den skrämmande miljön 

Klicka här för att se bild från fängelsehålan i slottet. 

Det verkar bli lika varmt i dag som i går för termometern stod på 24 grader redan 07.30 Hoppas ni får en fin dag och sköt om er. Jag vilar mig inför helgens aktiviteter. Nu skall jag ringa Vårdcentralen för att fråga om mina svullna fötter

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards