Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 maj 2012

Lilla Japan sushi!

Av Malin wiper - 22 maj 2012 07:00


Sen gick vi och åt på sushibaren Lilla Japan, här sitter nu mín son och jag beredda för fotografering... . Det kommer att ta tid att få in alla inlägg för så mycket som vi hann på nästan 4 dagar tar tid för korten skall fixas till i fotoprogrammet också. Inte undra på att man är helt slutkörd nu....  Vi har även träffat min mans lillebror som bor i Västerås och sen min sons tjejkompis dit vi var bjudna på kaffe med hembakt. Jag tar en sak i taget



Sushi som USB minne. Klicka här för att komma in på sidan där jag hittade bilden  

 


Här beställer man och dom som jobbar där är två killar som ursprungligen kommer från Indien så det finns lite indisk mat också



Sushi i form av godis. Klicka här för att komma in på sidan  

 

 



här ser det ut utanför sushibaren. Hela gatan är full av Caféer och restauranger av olika slag


          


 


 

  


 

   

   

Jag tog bara med lax och avokado men min man och son tog lite mixat. Dom har alltid god sushi där så det är ett säkert kort   

   


På en gata längre ner finns detta riktigt gamla hus som inhyser en del butiker.


    



En dörr på huset som jag tyckte var snygg och såna här hantag ser man inte ofta numera


Klicka här för att se vart jag hittat bilden på denna gamla dörr 



Jag behöver ju inte ta med allt vi gjort i Enköping men det är så mycket så än om jag gallrar så vill jag ha med rätt mycket och det får ta lite tid och spridas ut. Hoppas ni får en fin tisdag. I går var det 23 grader i skuggan men jag var inne hela dan för jag måste vila efter att jag varit bortrest, det tar på skadat gods....  

 
 
Annelie

Annelie

22 maj 2012 07:16

Ojojoj,, vad flitig du varit med kameran på besöket hos din son.. :o))
Alltid lika trevligt att få se allt fint och trevligt ni är med om.

Din son är väldigt likt dig.. :o))
Var han den enda barnet även till din f.d man..?? *bara en nyfiken fråga*

Ha det allra bäst i sommarvärmen,, // Varm kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

22 maj 2012 08:35

Jag har många fler inlägg från resan men tar några i sänder. Kul att vi är lika varandra. Min son har en halvbror som är 7 år äldre.

Ha det allra bäst själv vännen
kramar

 
helga

helga

22 maj 2012 09:11

Vad kul att ni besökte sonen och hade så trevligt! Jag läser även om Bröderna Gibb - lite väl tidigt att gå bort.

En ganska avlägsen bekant till mig har just gått bort bara 52 år gammal med två ungdomar. Malignt melanom var domen och allt gick fort. Våra barn var små samtidigt och vi gick på samma öppna förskola.

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

22 maj 2012 10:24

Vi har verkligen njutit och tagit tillvara på tiden. Jag vill inte gå ur tiden än fast jag är i samma ålder, känns overkligt.

Vad tråkigt att din bekant gått bort så tidigt. En sån sjukdom kan ha ett snabbt förlopp tyvärr. Det känns så tomt när nån i ens närhet går bort.

Ha en fin dag
kramar

 
Margit

Margit

22 maj 2012 10:16

Ja tänk vad livet är härligt, när vi har tid att umgås med våra nära och kära..och våra goda vänner.."åka runt"..se och hinna med så mycket på varje dygn...
Det gäller för oss att "FÅNGA DAGEN"!!! Vi vet inget om morrondagen..
Kram!!!

http://margiholm.blogg.se

Malin wiper

22 maj 2012 10:22

Ja du det är guld värt och vi har verkligen njutit. Det är så sant som du säger.

Ha en fin dag
kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards