Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 11 maj 2012

Salong Hon & Han!

Av Malin wiper - 11 maj 2012 07:00


  I går var jag till min frissa Sandra som är ägare av Salong Hon & Han. Jag brukar ha henne och även Johanna som arbetar där.  Så här fint har dom gjort utanför salongen

 


I fönstret hänger såna här fjärilar på rad i olika färger. Det såg jättesnyggt ut


 

  


Klicka här för att se vart detta förkläde med saxtryck finns

 


 

På varje bord stod en sån här glasgrej med stendekoration i botten och ett kort ovanpå där det står att dom gått med i facebook. Glömde fråga hur dom fått in kortet.... . Det är ju lite som skeppet i flaskan.  Jag var tvungen att ringa dit och fråga och dom hade rullat ihop papperet och lyckats få det på plats med en penna. Det kunde ju ha varit ett hål under med en gummipropp också.

Klicka här för att komma in på deras facebook 



Jag har börjat använda "Bead Head" produkter som håller hög kvalitet. Jag har själv gått igenom en allérgitest och det visade sig att jag reagerar på en del parfymer i krämer, diskmedel, champoon mm men detta märke funkar och även Wellas produkter som domockså har på salongen.


 


Klicka här för att komma in på en blogg som heter "Retroella´s Journal"

 


Wiper was here....  


Förr hade jag jättelångt hår och då blev det ofta att man satt upp håret med hårkammar eller satt på sidorna så håret höll sig bakom öronen. Det fanns rätt mycket att välja på då när det var modernt. 


En bit in på 80-talet så var det afrofrisyr som gällde och då behövdes bara en sån här kam som ovan, man bara reste upp håret runtom så det skulle vara så stort som möjligt. Det är många moden och frisyrer man varit med om och annammat.  

 


Här ser ni en av mina frisörer och hon äger frisersalongen. Hon heter Sandra och hon sprudlande glad hårkonstnär. Fin både inuti och utanpå. Hon klär otroligt bra i korta frisyrer och just nu har hon en lite busig variant


                 

   


Lite Wellaprodukter som var nedsatt till halva priset. Bakom ligger en locktång som också var nedsatt

 

 


   

Så här blev det baktill


  Jag plattångar inte håret varje dag nu för det blir så förstört än om man har värmeskyddsmedel i håret. Nu torkade hon det i en blås med tratt och då blev det så här lockigt. Jag har själv haft en sån tork förut. Jag är jättenöjd med färgen som ser naturlig ut. Eftersom jag har mer eller mindre grått i håret så blir det lite melerat automatiskt. Jag klippte håret 2 cm och hon fick både tunna ut och klippa upp. Tyvärr kan jag inte ha jämnlångt hår för jag passar inte alls i såna frisyrer så det är inte lätt att variera sig.

 

 

   

Framför friseringen på torget slår snart dom vackra tulpanerna ut i full blom



Have a nice weekend

DesiComments.com | Weekend | Forward this Picture



 
 
helga

helga

11 maj 2012 08:46

Åh, vad mysigt att få bli ompysslad! Vad fin du blev i håret...

http://www.helga1.bloggplatsen.se

Malin wiper

11 maj 2012 08:47

Jag blev jättenöjd och det känns toppen att bara få sitta och slappna av

Ha en fin dag
kramar

 
Pisan

Pisan

11 maj 2012 08:55

Vad fin du är i håret! Härligt självfall du har. Efter gårdagens regnande ser jag inte klok ut i håret idag, mitt hår gillar inte när det fuktigt ute, blir urmesigt av det. Behöver också klippa mig. Ha en fin fredag vännen! Kramis! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2012 12:07

Tack snälla du ;) Jag har fått lockigare hår på äldre dar så jag antar att det är det grå håret som blivit så. Mitt hår blir bättre i regn men i sol så torrt som fnöske :(

Ha en fin helg vännen
kramar

 
Filifjonkan

Filifjonkan

11 maj 2012 11:08

Hej Wiper.
Åh så snyggt det blev ditt hår och den där kammen till afrohåret hade jag med en minns så väl hur man duttade med den i skallen ja vilka tider. Trevligt ser det ut hos din frissa. Fjärilarna var en kul idé med. Härlig färg på tulpanerna i rabatten utanför de t var med...fina hårvårdsprodukter Ja man får passa sig vad man använder jag råkade ut för blåsor i hela hårbotten av en inpackning jag köpte en gång milda makter innan det gick bort.Tackar för rundturen hos din frissa och önskar dig en trevlig fredag (länkar in dig i min lista så du vet

http://filifjonkan-se.bloggplatsen.se

Malin wiper

12 maj 2012 12:05

Tack snälla du ;) Jag är nöjd. Ja du man duttade i skallen med dessa kammar och slapp kamma sig som vanligt ;))

Min frissa är så kreativ och påhittig så det är roligt att gå dit. Vilken otur du hade med hårvårdsprodukten, ingen höjdare. Jag kan också drabbas av sånt så hittar jag nåt bra så använder jag det långa perioder.

Tack för att jag får vara med på din länklista. Gillar din häftiga blogg som är lite annorlunda

Ha en fin helg
kramar

 
Cattis

Cattis

11 maj 2012 11:24

Vilken läcker header du har nu. Jag satt länge och tittade på de olika animerade sakerna du hade innan jag bläddrade neråt för att läsa vad du skrivit.

Du är jättefin i håret.
Jag är för feg fortfarande så här har det inte blivit någon frissa än. Jag borde verkligen förnya mig lite.

Här börjar det också blomma för fullt med tulpaner och det är så fint i alla deras färger. Varje år tänker jag på att plantera i min ena rabatt som är lite tom men glömmer det hela tiden.
Nu ångrar jag mig extra mycket att jag var lat i höstas när jag ser din bild.

Kram vännen och ha en toppendag.

http://www.jagmenjag.se

Malin wiper

12 maj 2012 12:02

Bilden är från förra sommaren då vi besökte många badstränder. Animeringarna har skickliga Vicke gjort till mig. Jag är supernöjd, kul att du gillar den.

Jag har inte ändrat klippning så mycket men nu plattångar jag inte håret så mycket utan låter det vara mer naturligt. Det låter toppen med alla härliga tulpaner som börjar blomma. Du har det ju så fint i din trädgård

Ha en fin helg själv vännen
varm kram

 
≈Sanna≈

≈Sanna≈

11 maj 2012 18:19

Vilken ljuvlig header du har nu! Längesedan jag var in här, när man rss-bevakar så får man ju inläggen i mailen (i mitt fall).
Jag tycker du blev riktigt bra i håret, det ska du vara nöjd med!

Hoppas du och Mr T får en fin helg.
Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Malin wiper

12 maj 2012 11:58

Vad kul att du gillar min header. Det är Vicke som gjort animeringarna. Han är superduktig. Jag är jättenöjd med håret och klippningen. Tack för dina snälla ord vännen

Mr T hälsar tillbaka

Vi har en helg i magsjukans tecken men börjar bli lite bättre nu

Ha det toppen
kramar

 
Annelie

Annelie

12 maj 2012 07:45


Åååååå.. vad jag önskar jag hade ditt hår. Jag tycker det är sååå himla snyggt.
Fint hår på en vacker kvinna,, så är det bara.

Trevlig helg.. // Kramar om

http://minegen65.blogspot.com

Malin wiper

12 maj 2012 11:56

Tack snälla du för dom fina orden ;) du är då för snäll vännen.

Ha en trevlig helg själv och njut
varmaste kramar till dig

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards