Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Malin wiper - 15 maj 2012 19:30



Jag såg programmet "Dom kallar oss skådisar" i går och denna gång var det Thomas Von Brömmssen som stod på tur, honom har jag sett i verkligheten i Stockholm på 90-talet i "Kolla Klotet" av Povel Ramel.  I programmet sa han att han gillade en animerad film som heter "Upp" och då blev jag nyfiken så jag sätter in en trailer från filmen här ovan.


   Tomas Birger von Brömssen, född 8 maj 1943 i Örgryte i Göteborg, är en svensk skådespelare. Klicka här för att se hela programmet med Tomas Von Brömmssen på SVT play

 

 


Upp är en amerikansk animerad film från 2009, producerad av Pixar Animation Studios. Filmen premiärvisades på Filmfestivalen i Cannes 13/5 2009. Den hade premiär i Nordamerika och under hösten i Europa. Den vann en Oscar för bästa animerade film samt bästa filmmusik.

3D filmen upp hyllas i Cannes. Klicka här för att läsa mer. Klicka här för att läsa en recension över filmen som är en animerad film för både barn och vuxna.

 


 


Filmen handlar om 78-åriga Carl Fredriksson och 8-åriga scouten Oskar. Carl vill förverkliga sin frus dröm, att bo vid Paradisfallen i Sydamerika. Han knyter fast ett stort antal ballonger på sitt hus och flyger iväg med det. Oskar fastnar på Carls veranda, eftersom Oskar vill hjälpa Carl för att få en medalj. Vid Paradisfallen träffar de på en talande hund och Carls barndomshjälte, utforskaren Charles Muntz. Det känns som en film man måste se.

 

                        

         

 



Free Orkut and My Space funny Graphics Glitters
click to get Orkut Myspace funny Comments & Graphics


Ha en kul kväll

Av Malin wiper - 15 maj 2012 16:15

 


Jag var in till vårt "City skor" för att prova ett par lite mellanskor och dessa föll mig i smaken för dom var både fina och otroligt bekväma. Dom är mörkblå och i riktigt skinn från "Rieker" Jag Hade tänkt köpa ett par ljusare men dessa satt bäst på mina fötter. Det är resår i bandet så man får ta på sig med skohorn. Nu skall jag bara behadla dom med impregnering 


 

En bild från City Skor jag tog 29/2. Där har förr legat en färhandel som även sålde smink. Efter det fanns en zoologisk butik och nu skobutik 

 

Klicka här för att komma in på City Skors facebook

 


Klacken är jättesnygg och lagomt hög. Jag har ett par sommarsandaler med högre klack som jag köpt hos dom förut. 



Klicka här för att se vart dessa skohorn finns. Själva formen har flera funktioner som ni kan läsa om där 

 



Här har jag tagit på mig båda och jag ville knappt ta av mig dom. 



Klicka här för att se fler "Crazy shoes"  

 

 

Av Malin wiper - 15 maj 2012 13:08


Så här fint ser det ut i blomrabatterna nu runt bänkplatserna vid torget. På denna långsida är det idel tulpaner och i dom andra plateringarna helt andra blommor i gult, blått och vitt. Vädret kan inte bestämma sig utan växlar hela tiden.


              

       


Nu har jag inte kunnat vara ute och fikat nåt p.g.a magen men kunde inte låta bli att gå in på Ritz för att se om dom hade nåt som jag kunde äta. Åsa rekommenderade ett vitt bröd och jag tog bara lite smör men inget pålägg. Till det drack jag silverte (varmt vatten med en skvätt mjölk) Jag fick bara i mig halva smörgåsen men bara att få sitta där och mysa en stund betyder mycket. Det är inte lätt att klara sig utan kaffe för det är ju så gott

 


    

  

 

 


När jag kom ut så såg jag denna lilla hund som låg så fint och snällt bredvid glasskylten.


 



Det prunkade i alla planteringar och stora krukor och utanför vårt bostadsbolag VSBo fanns två stora krukor med jättesnygga blommor i men jag fotade bara dom gula som hängde ner så fint på sidan

 


Jag gick även in på Acleja Blomsterhandel för att kolla om dom hade nån liten ljuslykta som vi kan ha på balkongbordet.

 


Hittade denna som ser lite Shabby chic ut och jag gillade den direkt. Inuti sitter ett glas där man placerar ljuset. Man öppar överdelen med en flik och bara lyfter upp

 


Det går inte riktigt att få fram på bild hur läcker den är. Det blir lite kompakt living på vår balkong... 



Det syns att det regnat för blommorna har vattendroppar på sig.

 


Här en stackare som blivit bortriven och ligger där så sorgsen....   

    

Kolla in denna extrema kaffemugg....    


     


Njutningsfullt klipp

  

Av Malin wiper - 15 maj 2012 10:00


Två gånger har vattnet varit avstängt på sista tiden och då får man bunkra upp lite extra. Det har varit avstängt från 18.00-05.00 så det är inte så farligt. Det är bara det att jag glömmer bort mig och får sätta lappar vid diskbänken och toaletten så jag inte spolar...  I dag är jag så pass bra så jag har kunnat ta bilen ner till samhället för att handla lite men jag är rätt svag efter att ha ätit så lite och haft så ont i magen. Är fortfarande lite svullen på magen men det går åt rätt håll


 



Här hade vi ett vattenförråd i går för att användas istället för spolning men tyvärr så var jag lite klantig så hinken gled ur mina händer och allt vatten hamnade över tidningsstället och toapappershållaren som vi har stående på golvet med 4 rullar i.... Jag har spänt upp nacken rätt rejält så jag blev lite yr och det var nog därför. Nu kan man skratta åt eländet....    


 



Inne i samhället blommar det för fullt och man ser att det regnat lite i natt. Vädret är lite ostadigt och väldigt tryckande så jag är genomsvettig i ansiktet. Jag skriver lite mer senare eftersom jag inte kan sitta här så långa stunder


Ha en fin dag och sköt om er 

 


 


Jag fick ett musiktips av min bloggvän Filifjonkan. Han heter Joel Alme och här kommer låten A Tender Trap. Jag har själv aldrig hört talas om honom, han har en bra röst. Klicka här för att komma in på hans facebook. Klicka här för att läsa om honom


 


Klicka här för att komma in på filifjonkans värld. Hon har jättehäftiga animeringar

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards